تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821270351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متوسط زمان دسترسي به مواد مخدر در ايران ‪ ۳۰‬دقيقه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: متوسط زمان دسترسي به مواد مخدر در ايران ‪ ۳۰‬دقيقه است
دكتر فريبرز فرساد اعلام كرد: متوسط زمان دسترسي به مواد مخدر در ايران ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬دقيقه است و حدود سه ميليون معتاد در كشور وجود دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از انجمن علمي داروسازان ايران، دكتر "فريبرز فرساد" با بيان اين مطلب افزود: سوء استفاده از داروها و مواد روانگردان در ايران به صورت يك مسئله جدي و عامل تهديد كننده سلامت آحاد جامعه درآمده است و زماني به ابعاد فاجعه بيشتر آشنا مي شويم كه بدانيم متوسط زمان دسترسي به مواد ‪۳۰‬ دقيقه است.

وي بيان كرد: براساس آمار اعلام شده از سوي نيروي انتظامي در سال گذشته، بيش از ‪ ۸۰‬هزار قرص اكستازي در ايران كشف شده است و براساس آمارهاي رسمي، حدود سه ميليون معتاد در كشور وجود دارد كه با در نظر گرفتن اعضاء چهار نفره براي هر خانواده و به صورت نسبي، مي توان ادعا كرد حدود ‪ ۱۲‬ميليون نفر از مردم ايران همه روزه به گونه اي درگير بحران خانمان سوز اعتياد هستند.

وي خاطر نشان كرد: سوداگري مواد مخدر چهارمين تجارت عمده جهان محسوب مي شود كه سالانه بالغ بر ‪ ۵۰۰‬ميليارد دلار سودآوري دارد و متاسفانه امروزه تاثير تبليغات نوين و اشكال متنوع و اغواگر اين دسته از داورهاي مخدر بر روي گروه هدف و مصرف كننده اصلي اين مواد كه محدوده سني نوجوانان و جوانان ‪ ۱۵‬تا ‪ ۳۰‬ساله را در بر مي گيرد، به همراه شايعات بي اساسي كه مصرف اين دسته از مواد را فاقد عارضه و اعتياد معرفي مي كند، بر شدت مصرف آن افزوده است.

فرساد افزود: خلاء برنامه‌هاي آموزشي و اطلاع رساني كافي و نقش ضعيف رسانه ها و موانع و تابوهاي فرهنگي و اجتماعي كه بازگو كردن ابعاد فاجعه را محدود مي كند، مقابله با تهديد را دشوار و ناكارآمد مي سازد.

همچنين، اسماعيل احمدي مقدم، دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر پيشتر شمار تخميني معتادان كشور را بر اساس برآورد ‪ RSA‬انجام شده در مركز داريوش در سال‪۸۶‬، يك ميليون و ‪ ۱۶۰‬هزار نفر عنوان كرده است.

به گفته وي، قطعا اين آمار پس از جرم زدايي از اعتياد و صدور كارت هاي درمان، در موقع مشابه كنوني در سال آينده، رسمي تر اعلام مي شود.

وي با بيان اين كه آمار دقيقي از شمار معتادان نفتي كشور نيز وجود ندارد، تعداد اين افراد را بر اساس تخمين ‪ ۶۰۰‬تا ‪ ۷۰۰‬هزار نفر خواند.

احمدي مقدم تصريح كرد: مصوب شده است كه هيچ دستگاهي، خارج از آماري كه كميته آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام مي كند، آماري منتشر نكند.

وي همچنين درصد مصرف كنندگان قرص هاي روانگردان در كشور را نسبت به مواد مخدر نا چيز عنوان كرد و گفت: دغدغه اصلي در عرصه مبارزه با مواد مخدر، مصرف مواد مخدر از جمله كراك است./اص
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن