تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821198294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پادتن ژنتيكي، اميدي براي درمان سرطان خون


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پادتن ژنتيكي، اميدي براي درمان سرطان خون
دانشمندان آلماني با استفاده از يك پادتن، روش جديد براي درمان سرطان خون ارايه كرده‌اند كه با فناوري ژنتيكي توليد شده است.

بر پايه اعلام تيم پژوهشگران دانشگاه «ورتسبورگ» به سرپرستي «رالف بارگون»، اين پادتن با نام «بليناتوم اوماب»، سيستم دفاعي بدن را به مقابله با سرطان وادار مي‌كند.

«پاتريك بويلره» از شركت بيوتكنولوژي «ميكرومت» كه مقر آن در شهر مونيخ و آمريكاست، مي‌گويد: در يكي از نخستين مطالعات، روش پادتن جديد روي يازده نفر از 38 مبتلا به سرطان خون از نوع «لنفاوي غيرهوچكين» كارساز واقع شد.

بنا بر اين گزارش، بويلره كه اين پادتن ژنتـيكي را توليد كرده، اين دارو را به همراه كلينيك‌هاي دانشگاهي مونيخ، ورتسبورگ، اسن، ماينس و اولم‌ براي نخستين بار روي بيماران آزمايش كرده است.
بويلره مي‌گويد: اين پادتن حتي در همه هفت مورد از بيماران ناعلاجي كارساز واقع شد كه بالاترين مقدار اين پادتن را مصرف كردند. اين امر بسيار غيرعادي است، اما نمي‌توان هنوز از درمان آن سخن گفت.

بويلره افزود: مصرف اين پادتن در مقدار كنوني در مجموع قابل تحمل براي بيماران بوده است و ما عوارض جانبي شيمي‌درماني كلاسيك را در اين پادتن نديده‌ايم.

اين پژوهشگر مي‌گويد: بيشتر بيماران هنگام درمان با اين پادتن، تب و لرزي شبيه آغاز سرماخوردگي دارند، اما اين حالت پس از چند روز برطرف مي‌شود و بيشتر عوارض جانبي ديگر، صرفا مدت اندكي تداوم دارد و اين عوارض در مجموع به خوبي قابل كنترل هستند.

بويلره درباره روش مقابله اين پادتن با سلول‌هاي سرطاني مي‌گويد: اين پادتن با يك بازوي حمله، خود را به سلول‌هاي سرطاني متصل و محكم مي‌كند و با بازوي دوم خود، سلول‌هاي «تي» را گرفته و فعال مي‌كند كه كار آنها در بدن در حقيقت، مقابله با سلول‌هاي سرطاني و تغيير شكل يافته است.

بويلره اظهار مي‌دارد: در مبتلايان به سرطان، «سلول‌هاي تي»، توانايي و قدرت خود را به عنوان مقابله كنندگان با اين بيماري از دست داده و قادر به شناسايي تومور نيستند، بدين خاطر، سيستم دفاعي بدن نيز نمي‌تواند با تومور مبارزه كند.

اين پژوهشگر مي‌گويد: ما به اصطلاح، دوباره يك عينك شناسايي به «سلول‌هاي تي» مي‌دهيم. پادتن به «سلول‌هاي تي» نزديك تومور هدايت شده و اين سلول‌ها را بار ديگر براي مقابله با سرطان فعال مي‌كند.
بويلره افزوده است: ما در حقيقت سرطان را با فعال كردن دوباره سلول‌هاي دفاعي خود بيمار درمان مي‌كنيم.

از ماه دسامبر سال گذشته (2007) نيز يك پژوهش با بيماران سرطان خوني حاد و مهاجم انجام مي‌شود، اما هنوز در اين زمينه نتايجي منتشر نشده است.
گفتني است، البته مطالعات ديگري نيز با يك پادتن جديد كه «سلول‌هاي تي» را گرفته و فعال مي‌كند، با مبتلايان به سرطان روده، معده و شش آغاز شده است.

ترجمه: مرتضي جواديان
منبع: روزنامه برلينر سايتونگ
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن