تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816740585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درپي اعتراضات به لغو موقت استخدام در آموز‌ش‌وپرورش؛ وزير آموزش‌وپرورش در گفت‌وگوبا ايسنا خبرداد: آغاز استخدام در آموزش‌وپرورش از سال تحصيلي 89-88


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درپي اعتراضات به لغو موقت استخدام در آموز‌ش‌وپرورش؛ وزير آموزش‌وپرورش در گفت‌وگوبا ايسنا خبرداد: آغاز استخدام در آموزش‌وپرورش از سال تحصيلي 89-88


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: با اجرايي شدن بازنشستگي پيش از موعد و همچنين بازنشستگي عادي در آموزش و پرورش و در عين حال، تامين منابع مالي مورد نياز و پايدار، انعقاد قرارداد با پذيرفته‌شدگان رديف شغلي پرورشي و تربيت بدني آزمون استخدامي سال گذشته آموزش و پرورش و همچنين رفع لغو موقت استخدام، در سال تحصيلي 89 ـ 88، در دستور كار است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، وزارت آموزش و پرورش در 27 مهر ماه سال 86، اقدام به برگزاري آزمون استخدامي گسترده با ظرفيت پذيرش 10 هزار نفر كرد و در عين حال، اعلام كرد كه پنج هزار نفر از پذيرفته‌شدگان آن آزمون در بخش امور تربيتي و پرورشي با مدرك مرتبط، مشغول به كار خواهند شد و پنج هزار نفر نيز از بين حق‌التدريس‌هاي آموزش و پرورش استخدام مي‌شوند؛ اما علاقمندي به استخدام در آموزش و پرورش تا اندازه‌اي بود كه آموزش و پرورش اعلام كرد، حدود 14 برابر ظرفيت اعلام شده يعني 138هزار نفر در آزمون استخدامي‌ مذكور شركت كردند.

اما علي‌رغم هزينه‌هايي كه صرف و مراحلي كه براي رسيدن به مرحله نهايي استخدام افراد مذكور، طي شد، وزير آموزش و پرورش، چندي پيش از لغو موقت استخدام در اين دستگاه به دلايلي همچون، كمبود شديد منابع پايدار مالي و همچنين غيرمتوازن بودن نيروي انساني در آموزش و پرورش خبر داد و اين در حالي بود كه پذيرفته‌شدگان آزمون استخدامي آموزش و پرورش، با در نظر گرفتن حداقل حق خود، خواستار عمل آموزش و پرورش به وعده استخدام تا پيش از آغاز سال تحصيلي جديد شدند و اگرچه استخدام آن‌ها، ولو با تاخير، از سوي آموزش و پرورش مكررا قطعي دانسته شده، اما اين اعتراضات همچنان ادامه دارد.

در واكنش به اين اعتراضات، علي‌رضا علي‌احمدي در تازه‌ترين پاسخ خود به معترضان كه در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، آن را تضمين استخدام و عامل رفع نگراني از پذيرفته‌شدگان توصيف كرد، ضمن بيان اين مطلب، ظرفيت 120 هزار نفري را براي مجموع بازنشستگي‌هاي پيش از موعد و عادي از آموزش و پرورش در سال تحصيلي پيش رو، پيش‌بيني و اظهار كرد: با تحقق اين امر، زمينه لازم براي جذب نيروي جديد در آموزش و پرورش فراهم خواهد شد.

وي همچنين گفت: ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش، گام بزرگي براي سبك‌بال كردن اين دستگاه است كه نتايج مثبت آن در سال تحصيلي آينده، زمينه‌ استخدام نيروهاي داوطلب پذيرفته شده براي استخدام در آموزش و پرورش را فراهم خواهد كرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه اعلام كرد: موضوع تعيين تكليف استخدام و رفع نگراني از پذيرفته‌شدگان كتبا به اطلاع همه آن‌ها خواهد رسيد و لذا، جاي هيچ نگراني براي داوطلبان پذيرفته شده استخدام در آموزش و پرورش نيست.

بهتر نبود آموزش و پرورش ابتدا وضعيت را مي‌سنجيد و بعد اميدوار مي‌كرد!

آن‌ها با بيان اين كه طبق قانون و وعده آموزش و پرورش، ما بايد پس از طي مراحل نهايي گزينش، حداقل براي خدمت در سال تحصيلي پيش رو استخدام مي‌شديم، در ادامه، به نزديك شدن زمان اتمام مدت اعتبار يك ساله آزمون استخدام آموزش و پرورش نيز اشاره و بيان كردند: همان طور كه ما هزينه‌هاي مادي و معنوي زيادي را براي اين آزمون داديم، آموزش و پرورش هم براي برگزاري آزمون استخدام و گزينش نيروها، هزينه‌هاي هنگفتي را از بيت‌المال خرج كرد و لذا نبايد گذاشت كه همه اين هزينه‌ها به هدر رود.

ممنوعيت بكارگيري پذيرفته‌شدگان استخدام بخشنامه نبوده است

به دام هياهوهاي تبليغاتي و اخبار كذب نيفتيد

اين معترضان همچنين مدعي شدند كه بخشنامه‌اي از سوي معاونت توسعه مديريت و منابع انساني آموزش و پرورش با اين محتوا كه «به جاي استخدام برگزيدگان آزمون استخدامي مربيان پرورشي 27 مهر ماه سال گذشته، از نيروي مازاد حوزه آموزشي استفاده شود و هر گونه اخذ تعهد خدمت، ‌ممنوع است و قبولي نامبردگان نيز كان لم يكن تلقي مي‌شود»، به مناطق ابلاغ شده است.

اما در پاسخ به اين ادعا و اعتراضات، وزارت آموزش و پرورش طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه بر خلاف برخي خبرها و گزارش‌ها، هيچ‌گونه بخشنامه‌اي مبني بر ممنوعيت به كارگيري افراد پذيرفته شده در آزمون استخدامي سال گذشته تا كنون صادر نشده و بر اساس بند 17 قانون بودجه سال 87 كه در سنوات قبل نيز سابقه داشته است، دستگاه‌هاي دولتي از هر گونه تعهدات، از جمله تعهد استخدام كه بار مالي آن از قبل پيش‌بيني نشده باشد، ممنوع شده‌اند و علاوه بر آن، طبق قانون مديريت خدمات كشوري، برخي ملاحظات ايجاب مي‌كند كه انجام فرايند شروع به كار برگزيدگان آزمون استخدامي پرورشي با فراهم شدن شرايط صورت گيرد.

البته وزارت آموزش و پرورش اين موضوع را نيز خاطرنشان كرده است كه پذيرفته‌شدگان آزمون استخدامي كاملا هوشيار باشند كه برخي افراد و تشكل‌ها كه در پي تنش‌زايي و هياهوي تبليغاتي و دامن زدن به اطلاعات و اخبار كذب و خلاف واقع هستند، از نظرات و ديدگاه‌هاي آن‌ها، سوءاستفاده نكنند، تا با تعامل و تامل و به دور از هر گونه شايعه‌پراكني به نتيجه برسيم.

حال، با توجه به گفته وزير آموزش و پرورش، مبني بر مهيا شدن زمينه‌ استخدام اين افراد در سال تحصيلي 89 ـ 88 با اقداماتي همچون بازنشستگي فرهنگيان و تامين منابع مالي، انتظار مي‌رود كه پذيرفته‌شدگان معترض نيز پاسخ خود را دريافت كرده باشند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن