تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806612138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران:شهدا مسير تاريخ را به پيش مي برند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران:شهدا مسير تاريخ را به پيش مي برند


تهران - حيات

معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: شهدا به خاطر ايجاد يك فضاي ارزشي جان خود را فدا كردند و بدين ترتيب همانند امام حسين عليه السلام و يارانش براي هميشه خود را جاودانه كردند بدين معني كه با شهادت آنها مسير تاريخ عوض شد و به عبارتي آنها مسير تاريخ را به پيش مي برند.

به گزارش خبرنگار حيات، حسين دهقان با حضور در جمع فرزندان شاهد در نشست هم انديشي استاني پدران آسماني، گفت: محور نشست هاي هم انديشي بايد يك رويكرد فرهنگي روح بخش باشد به طوري كه بتوان بازتاب آن را در فرهنگ جامعه مشاهده كرد و لازمه امر اين است كه هر كس جايگاه خود را به خوبي ترسيم و تبيين كند چون كه شخصيت فرهنگي، مجموعه ارتباطات معني دار و منظم با جهان خارج است و اگر شخصي بخواهد در محيط نقش آفريني كند بايد هم خودش و هم محيط اطرافش را به درستي درك كند و ما نياز حقيقي و قطعي به اين معنا داريم كه معرفتي درست از خودمان بروز دهيم تا بتوانيم در مسير فرهنگ سازي و الگوسازي به مانند «پدران آسمانيمان» كه نقشي فراانساني را ايفا كردند، موفق باشيم.

وي گفت: شهدا به خاطر ايجاد يك فضاي ارزشي جان خود را فدا كردند و بدين ترتيب همانند امام حسين عليه السلام و يارانش براي هميشه خود را جاودانه كردند بدين معني كه با شهادت آنها مسير تاريخ عوض شد و به عبارتي آنها مسير تاريخ را به پيش مي برند.

دهقان افزود: شهدا همواره هستند چون فرهنگ آنها زنده است، و اگر به اين مساله با نگاهي مادي بنگريم، نبايد هيچ نام و اثري از آنها باشد.

دهقان با ابراز اين مطلب كه تنها نبايد نسبت ها از نوع نسبي باشد، گفت: نسبتي كه رابطه فرزند و پدر را تعريف مي كند، نسبت فكري و روحي است و ما هر لحظه بايد خودمان را بازخواست كنيم كه در اين رابطه فرزند شهيد وظيفه مضاعفي در راه تحقق و شكوفايي آرمان هاي پدرش دارد.
وي تصريح كرد: مهم ترين اصولي كه همه ما و مخصوصا فرزندان شاهد بايد به آن توجه داشته باشيم، اصول هدفدار بودن، روحيه اميدداشتن، و تلاش كردن است كه اين سه اصل با هم همبستگي شديدي دارند؛ بدين معني كه در مرحله اول بايد هدف را مشخص كنيم و در مرحله بعد براي تحقق اين هدف نياز به روحيه اميدواري داريم و زماني كه روحيه اميدواري به وجود بيايد بايد آخرين اصل يعني تلاش كردن را در سرلوحه كارهاي خويش قرار دهيم و روزمرگي ها ما را از توجه به معاني و مباني باز ندارد و قطعا انساني موفق است كه اين اصول را اختيار كند و رمز ماندگاري شهدا هم همين موضوع است.

دهقان با اشاره به اينكه در صحنه اجتماع هم بايد فرزندان شاهد الگو و نمونه باشند ادامه داد: لازمه اين امر باور كردن توان و شخصيت فرزندان شاهد است و در يك كلام ما بايد خودمان را مجهز كنيم به ابزاري كه براي پيمودن راه شهدا لازم است و با در صحنه بودنمان عزت آفرين باشيم.
دهقان با عنوان اين مطلب كه نخستين مرحله براي انجام كارهاي مثبت و سازنده در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه خودباوري است، گفت: بايد باور كنيم كه دريايي متنوع از استعدادها هستيم و اين استعدادها و شايستگي ها را بايد در اختيار ساير آحاد جامعه قرار دهيم كه «پدران آسماني» در اين راستا باعث شد بستري براي حضور و ظهور استعدادهاي فرزندان شاهد فراهم شود و شايد مهم ترين دستاورد جشن «پدران آسماني» اين بود كه از «منيت» خارج شده و تبديل به «ما» شويم.

وي افزود: متاسفانه در برخي موارد مشاهده مي شود كه فرهنگ ليبرال بر زندگي ما هم حاكم شده است و در اثر فردگرايي بيش از اندازه، احساس «ما» به شدت كمرنگ شده است و جاي خود را به خودخواهي و فرديت داده و بايد به اين نكته واقف باشيم كه «پدران آسماني» ابزار است و هدف نيست بلكه يك پيوند جمعي و ماندگار براي فرزندان شاهد است كه خون پدرانشان ريخته شد تا نظام سلطه به هم بريزد و اكنون وظيفه همه ما و در راس آن فرزندان شاهد است كه آنچه خون پدرانشان بنا كرد از اركان آن محافظت كنند؛ پس اولين ثمره جشن «پدران آسماني» ايجاد پيوند روحي و رواني بين فرزندان شاهد و ايجاد احساس ما در ميان آنان است.
وي افزود: نكته مهم ديگر حفظ روحيه جمعي و انسجام و يكپارچگي بين فرزندان شاهد است، بدين معني كه علي رغم اختلاف سليقه ها نبايد هيچ كسي از زيربار مسووليتي كه عهده دار آن است، شانه خالي كند و اين تلاش پيگير و خستگي ناپذير براي حفظ و انسجام و وحدت فرزندان شاهد امري ضروري است و در اين بين برنده كسي است كه آنجا كه همه خسته مي شوند، او مي ماند.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به بازنگري به موقع فرزندان شاهد در رابطه با مقوله جشن «پدران آسماني» گفت: تكرار ملال آور است، حتي اگر اين تكرار به بهبود وضعيت بيانجامد و به همين خاطر هميشه بايد نياز به يك بازنگري و بازمهندسي در روند كارها احساس شود و اگر زماني احساس كنيم كه از طرف سازمان ها حمايت نمي شويم، نبايد دلسرد و مايوس شويم و اين هدف كه ما بايد از آرمان هاي شهدا و «پدران آسمانيمان» دفاع كنيم در درون ما ريشه پيدا كند، بايد اين ذهنيت در درون ما شكل بگيرد كه فارغ از رفتارها و واكنش هاي اطرافيان در راه هدفمان تلاش كنيم چون كه اگر فكر و انديشه و ايمان قوي پشت اين كار نباشد، ابزار و وسايل هيچ خاصيتي ندارند.

وي افزود: اين فكر و انديشه است كه ابزار را مي سازد، همانطور كه زندگي مردان بزرگي چون نواب صفوي و امام خميني(ره) نشان از داشتن هدف قوي علي رغم فقدان وسيله است.
دهقان با بيان اين مطلب كه متوليان همايش «پدران آسماني» نبايد با بنياد شهيد و امور ايثارگران رابطه شان را قطع كنند، گفت: متوليان و مسوولان همايش «پدران آسماني» نبايد خود را از بنياد شهيد و امور ايثارگران جدا بدانند و در آن هضم شوند و منتظر ارايه راهكار از سوي اين سازمان باشند بلكه بايد بدون اينكه استقلال عملكردي خود را از دست دهند، سطح تعاملات خود را با اين نهاد انقلابي بالا ببرند.
وي در پايان گفت: مساله واحد راه حل واحد ندارد و مسوولان امر بايد سعي كنند با حفظ رويكرد فرهنگي به مقوله ايثار و شهادت، هر روز در پي يافتن راهكارهاي متفاوتي باشند و دست به نوآوري خلاقانه بزنند، به طور مثال مي توانند فرزندان جانبازان را هم به خيل اين جمعيت اضافه كنند و با رابطه برقرار كردن با دانش آموزان مدارس سراسر كشور و حتي ارتباط با فرزندان شاهد ساير كشورها، موجي از تنوع و نوآوري و شكوفايي را ايجاد كنند چون اگر به مساله ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به صورت كلان تر نگاه كنيم، متوجه مي شويم كه ما با مقوله اي به نام انسان فارغ از هر قيدي اعم از فرزند شهيد، فرزند جانباز و فرزند آزاده مواجه هستيم و شهيد هر جاي دنيا كه باشد شهيد است چون در راه آزادي خود و ملتش جان خود را فدا كرده است و كسي كه از جانش بگذرد درهر صورت قابل تقدير است.
پايان پيام
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن