تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803770267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت ارتباطات به فعالان عرصه آي تي سي وام مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزارت ارتباطات به فعالان عرصه آي تي سي وام مي‌دهد
اقتصاد. وزارت ارتباطات . هفته . دولت
معاون آموزش ، پژوهش و امور بين‌الملل وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعلام آماده شدن اسناد مزايده اپراتور سوم تلفن همراه گفت : همزمان با هفته دولت، فراخوان اين مزايده انجام خواهد شد.

كمال محامد پور روز يكشنبه در دومين روز از هفته دولت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با بيان اين مطلب افزود: اپراتور سوم تلفن همراه يك طرح كلان و ملي است كه در مركز تحقيقات مخابرات ايران توسط نيروهاي جوان اما با تجربه داخلي اسناد آن آماده شده و به تاييد كارشناسان شبكه ملي فناوري اطلاعات (آي تي يو ) رسيده است .

اپراتور سوم تلفن همراه قرار است سرويس‌هاي نسل سوم تلفن همراه را ارائه كند. نسل سوم تلفن همراه مي‌تواند به عنوان تلويزيون، رايانه ، تلفن، پيجر، روزنامه و دفتر يادداشت روزانه و حتي كارت اعتباري باشد. بنابراين نسل سوم تلفن همراه زمينه‌اي براي رشد ايده‌هاي تجارت الكترونيكي، دولت الكترونيكي و آموزش الكترونيكي است.

نسل سوم سيستم‌هاي مخابرات سيار، مي‌تواند سرويس‌هاي چند رسانه‌اي ( صدا، ديتا و تصوير ) را با سرعت مناسب در اختيار مشتركان قرار دهد. در حقيقت ويژگي كليدي يك شبكه نسل سوم قابليت انتقال حجم بالايي از اطلاعات در سرعت بالا است كه تا دو مگابايت بر ثانيه مي‌رسد و مكالمه ويديويي، دانلود ويديوها، مرور وب و پست الكترونيكي را امكان پذير مي‌سازد.

نسل سوم تلفن همراه كه توسط اپراتور سوم ارائه مي‌شود، نرخ ارسال اطلاعات بالاتر است و مي‌تواند اطلاعات و صوت و تصوير خوبي را انتقال دهد. با ارائه سرويس اين اپراتور افراد مي‌توانند در هر جايي كه پوشش سيار دارد ، اينترنت هم با خود داشته باشند .

محامد پور سپس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا تهيه طرح كلان شبكه آي پي (‪ ) IP‬كشور را يكي ديگر از طرح‌هاي عظيم و ملي عنوان كرد و افزود :
در آذر ماه ‪ ۸۶‬اين طرح به شبكه زير ساخت وزارت ارتباطات ارائه شد و امروز در مرحله نهايي قرار دارد.

معاون وزير ارتباطات خاطرنشان كرد:با اجراي اين طرح مي‌توان پهناي باند كافي را در همه استان‌هاي كشور به مشتركين ارائه كنيم و با انجام مناقصه اين طرح شاهد يك تحول عظيم در ارائه پهناي باند باشيم.

محامدپور طرح ملي آي دي سي (‪ ) IDC‬را از ديگر طرح‌هاي بزرگ بخش فناوري اطلاعات در كشور نام برد و افزود: براساس مصوبه دولت ، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف شد ‪IDC‬ملي را طراحي و اجرا كند كه اين كار در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات آغاز شده و اميدواريم كه ظرف ماه‌هاي آينده نتايج تحقيقات آن اعلام شود .

* در ضريب نفوذ جهاني اينترنت از برنامه جلو هستيم
معاون آموزش ، پژوهش و امور بين‌الملل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آمارهاي جهاني در زمينه برخورداري و استفاده از اينترنت كه از سوي مركز آمار جهاني اينترنت منتشر شده است، گفت: براساس اين آمار ضريب نفوذ جهاني اينترنت ‪۲۲‬درصد است كه در ايران اين ضريب نفوذ ‪۳۵‬درصد است و ايران با حدود ‪۲۳‬ميليون كاربر بالاتر از سطح متوسط جهاني قرار دارد .

به گفته محامد پور ، ايران از نظر تعداد كاربران اينترنت در رتبه هفدهم در جهان قرار دارد و با ‪۲۳‬ميليون كاربر ، ‪۱/۶‬درصد جمعيت كاربران جهان را در اين بخش به خود اختصاص داده است و نزديك به ‪ ۵۳‬درصد كاربران خاورميانه مربوط به ايران است .

وي سپس اظهار داشت: برابر اهداف كمي برنامه چهارم توسعه ، اين ضريب مي بايست تا پايان اين برنامه (سال ‪ (۸۸‬به ‪۳۰‬درصد برسد كه در حال حاضر ‪۳۵‬ درصد است و ما از اهداف برنامه جلو هسيتم.

محامد پور همچينن در مورد شاخص‌هاي رتبه بندي فرصت‌هاي ديجيتال در كشور نيز گفت: اين شاخص‌ها در سه سال اخير افزايش چشمگيري داشته است . بطوري كه در سال ‪ ۸۴‬اين شاخص ‪۳۷‬درصد ، در سال ‪ ۸۵‬به ميزان ‪۴۷‬درصد و در سال ‪۸۷‬ به ‪ ۵۰‬درصد رسيده است و تا تيرماه سال جاري نيز اين شاخص به سطح ‪۵۱‬ درصد بالغ شد.

وي خاطرنشان كرد : اين شاخص همچنان در بخش فرصت‌هاي ديجيتال و زير ساخت هاي فني رو به افزايش است و مهمترين ضعف ما در بخش بهره برداري است كه عوامل متعدد اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي در آن دخالت دارند .

معاون آموزش ، پژوهش و امور بين‌الملل وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه اقدامات انجام شده در يكسال گذشته در اين بخش‌ها را تشريح كرد و گفت: در امر آموزش در دو بخش درون سازماني و برون سازماني فعاليت‌هاي خوبي در يكسال گذشته انجام شده و برگزاري دوره‌هاي تخصصي آموزشي و فني در يكسال گذشته نزديك به ‪۲۰۰‬درصد رشد داشته است .

محامد پور سپس افزود:در زمينه آموزش نيروي انساني ارتباط خوبي با دانشگاه ها ومراكز علمي تحقيقاتي كشور برقرار كرده‌ايم و همچنين برنامه ديگري با دانشگاه‌ها تحت عنوان حمايت از دانشگاه‌ها در زمينه برگزاري دوره‌هاي تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات و همچنين راه اندازي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتراي آي تي سي در دانشگاه‌ها و حمايت مالي از آنها داريم.

وي ادامه داد: امروز جمهوري اسلامي ايران به عنوان مركز منطقه آسيا و اقيانوسيه در زمينه مديريت طيف فركانس شناخته شده و مركزي در اصفهان كار آموزش در اين زمينه را برعهده دارد و در اين مركز تا كنون چهار دوره آموزشي به صورت حضوري و غير حضوري برگزار شده كه با استقبال كم نظير كشورهاي منطقه روبه رو بوده است و در ‪ ۲‬دوره غير حضوري نيز بيش از ‪۴۰‬كشور به سايت متصل شده و آموزش ديده‌اند .

اين مقام مسئول در ادامه تاكيد كرد ، همچنين با هماهنگي آي تي يو دو دوره آموزشي براي مدرسان فناوري اطلاعات و ارتباطات افغانستان برگزار شده است كه با ايجاد يك مركز آموزشي در افغانستان نيروي انساني مورد نياز براي كار در اين مركز آموزشي تربيت مي‌شوند.

معاون وزير ارتباطات تاكيد كرد ، هم اكنون در پي كادرسازي و تربيت نيروي انساني متخصص و ماهر در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات در بخش دولتي و غير دولتي هستيم و يكي از وظايف و ماموريت‌هاي اصلي كه اين وزارتخانه بر عهده دارد ، تربيت نيروي انساني و ايجاد ظرفيت لازم براي اشتغال در اين بخش است .

** قصد داريم از تمام ظرفيت‌هاي موجود پژوهشي در كشور استفاده كنيم محامدپور در تشريح اقدامات پژوهشي انجام شده در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز گفت : براساس سياست‌هايي كه از ابتداي فعاليت دولت نهم برنامه ريزي و دنبال شده است ، بنا را بر اين گذاشته‌ايم كه از همه ظرفيت‌هاي پژوهشي موجود در استان‌ها و دانشگاه‌ها و مراكز علمي در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات استفاده كنيم.

وي ادامه داد: در راستاي اجراي برقراري عدالت ، ‪ ۵۰‬درصد اعتبارات پژوهشي را به استان‌ها اختصاص داديم و براي هزينه كردن اين اعتبارات كميته‌هاي پژوهشي متشكل از اساتيد دانشگاه‌ها و متخصصان تشكيل داده‌ايم و استان ها اجازه دارند تا پروژه‌هاي تا مبلغ ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال را اجرا كنند.

محامد پور با بيان اينكه تا پايان سال ‪ ۸۶‬حدود ‪ ۵۰‬ميليارد ريال در استان ها صرف تحقيقات در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات شده است، گفت : از ميان ‪۲‬هزار طرح پژوهشي پيشنهاد شده نزديك به ‪۱۲۰‬طرح به انجام رسيده و يا در دست اجرا است و اين شيوه در سال جاري نيز ادامه خواهد داشت.

وي افزود: بخشي از اعتبارات پژوهشي نيز در مركز تحقيقات مخابرات به عنوان مشاور مادر در بخش آي تي سي هزينه مي‌شود كه ‪۲۰‬درصد از اعتبارات براي پروژه‌هاي بنيادي و مابقي براي پروژه‌هاي كاربردي مصرف مي‌شود .

معاون وزير ارتباطات در ادامه گفت و گويش با خبرنگار اقتصادي ايرنا خاطرنشان كرد:در زمينه ارتباط با دانشگاه‌ها و مراكزعلمي تحقيقاتي نيز درچهار محور پروژه‌هاي بنيادي،ايجاد آزمايشگاه‌هاي تخصصي و تحقيقاتي ، حمايت از فرصت‌هاي مطالعاتي استادان و دانشجويان دوره دكترا و همچنين ايجاد مراكز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات به منظور آماده كردن فارغ التحصيلان رشته‌هاي مرتبط با آن براي جذب در بازار كار، همكاري خوبي داريم.

** به فعالان عرصه آي تي سي از ‪ ۲۰‬ميليون تا يك ميليارد تومان وام داده مي شود
محامد پور در زمينه حمايت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از فعاليت بخش خصوصي در زمينه آي تي سي، گفت: از سال ‪ ۸۲‬اعتباري تحت عنوان وجوه اداره شده در اختيار اين وزارتخانه قرار گرفته است كه به صورت وام از ‪۲۰‬ميليون تا يك ميليارد تومان در اختيار فعالان بخش خصوصي در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات گذاشته مي‌شود.

وي با بيان اينكه از سال ‪ ۸۲‬تا ‪ ۸۴‬مجموع وام‌هاي پرداخت شده حدود ‪۱۰‬ ميليارد تومان بوده كه نزديك به ‪ ۸۰‬درصد ان در تهران و ‪۲۰‬درصد در استان ها جذب شده است ، گفت: با تاكيد بر شعار عدالت محوري دولت نهم كميته‌هاي اعطاي وام در استان‌ها تشكيل شد و تا تيرماه ‪ ۸۷‬نزديك به ‪ ۷۰‬ميليارد تومان وام پرداخت شده كه از اين رقم ‪۶۰‬درصد مختص استان‌هاي كشور بوده است .

محامد پور با بيان اينكه اين وام‌ها در ‪ ۱۰‬گروه فعال در زمينه آي تي سي پرداخت شده است ، گفت: قبل از دولت نهم اين وام‌ها با كارمزد ‪۱۲‬تا ‪۱۵‬ درصد پرداخت مي‌شد ، اما در دولت نهم كارمزد اين وام‌ها در سال اول از هشت تا ‪ ۱۲‬و در سال دوم از شش تا ‪ ۹‬درصد تقليل يافت.

به گفته معاون وزير ارتباطات، در سال ‪ ۸۵‬علاوه بر اين كاهش ، كارمزد اين وام‌ها براي ‪۱۳‬استان كم برخوردار كشور به ‪۲/۵‬درصد كاهش يافت .

** در دوسال اخير حضور فعالي در عرصه‌هاي بين‌المللي داشته ايم محامدپور در ادامه به حضور در مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي مرتبط با فناوري اطلاعات و همچنين فناوري اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد و با بيان اينكه در دوسال گذشته حضورفعالي در عرصه بين‌المللي داشته ايم، برگزاري ‪۲۸‬جلسه كارگروه مطالعاتي آسيا و اقيانوسيه با حضور بيش از ‪ ۴۰‬كشور خارجي در تهران، تشكيل كلاس‌هاي آموزشي براي كارشناسان آي سي تي براي حضور در دهمين اجلاس كميسيون مشترك اندونزي و همچنين حضور در كنگره جهاني پست در ژنو را از جمله اين اقدامات ، عنوان كرد .

وي بخش دوم فعاليت‌هاي بين‌المللي اين معاونت را بسترسازي براي حضور شركت‌هاي فعال در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات در بازارهاي بين‌المللي ، عنوان كرد و افزود: براي اين منظور كشورهاي هدف مشخص شده اندو در همين زمينه ملاقات‌هايي براي همكاري در زمينه آي سي تي با سفيران بيش از ‪۱۳‬ كشور انجام شده است .

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه در زمينه خدمات فني مهندسي آي تي سي با صدور نزديك به ‪۲۰۰‬ميليون دلار خدمات فني - مهندسي ، هنوز چهار ماه مانده به تقويم تعيين شده ، به هدف برنامه ريزي شده براي سال جاري رسيده‌ايم ، افزود: اميد است در فرصت باقي مانده در سال جاري با تمركز بيشتر درامور بين‌الملل ، فضايي ايجاد شود كه در زمينه فناوري
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن