تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گوي«ارزيابي عملكرد دولت نهم در هفته دولت از نگاه شخصيت ها»قائم مقام حزب اعتماد ملي :دولت نهم دولت فعال و پر تلاشي است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گفت و گوي«ارزيابي عملكرد دولت نهم در هفته دولت از نگاه شخصيت ها»قائم مقام حزب اعتماد ملي :دولت نهم دولت فعال و پر تلاشي است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي .


زهرا مهدور
هفته دولت زمان مناسبي است تا در فضايي كاملا بي طرفانه و از سر دلسوزي نقاط مثبت و منفي عملكرد دولت در مدت فعاليتش بررسي شود و با اطلاع رساني هنرمندانه به مسئولين منعكس تا موجبات اصلاح امور فراهم شود .
حاكميت تورم بر جامعه وعدم اجراي قوانين مصوب مجلس كه اعتراض گستره اقتصاد دانان وانديشمندان را در پي داشته بيشترين حجم انتقاد از دولت را در طول مدت فعاليتش در اين سه سال به خود اختصاص داده است اما كم توجهي به ديدگاه هاي كارشناسان و عدم هم گرايي در تيم اقتصادي كه موجبات تغييرات گسترده در دولت شد نيز از ديگر مقولات مورد توجه منتقدان دولت نهم است .
مردمي بودن و پايداري بر سر اصول هاي انقلاب و نظام و شجاعت در اجراي برنامه هاي كلان اقتصادي نيز از مشخصه هاي مثبت اين دولت است كه از سوي همه كارشناسان و شخصيت هاي سياسي و مذهبي بارها در سطح افكار عمومي عنوان شده است.
در همين زمينه و با توجه به گرايش و انتقاداتي كه در خصوص عملكرد دولت از حزب اعتمادملي در طول فعاليت دولت داشتيم به سراغ رسول منتجب نيا ، قائم مقام اين حزب رفتيم تا عملكرد دولت نهم را از زبان وي جويا شويم با هم آن را مرور مي كنيم.

منتجب نيا ضمن عرض تبريك به مناسبت هفته دولت به تمامي دولت مردان و خدمتگزاران نظام جمهوري اسلامي در ارزيابي خود از عملكرد دولت نهم گفت :در هفته دولت دولتمردان به ارائه گزارش هاي خود مي پردازند و به افتتاح طرح هايي مبادرت مي كنند كه يادآور خدمتگزاري دولت نسبت به مردم باشد .
وي ادامه داد : اگر گزارش ها برگرفته از واقعيت باشد و بزرگ نمايي صورت نگيرد و افتتاح ها به صورت صوري نباشد اين قبيل فعاليت ها مي تواند مثمر ثمر باشد .
منتجب نيا گفت : گامي مشاهده شده است كه يك پروژه چندين بار و گاهي در چند دولت افتتاح شده است كه اين مسئله براي مردم حالت طنز پيدا كرده است كه چرا بايد يك پروژه پي در پي افتتاح شود و استفاده ي تبليغاتي از آن به عمل آيد .

دولت نهم دولت فعال و پر تلاشي است

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در ادامه تصريح كرد :بايد افرادي براي نقد دولت و دستگاه هاي اجرايي حضور داشته باشند تا واقعيت ها بر مردم پوشيده نشود چه بسا بهتر بود كه از زبان خود مجريان ، نقدها بيان مي شد ولي درفرهنگ ما رايج نيست كه ازخود عيب جويي كنيم و به عيب جويي از ديگران و به بيان نقاط قوت خود مي پردازيم .
قائم مقام حزب اعتماد ملي با بيان اين كه دولت نهم ، دولتي فعال و پرتلاشي است تلاش وكوشش بسيار اين دولت را ازنقاط قوت اين دولت دانست و به سفرهاي استاني و تعامل با مردم اشاره كرد و افزود : تعامل با مردم و حل مشكلات آنان نتيجه مثبتي خواهد داد كه اين امر نيز از جنبه هاي مثبت دولت مردان محسوب مي شود .
وي شجاعت و شهامت رئيس جمهور را نيز ستودني خواند و گفت : اصل شهامت رئيس دولت نهم از نقطه قوت دولت است اما زماني كه در كنار آن نقط قوت ديگر باشد مثمر ثمر خواهد بود .

همكاري با دولت هاشمي و خاتمي در دولت نهم جرم بزرگي است

وي با بيان اين كه در دولت نهم به نيروهاي كارآمد و متخصص كمترين بها داده شده است گفت : در دولت نهم براساس شايسته سالاري به جذب افراد نپرداختند بلكه معيار جذب افراد همياري و هم فكري ، رفاقت و دوستي با رئيس جمهور بوده است و افرادي جذب دستگاه هاي اجرايي شدند كه با رئيس جمهور در شهرداري يا استانداري و فرمانداري و يا حتي در دانشگاه همكاري داشتند .
منتجب نيا يكي از معيارهاي بسيارغلط دولت را جرم انگاشتن همكاري با دولت خاتمي و هاشمي عنوان كرد و گفت:دولت ، هر كسي را كه با دولت هاي گذشته همكاري داشته است را داراي پرونده اي سياه و مرتكب انجام جرم بزرگ تلقي مي كرد و اذعان مي كرد كه اين قبيل افراد بايد كنار زده شوند حتي افرادي كه حكم مشاور امين دولت هاي گذشته را داشتند نيز به جرم اين كه امينان آن دولت ها بودند نه دولت فعلي ، به يكباره كنار زده شدند.
وي ادامه داد :اين رفتاردولت يك كار ضد ارزشي است مگر هاشمي و خاتمي دولت كفر و طاغوت را بر پاكرده بودند كه بايد كنار زده شوند و دولت نهم آمده طاغوت زدايي كند .
منتجب نيا در ادامه ، اين گونه برخوردهاي دولت نهم را ، تنگ نظرانه و نامناسب با شان ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي قلمداد كرد ويادآور شد : پس از پيروزي انقلاب هم تا به اين سطح پاكسازي صورت نگرفت كه به حذف همكاري با افراد رژيم شاه پرداخته شود زيرا كه در قانون همكاري موثرو تلاش درجهت تثبيت يك رژِيم جرم آن هم براي فعالتيهاي كليدي مطرح بود .

بي سابقه بودن اعتراض اقتصاددانان وسياستمداران بر نحوه عملكرد دولت

قائم مقام حزب اعتماد ملي عدم توجه دولت به نظرات كارشناسي را ازديگر نقاط ضعف اين دولت عنوان كرد و اضافه كرد:دردولت هاي گذشته سابقه نداشته كه تعداد زيادي از اقتصاد دانان به نحوه عملكرد سيستم اقتصادي دولت اعتراض كنند و يا بسياري از سياست مداران داخلي و خارجي نيز سياستهاي جاري را زير سوال ببرند و در طرف ديگر كسي براي آن ها ارزشي قائل نشود .

كشور محلي براي آزمون و خطاي دولت

وي با انتقاد از عدم بكارگيري كارشناسان و خبرگان در دولت نهم گفت : توجه نكردن به نظرات علمي و كارشناسي و معطوف كردن ذهن خود به نظرات افرادي كه به تازگي وارد عرصه ي فعاليت شدند و از تجربه لازم بي بهره اند منتج به اين مي شود كه كشور محل تاخت و تاز آزمون و خطاي دولت مردان شود ، بارها تصيمي را اعلام وبعد دست به تكذيب آن مي زنند .

شاهنامه اي از تناقض گويي هاي مسئولان

وي به تناقض گويي در سخنان مسئولان اشاره كرد و گفت : از ضد و نقيض هاي مسئولان مي توان شاهنامه اي سرود .
منتجب نيا به دستوري عمل كردن و دور زدن وي از قانون و مقررات موجود انتقاد كرد و با تصريح بر اين كه دولت مجري قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي به طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و گفت : طرحي كه اقتصاد دانان هزار و يك سوال و ايراد به آن وارد مي كنند و هنوزابعاد آن روشن نشده و درمجلس مورد بررسي قرار نگرفته است به اجرا در آمده و دست به پخش فرم ها ميان مردم زدند كه اين امر نشان دهنده ي بي توجهي به قانون است .
قائم مقام حزب اعتماد ملي تصريح كرد : اكثر كارشناسان بر روي طرح تحول اقتصادي علامت سوال مي گذارند و اذعان مي كنند كه نمي تواند به عنوان يك برگ برنده انتخابات رياست جمهوري ازآن استفاده شود .
وي ادامه داد :اكنون فرهنگ امريه و دستور و فرمان باب شده است، ما پس از انقلاب نشنيديم كه سخن از فرمان رئيس دولت بزنند ، اين گونه فرمان هاي گوناگون يادآور فرمان هاي غير نظام جمهوري اسلامي است .
نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت : در سفرهاي استاني رئيس جمهور ، دور زدن از قانون به وضوح ديده مي شود ، به جاي اين كه طرح هاي استاني و ملي مورد بررسي و كارشناسي قرار گيرد و در كميسيون هاي تخصصي مجلس تصويب شود ، دولت ظرف يكي دو روز در استان مسائل را بررسي مي كند كه اين غير كارشناسي ترين و نسنجيده ترين برخوردهاست ، به جاي اين كه ماه ها دردولت ومجلس واستان ها به بررسي بر روي آن پرداخته شود و منتج به نتيجه شود تمامي مسائل خلاصه مي شود ومي گوييم فلان مقدار طرح را به تصويب رسانديم .

توجه به اصول و ارزش هاي اسلامي از شعارهاي دولت اصولگرا است

وي نفس سفرهاي استاني هيئت دولت را مثبت ارزيابي كرد اما عوارض ناشي از آن را موجب بي اثر شدن آن و در نهايت مضر و خطرناك به حال مملكت دانست.
منتجب نيا عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز درادامه خاطر نشان كرد : سياست تنش زايي وايجاد تشنج در روابط بين الملل از ديگر نقاط ضعف اين دوران است برخلاف گذشته كه سياست تشنج زدايي را شيوه ي خود قرار دادند مسئولين سياستي بر مبناي ايجاد تشنج را مشي خود قرار داده اند .
وي گفت : مجامع بين المللي را عليه خود بسيج كرديم ، افكارعمومي دنيا را عليه خود شورانديم ، پرونده انرژِي هسته اي ايران كه در آژانس بررسي مي شد به شوراي امنيت كشيده شد و مسئولين كوچك ترين توجهي به خطر آن نكردند ، تحريم هاي پي در پي صورت گرفت ، گاهي اوقات برخوردهاي انجام شده مسئولان موجب مضاعف شدن اين گونه فشارهاي بين المللي شده است.
منتجب نيا با اشاره به اين كه توجه به اصول و ارزش هاي اسلامي از شعارهاي دولت اصولگرا است گفت: دردولت نهم به مسائل ارزشي كمتر بها داده شده و بسياري از اصول و ارزش ها از سوي مقامات مورد تاخت و تاز و تعرض قرار گرفته است .

تعلل در بركناري فردي كه دم از دوستي با اسرائيل مي زند

وي به اهانت هايي كه در وزارت آموزش و پرورش به شخصيت پيامبر و توهين هايي كه نسبت به مراجع تقليد وممنوع شدن ملاقات مسئولين با مراجع به سبب آن و هم چنين رواج خرافه گرايي هايي مانند ارتباط با امام زمان كه فرياد شرم آور رهبري را به همراه داشت اشاره كرد و در ادامه افزود :يكي از مسائل بسيار زشت كه جز تناقض گويي هاي مسئولين است مسئله ي دوستي مردم اسرائيل است كه توسط معاون رئيس جمهور با آن صراحت و مكرر مطرح شد و علي رغم درخواست مراجع در تعويض يك معاون همچنان تعلل صورت مي گيرد .

تبليغات رسانه اي اين دولت از همه دولت هاي قبلي بيشتر بوده است

قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت : اكنون مسائل ارزشي در مقام شعار و تظاهر رواج بسياري دارد اما در مقام واقعيت بسي ضعيف تر از زمان دولت خاتمي و هاشمي بوده است.
وي هم چنين ابراز داشت : تبليغات رسانه اي اين دولت از همه دولت هاي قبلي بيشتر بوده است در طي اين مدت دولتي را نداشتيم كه اين همه رسانه ، شبانه روز در خدمتش باشد و به حمايت و تبليغ او پردازد و روزنامه هايي محدود انتقاد كنند و آنان پذيراي انتقادات نباشند .
وي در ادامه گفت : به حيثيت و آبروي افراد در اين مدت كمترين توجه شده است ، بزرگان از سوي مسئولين مورد تخريب قرار گرفتند .

معيشت مردم در طول اين مدت با مشكل مواجه بوده است

وي اظهار داشت :مردم سخت ترين معيشت را در اين دوران تجربه كردند ، اين درحاليست كه درآمدهاي دولت قابل مقايسه با دولت هاي گذشته نبود .
وي يادآور شد : در دوران خاتمي قيمت هر بشكه نفت زير 10دلار بود اما در دولت نهم قيمت هر بشكه نفت تا 140دلار هم افزايش پيدا كرد وانتظار بود اين افزايش درآمد تحولي را در زندگي مردم ايجاد كند كه مردم تحول را نه سر سفره هايشان ديدند ، نه در توليدات ديدند ، نه در بازار ديدند ، نه در عمران ، نه درمسكن .
نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي هم چنين عدم ثبات و استقرار در مديريت كشور را يكي ديگر از اين مشكلات عنوان كرد و گفت : در تاريخ اين تصميمات سابقه نداشته است كه مكررا وزراي دولتي عزل و تعويض شوند اعمال شجاعت به اين نحو مورد تاييد هيچ يك ازعقلا و متخصصان نيست زيرا كه تزلزل در مديريت موجب مي شود وزرا اطمينان نداشته باشند كه حتي تا يك هفته ديگر در پست مديريت خود باقي باشند زيرا كه حرفي زدند كه برخلاف سليقه اشخاص بوده است .
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن