تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دل ميليونها ايراني شاد شد درخشش طلاي المپيك بر سينه ساعي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: دل ميليونها ايراني شاد شد درخشش طلاي المپيك بر سينه ساعي
جام جم آنلاين: "هادي ساعي" تكواندوكار صاحبنام ايران، عصر امروز جمعه به مدال طلاي المپيك 2008 دست يافت تا ميليونها ايراني را براي كسب چنين مدالي در بزرگترين عرصه ورزشي جهان، حسرت به دل نگذاشته باشد.


كاروان 55 نفره ايران در طول 14 روز گذشته كه بازيهاي المپيك در پكن جريان داشته، تا امروز فقط به يك مدال برنز آنهم توسط "مراد محمدي" در رشته كشتي آزاد دست يافته بود تا به اين ترتيب ،‌المپيك پكن، به نااميدكننده ترين المپيك ايران در دهه هاي اخير تبديل شود.

اما، هادي ساعي، تكواندوكار بلندآوازه ايراني كه پيش از اين نيز يك مدال طلا در المپيك آتن در سال 2004 و يك برنز در المپيك سيدني در سال 2000 بدست آورده بود، با كسب يك مدال طلاي ديگر نه تنها به پرافتخارترين ورزشكار تاريخ ايران تبديل شد، بلكه به آرزوي خود براي شاد كردن دل ميليونها هموطنش نيز دست يافت.

پيش از ساعي، تنها جهان پهلوان "غلامرضا تختي" كشتي گير جاودانه ايران و "محمد نصيري" در رشته وزنه برداري در المپيك به سه مدال دست يافته بودند. تختي در المپيك ملبورن در سال 1956 صاحب مدال طلا و در دو المپيك هلسينكي در سال 1952 و المپيك رم در سال 1960 صاحب مدال نقره شده بود. نصيري نيز در المپيك 1968 در شهر مكزيكو سيتي مدال طلا را به گردن آويخته بود و در دو المپيك بعدي آن در سالهاي 1972 در مونيخ آلمان و 1976 در مونترال كانادا به ترتيب صاحب مدال نقره و برنز شده بود.

به اين ترتيب، ساعي اولين ورزشكار ايراني است كه صاحب دو مدال طلاي المپيك است، اگرچه شمار مدالهايش با تختي و نصيري برابري مي كند. البته، از ياد نبايد برد كه ايران يك قهرمان نامدار ديگر به نام پهلوان "حسين رضا زاده" را نيز دارد كه صاحب دو مدال طلاي المپيك در رقابتهاي سيدني در سال 2000 و آتن در سال 2004 ميلادي در رشته وزنه برداري است. تفاوت ساعي و رضازاده در اين است كه ساعي يك مدال برنز المپيك نيز دارد.

كارنامه ساعي در المپيك پكن

ساعي كه در رقابتهاي وزن 80- كيلوگرم مبارزات خود را با برتري 7 بر صفر مقابل نماينده نپال آغاز كرده بود، دور دوم "زوگو" از چين را نيز 3 بر2 شكست داد و به نيمه نهايي راه يافت.

وي بعدازظهر امروز در بازي سوم خود مقابل "راشد احمدوف" از آذربايجان با نتيجه چهار بر يك به برتري دست يافت و در بازي نهايي براي كسب مدال طلا بايد به مصاف "سارمينتو" از ايتاليا رفت تا با نتيجه 6 بر 4 مدال طلا را بر سينه خود ببيند، آنهم در شرايطي كه دو امتياز از حريف پيش افتاده بود.

ساعي در اين باره به خبرنگار اعزامي "جام جم" به المپيك پكن گفت: براي من كسب مدال چندان مهم نبود بلكه آنچه همواره به دنبال آن بوده ام اين است كه دل مردم كشورم را با افتخارآفريني در ميادين بين‌المللي شاد كنم.

ساعي افزود: فكر مي كنم با اين نيت، خدا هم به من كمك كرد كه تا در 2 المپيك قبلي روي سكو بروم و پرچم ايران را به اهتزاز درآورم و اكنون نيز بسيار خوشحالم كه براي سومين‌بار در المپيك مدال آورده ام تا مردم ورزش دوست كشورم از اين موفقيت خوشحال باشند.

وي خاطرنشان كرد: اگر با اين كار ركورددار كسب مدال المپيك در بين ورزشكاران ايراني شده ام ، زياد مهم نيست.

راز ناكامي ورزش ايران

هادي ساعي در باره ناكاميهاي كاروان ورزشي ايران در المپيك پكن اظهارداشت: "من اسم شكست‌هاي ورزشكاران ايراني را ناكامي نمي‌گذارم؛ چون به هر حال آنها زحمتشان را كشيده‌اند و بايد اين حقيقت را بپذيريم كه المپيك با مسابقات جهاني تفاوت‌هاي بسياري دارد. شما به همين المپيك پكن نگاه كنيد. خيلي از بزرگان ورزش دنيا در همين چند روز شكست خورده‌اند و اين به دليل غيرقابل پيش‌بيني بودن ورزش حرفه‌اي است. "

وي افزود: " در ورزش‌هاي انفرادي شرايط به مراتب دشوارتر است؛ چرا كه يك قهرمان بايد ماه‌ها تمرين كند. براي يك روز مسابقه و آن يك روز هم بايد بهترين روزش باشد. متاسفانه ما تصوراتي از ورزشكاران‌مان داريم و بدون شناخت رقبايشان توقع داريم چون در مسابقات جهاني قهرمان شده،‌ در المپيك هم مدال طلا را كسب كند كه اين اشتباه است."

در هر حال، شرايط براي ساعتي ، كاروان ايران و تاريخ ورزش ايران به گونه‌اي رقم خورده بود كه هادي مي‌توانست در آخرين حضورش در عرصه بين‌المللي تكواندو، خيلي چيزها را ثابت كند: هم خداحافظي پرشكوهي از تكواندو داشته باشد، هم كاروان ايران را صاحب مدال طلا كند و هم تاريخ ورزش كشور را صاحب يك مرد 3 مداله در المپيك.

اين مرد 32 ساله به نظر مي رسد اكنون قصد دارد از دنياي ورزش حرفه اي وداع كند تا با كارنامه اي از افتخارات، همه تلاش خود را براي شادكردن دل ملت ايران اما اين بار در صحنه فعاليتهاي اجتماعي به عنوان عضو شوراي اسلامي شهر تهران بكار گيرد.

جام جم آنلاين، پيروزي اين فرزند پرافتخار ايران را به همه ملت و ورزشكاران آن تبريك مي گويد.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن