تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812584857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس/ ارتش با واگذاري زمين‌ در «تلو» براي ساخت گورستان موافقت نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس/ ارتش با واگذاري زمين‌ در «تلو» براي ساخت گورستان موافقت نكرده است
خبرگزاري فارس: در حالي ‌كه مسئولان محيط زيست و شهرداري تهران بر سر احداث گورستان جديد براي تهراني‌ها در منطقه «تلو» كشمكش دارند، ارتش كه مالك حقيقي زمين‌هاي «تلو» است هيچ‌گونه موافقتي را براي واگذاري اين زمين‌ها اعلام نكرده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، موضوع احداث گورستان جديد در شمال شرق تهران در منطقه «تلو» طي ماه‌هاي اخير موضوع داغ خبري در حوزه محيط زيست، شهرداري و شوراي شهر تهران شده است، علي‌رغم اصرار مسئولان شهري بر احداث گورستان در اين منطقه و مخالفت‌هاي صريح محيط زيست براي آلودگي‌هاي زيست محيطي همچون ورود آب غسالخانه به قنات‌هاي قديمي، ارتش كه مالك اصلي اين زمين‌هاست تاكنون موافقت خود را براي واگذاري اين زمين‌ها اعلام نكرده است در نتيجه با اين شرايط، كشمكش‌هاي فعلي مسئولان محيط زيست و شهرداري هيچ‌گونه موضوعيتي نخواهد داشت.
از سوي ديگر اين زمين‌ها داراي كاربري نظامي است و مسئولان براي ايجاد گورستان در اين منطقه با مانع روبرو خواهند شد.
لازم به يادآوري است كه براي احداث گورستان در هر نقطه‌اي بايد سهولت مسيرهاي دسترسي، قرار نداشتن در مسير جريان باد، نبود امكان هيچ‌گونه فعاليت كشاورزي، تفريحي، صنعتي و زراعي، شيب‌دار نبودن زمين، داشتن حداقل 5 متر فاصله با سفره آب‌هاي زيرزميني، امكان برخورداري از تجهيزات رفاهي و بهداشتي مورد لحاظ و با دقت نظر ويژه‌اي مورد بررسي قرار گيرد.
يكي از مهمترين مشكلات اراضي «تلو» كه منطقه‌اي نظامي است و حتي در حال حاضر كارشناسان محيط زيست اجازه بررسي اين منطقه را به دليل نظامي بودن ندارند، اين است كه اين زمين‌هاي انتخاب‌شده توسط شهرداري براي احداث گورستان، در بالادست سه تصفيه‌خانه اصلي آب تهران قرار دارد و شيب تند اين اراضي به سمت تصفيه‌خانه‌هاي تهرانپارس و چندين مخزن اصلي آب تهران است.
اين نكته قابل ذكر است كه مخازن بزرگ آب تهران زيرزميني است و آلودگي ميكروبي و پساب حاصل از غسالخانه به سهولت و سرعت منتشرخواهد شد.حتي اگر مخازن آب را كاملاً ايزوله فرض كنيم چاه‌ها و قنوات در منطقه نيز چنين نيستند.
نبايد مسئولان فراموش كنند زماني‌كه گورستان بهشت زهرا راه‌اندازي شد بيش از 25 كيلومتر با شهر تهران فاصله داشت و امروز متصل به تهران است. اما منطقه «تلو» همين الآن كاملاً متصل به شهر تهران است و در اندك زماني توسط شهر بلعيده مي‌شود و آن وقت تازه به وضعيت «ابن بابويه» دچار مي‌شود كه اهالي همان محل از دفن ميت جلوگيري خواهند كرد.
داريوش گل‌علي‌زاده، معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست استان تهران در آخرين اظهار نظر خود درباره منطقه «تلو» به خبرنگار اجتماعي فارس مي‌گويد: منطقه «تلو» بر روي گسل قرار دارد و با تحريك گسل، به طور مستقيم آب غسالخانه گورستان وارد آب جاجرود كه منبع آب شرب تهران است مي‌شود.
وي درباره اظهارات اعضاي شوراي شهر تهران مبني بر اينكه بحث گسل مربوط به زنده‌هاست و ربطي به مرده‌ها ندارد، تصريح كرد: اگر بحث عدم قرار گرفتن گورستان بر روي گسل مطرح شده است براي اين است كه هر گورستاني حتماً غسالخانه و تصفيه‌خانه دارد و اگر گسل تحريك شود حتماً احتمال تخريب وجود دارد كه در پي آن پساب، تخليه مي‌شود. از آن‌ جايي كه منطقه «تلو» بالاي رودخانه جاجرود كه منبع آب شرب تهران است قرار دارد، اين پساب وارد آب تهران مي‌شود.
معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست استان تهران درباره موضوع تصويب احداث گورستان در منطقه «تلو» در طرح جامع تهران گفت: طرح جامع تهران طرحي راهبردي و كلي است و در آن به موضوع احداث گورستان در شرق اشاره شده است و اسمي از «تلو» به ميان نيامده است. براي احداث گورستان در شرق تهران نيز 9 گزينه معرفي شده است اما مسئولان شهري تنها بر منطقه «تلو» تأكيد دارند.
گل‌علي‌زاده ادامه داد: يكي از اين گزينه‌ها منطقه‌اي در جاده خاوران است كه محيط زيست نظر منفي درباره آن ندارد.
وي گفت: مسئولان شهري مي‌خواهند وسعت گورستان در «تلو» را به 300 هكتار برسانند و نه تنها اين گورستان براي تهراني‌ها شود بلكه در برنامه دارند اين گورستان را ملي كنند.
معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست استان تهران گفت: شهر پرديس در كنار منطقه «تلو» قرار است تا 400 هزار نفر جمعيت در آن مستقر شود و اگر قرار باشد اين گورستان در اين منطقه احداث شود رفت و آمد در منطقه كاملاً قفل مي‌شود. از آن‌جايي كه مسئولان بهشت زهرا در حال حاضر اعلام مي‌كنند كه به طور ميانگين روزانه 100 تا 150 مورد مرگ در تهران رخ مي‌دهد، به اين ترتيب روزي حداقل 1000 خودرو غير از شب‌هاي جمعه در اين مسير تردد خواهند كرد كه بار ترافيكي عظيمي را ايجاد خواهد كرد.
گل‌علي‌زاده درباره اظهارات مسئولان شهري كه گفته‌اند ترافيك ربطي به محيط زيست ندارد، اظهار داشت: محيط زيست يكي از اعضاي شوراي عالي ترافيك است و بحث‌هاي مربوط به ترافيك از جمله آلودگي هوا مستقيماً به محيط زيست مرتبط است.
وي گفت: قرار گرفتن تمام اين موضوعات در كنار هم باعث مي‌شود با ايجاد اين گورستان در «تلو» مخالفت شود.
معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست استان تهران تصريح كرد: از اظهار نظرهاي كارشناسي مسئولان شهري در احداث گورستان حتماً استفاده خواهيم كرد.
گل‌علي‌زاده درباره گزينه سرخه‌حصار براي ايجاد گورستان نيز گفت: زمين‌هاي سرخه‌حصار جزء اراضي ملي است و بهره‌برداري آن با شهرداري است اما براي هر گونه استفاده از آن نيازمند اجازه مالك (دولت) است.
انتهاي پيام/ز
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن