تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806779008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهل سال پيش...


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چهل سال پيش...
دستگيري «جيمزباندي» 2 دزد فرش در اتوبان كرج

ديشب دو دزد فرش در اتوبان كرج توسط افسران پليس راه ژاندارمري دستگير شدند:

براي دستگيري اين 2 دزد كه اينك بازجويي از آنها ادامه دارد افسران دوج 617 پليس راه سركار ستوان يكم مهرداديان و سركار ستوان يكم عباسي شركت داشتند اين 2 افسر به يك اتومبيل سواري كه صندوق عقب آن پر از فرش بود بدگمان شدند و به راننده اتومبيل دستور ايست دادند كه فرار كرد.

دو سرنشين اتومبيل پس از طي مسافتي اتومبيل را متوقف كردند از آن پياده شدند و پس از عبور از سيم‌هاي ضلع شمالي اتوبان وارد جنگل جديدالاحداث كاج شدند و تعقيب آنها دشوار گرديد، اما 2 افسر ژاندارم دست از تعقيب دزدان برنداشتند و سرانجام پس از 5 ساعت تلاش اين دو نفر را كه خود را به تپه‌هاي شمالي جنگل رسانيده بودند پيدا كردند و با تهديد اسلحه دستگير كردند و با فرشهاي مسروقه جهت ادامه تحقيق به ژاندارمري مركز تحويل دادند.

آنها كه خود را علي و حسين معرفي نمودند به سرقت فرشها اعتراف كردند و چون احتمال دارد كه فرشهاي ديگري دزديده باشند تحقيق از آنها ادامه خواهد يافت.

فرار 1500 كيلومترياسب حيوان باوفا!

مجله شوروي كه «پري رودا» نام دارد در گزارش خودنوشته است: يك اسب چندين ماه پيش در منطقه اورالسك بفروش رفت و سپس بوسيله قطار راه‌آهن بعد از سپردن صدها كيلومتر راه به كيف برده شد.

حيوان با وفا و با هوش در «كيف» از نزد صاحب تازه‌اش فرار كرد. 19 شبانه‌روز، 1500 كيلومتر راه را طي نمود تا بالاخره ارباب قديمي خود را در اورالسك بازيافت!

«پري‌رودا» در گزارش خود اضافه كرده است كه اين نمايش حيرت‌انگيز هوش و وفاداري بقدري ارباب قديمي حيوان را متاثر كرد كه حاضر شد با پرداخت مبلغي غرامت، علاوه بر قيمت فروش، بار ديگر اين اسب را بخرد و معامله قبلي را فسخ كند.

مبارزه با «ال. اس. دي» غير ممكن است!

«ال.اس.دي» از مشتقات يكنوع اسيد بنام «ليزرژيك» است كه از چند سال پيش تاكنون نامش مخصوصاً بعلت خاصيت نشئه‌آوري كه دارد بر سر زبانها افتاده است. قيمتي كه افراد معتاد براي ال.اس.دي ميپردازند در مقايسه با انواع مواد مخدر ديگر فوق‌العاده ارزان است و بهمين دليل عليرغم مبارزات دامنه‌داري كه از طرف ماموران پليس و گمرك در كشورهاي مختلف براي محدودكردن قاچاق و خريد و فروش آن بعمل مي‌آيد ـ چندان نتيجه بخش نيست.

اين مبارزه مخصوصاً در شهرهاي بزرگ دشوارتر است و بطوري كه مقامات صلاحيتدار آمريكائي اظهار داشته‌اند در برخي از شهرهاي آن كشور از قبيل نيويورك يا واشنگتن بدون اغراق مي‌توان اعتراف كرد كه برضد خريد و فروش ال.اس.دي، تقريباً هيچ نوع مبارزه‌ ارزنده‌اي نميتوان بعمل آورد. ناگفته نماند كه اين وضع بيش و كم در پاريس نيز بچشم ميخورد.

در ضمن اخيراً پزشكان يكي ديگر از اثرات زيان‌بخش ال. اس.دي را كشف كرده‌اند كه با آنچه درگذشته درباره مضرات اين ماده مخدر گفته شده فرق فاحش دارد. اين اثر متوجه مختل كردن تعادل عصبي افراد معتاد نيست، بلكه تاثيري است كه استعمال آن بر كروموزمها، يعني عوامل انتقال صفات ارثي باقي ميگذارد.

در پژوهش‌هاي آزمايشگاهي دانشمندان نمونه‌هاي فراواني از افزايش صفات غيرعادي ارثي را در بافتهايي كه تحت تاثير ال.اس.دي قرار گرفته بودند مشاهده كرده‌اند.كروموزمها در برابر تاثير «ال. اس. دي» بقدري آسيب‌ پذيرند كه حتي اگر يك نفر معتاد نباشد، بلكه مثلاً در ايام بيماري فقط چند بار ناگزير از استعمال ال.اس.دي حتي بصورت دارويي آن شود از آسيب عوارض ارثي اين ماده مخدر مصون نخواهد ماند . و اين عوارض را بصورت خصوصيات غيرعادي، از طريق موروثي به فرزندان خود منتقل خواهد كرد.

مردم چكسلواكي دست به اعتصاب عمومي زدند

وين ـ رويتر ـ آسوشيتدپرس ـ خبرگزاري فرانسه ـ 24 ساعت بعد از اشغال خاك چكسلواكي توسط ارتش‌هاي 5 كشور اروپاي شرقي در حالي كه نيروهاي اشغالگر ميكوشند تسلط خود را بر كشور تحكيم بخشند نهضت مقاومت در اين كشور اوج ميگيرد و مردم علناً در برابر نيروهاي خارجي مقاومت ميكنند و تانكها و وسايل جنگي ديگر آنها را آتش ميزنند. در خيابانهاي شهرهاي مختلف چكسلواكي سنگرهاي بيشتري بوجود مي‌آيد و جوانان در گروههاي كوچك و بزرگ عليه اشغالگران قيام كرده‌اند. در همان حال مردم جهان عكس‌العمل شديد در برابر هجوم 5 كشور به چكسلواكي نشان داده‌اند. در سراسر جهان تظاهرات وسيعي عليه اين هجوم روي ميدهد و شوراي امنيت موضوع حمله را مورد بحث قرار داده است.

رهبران چكسلواكي هنوز در برابر تجاوز خارجي مقاومت ميكنند و با آنكه اكثر آنها بازداشت شده‌اند حاضر نيستند تقاضاهاي نيروهاي اشغالگر را بپذيرند. در مقابل نيروهاي اشغالگر هم بتدريج بر درجه و ميزان خشونت خود نسبت به رهبران و مردم چكسلواكي ميافزايند.

دولت چكسلواكي طي يادداشتي بدول شوروي آلمان شرقي مجارستان اشغال غير قانوني چكسلواكي را توسط نيروهاي اين كشورها محكوم كرده و خروج فوري آنها را خواستار گرديد در يادداشت گفته ميشود دولت چكسلواكي اتخاذ تدابير لازم را در صورتي كه تقاضاهاي فوق را برآورده نشود براي خود حفظ ميكند دولت همچنين طي اعلاميه‌اي از مردم خواسته است كه با اعلاميه‌هاي حمايت از دولت چكسلواكي از خانه بيرون بيايند و آنها را به فرماندهي واحدهاي اشغالي و سفارت خانه‌هاي 5 دولت مزبور بفرستند.




 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن