تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821198802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشكيل موزه موسيقي در ساختمان شهرداري تبريز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تشكيل موزه موسيقي در ساختمان شهرداري تبريز
تبريز – خبرگزاري مهر: معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار تبريز گفت : با توجه به تخليه ساختمان شهرداري و تبديل آن به موزه بزرگ تبريز بخشي از اين عمارت به موزه موسيقي اختصاص مي يابد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز ، دكتر جواد شريف نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود : شهرداري تبريز آمادگي دارد در راستاي يادآوري مفاخر بزگ آذربايجان در اين زمينه همكاريهاي لازم را با خانه موسيقي تبريز انجام دهد.

وي با بيان اينكه نگاه عامه به فعاليتهاي شهرداري نگاه كاربردي در ساختار شهر است، افزود : عموم مردم كارهاي عرفي چون مسيرگشايي، خيابان كشي، ايجاد فضاي سبزو فضاي عمومي و خدماتي، ساخت و ساز شهري و... را وظايف اصلي شهرداري مي دانند.

معاون فرهنگي هنري شهرداري در عين حال اظهار داشت : از اوايل قرن 20 عده ي زيادي از دانشمندان برنامه ريزي شهري به اين نتيجه رسيده اند كه شهر يك موجود پويا و يك ارگانيسم زنده است و اين پويايي را مديون انسانهايي است كه در آن زندگي مي كنند. بدين ترتيب بحث تئوريهاي نگاه و نگاه اجتماعي، فرهنگي و هنري به شهر مطرح شد.

شريف نژاد عنوان كرد: ‌متاسفانه كشور ما 100 سال بعد به اين نتيجه رسيد كه شهر نه به مديريت فني كه نياز به اداره اجتماعي دارد و زاويه نگاه به شهر از يك زاويه كاربردي به زاويه ديد انسان محور تغيير كرد.

وي با اذعان به اين اصل مهم در تصميم گيريهاي مديريتي ادامه داد: در منطقه و شهر ما نيز نگاههاي فرهنگي شكل خاص خود را گرفته و شهرداري تبريز نيز با توجه به شكل گيري اين نوع تعاملات شهري و نياز به مشاركت اساسي شهروندان در اداره شهر تبريز دستور تاسيس معاونت فرهنگي را از شوراي شهر گرفت .

جواد شريف نژاد با اشاره به اينكه معاونت اجتماعي- فرهنگي و هنري فعاليتهاي مختلف فرهنگي را تحت پوشش قرار مي دهد تصريح كرد: پس از اين شهرداري تبريز در كليه فعاليتهاي اجتماعي- فرهنگي و هنري حضور فعال خواهد داشت.

وي با بيان اينكه حمايت و پيروي از فرهنگ و هنر ايراني اسلامي از مظايف شهرداري است گفت: اعتقاد ما بر اين است كه در اين نوع مشاركتهاي فرهنگي و هنري حضور يك مجموعه و نهاد فرهنگي به نام شهرداري بلامنازع خواهد بود.

معاون فرهنگي شهرداري تبريز با اشاره به فعاليتهاي انجام شده براي احياي آوازه مفاخر تبريز گفت: تشكيل كتابخانه و پژوهشكده تخصصي استاد شهريار و تشكيل پژوهشكده مطالعاتي استاد شهريار در محل موزه ادبي شهريار از نخستين گام‌هاي شهرداري تبريز در اين زمينه است.

به گفته وي با خريد خانه هاي پيرامون و اضافه شدن به مجموعه اين موزه و همكاري و همراهي فرزند استاد شهريار با اين گروه فعاليتهاي موزه شهريار از حالت موزه به مجموعه اي پژوهشي گسترش خواهد يافت.

شريف نژاد همچنين افزود: لايحه اي مبني بر اهداء جايزه به هنرمندان، شعرا، ادبا، فرهنگ دوستان و ... به شوراي اسلامي شهر ارائه كرده ايم. با تصويب اين طرح در شورا ساليانه در جشن بزرگي كه براي تجليل از مفاخر آذربايجان با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي، شهرداري و ... برگزار خواهد شد و جايزه ادبي به دانشمندان و محققان عرصه هاي مختلف اهدا خواهد شد.

شريف نژاد در پايان افزود: هنرمندان خواهان حذف عوارض اجراي برنامه هاي هنري و فرهنگي در سطح شهر بودند در همين راستا نامه اي نوشته بودند تبديل به لايحه به شورا ارائه شد تا بتوانيم با حذف ماليات و همكاري هدفمند شهرداري هنرمندان را در منطقه ياري دهيم.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 513]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن