تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806363331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس خبري وزير دادگستري-2 و پاياني لايحه حمايت از خانواده ازدواج مجدد را محدود مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كنفرانس خبري وزير دادگستري-2 و پاياني لايحه حمايت از خانواده ازدواج مجدد را محدود مي‌كند
خبرگزاري فارس: غلامحسين الهام گفت: بر اساس مواردي كه در لايحه خانواده در نظر گرفته شده است، ازدواج مجدد محدود خواهد شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس،‌ غلامحسين الهام وزير دادگستري صبح امروز در كنفرانس خبري خود با خبرنگاران در خصوص لايحه حمايت از خانواده گفت: فراكسيون زنان مجلس هفتم به دنبال آن بودند كه قانون جامعي را در خصوص زنان به تصويب برسانند و پس از مذاكرات با قوه قضائيه به اين نتيجه رسيدند كه اين براي نداشتن مشكل در اجرا بهتر است اين موضوع به صورت لايحه به مجلس تقديم شود.
وي افزود:‌ در حال حاضر در خصوص زنان و خانواده، قانون مربوط به سال 47 موجود است كه داراي مشكلات بسياري است و برخي از موارد اين قانون از سوي شوراي نگهبان، بر اساس موازين فقهي ابطال شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به بحث ازدواج مجدد و مجازات آن اشاره كرد.
وزير دادگستري با اشاره به اينكه قوانين ديگري هم كه در چند سال گذشته تصويب شده است، متفرق و متعدد هستند،‌ اظهار داشت: با توجه به اين مسائل، لايحه حمايت از خانواده در 6 فصل تدوين شد و در انتهاي آن، قانون‌هاي مربوط به 1310، 1311، 1317، 1353 و ... كه مجموعاً 10 قانون بودند، نقض شد.
الهام خاطرنشان ساخت:‌ در خصوص اين لايحه در دولت با دو مورد مواجه بوديم كه يكي از آن‌ها بحث ازدواج مجدد بود كه در حال حاضر يك موضوع آزاد، غيرقضائي و مشمول قانون مدني است.
وي با اشاره به اينكه در گذشته هيچ الزامي به دادگاه‌ها براي كنترل ازدواج مجدد وجود نداشت، تصريح كرد:‌ اين قانون اگر به شكل گذشته تصويب مي‌شد، موجبات رايج شدن ازدواج مجدد را فراهم مي‌كرد.
الهام خاطرنشان ساخت: دولت يا بايد به دليل مشمول قانون مدني بودن ازدواج موقت، آن را آزاد مي‌كرد يا مقرراتي براي آن در نظر مي‌گرفت و اگر دولت ماده 23 را در اين لايحه وضع نمي‌كرد، با مورد اول مواجه مي‌شد، لذا دولت ازدواج موقت را تحت نظر قضائي و رأي دادگاه قرار داد.
وي با تأكيد بر اينكه اين اقدام دولت گام مهمي در جهت جلوگيري از ظلم به زن با ازدواج غيرشرعي بود، تصريح كرد:‌ در قانون حمايت از خانواده، 6 يا 7 مورد در خصوص ازدواج مجدد پيش‌بيني شده بود كه تنها 1 مورد آن مربوط به رضايت زن بود و در 5 يا 6 مورد به اين امر احتياجي نبود، لذا كساني كه مي‌گويند در اين قانون، ازدواج مجدد منوط به اجازه زن اول بود، در اشتباه هستند.
وزير دادگستري، قانون سابق حمايت از خانواده را ناقص توصيف كرد و خاطرنشان ساخت:‌ در لايحه جديد، اين قانون را به نوعي اصلاح كرديم و شرايطي قرار داديم. يكي از شروط، ملاك مادي است اما اين شرط انحصاري نيست بلكه ملاك ديگر توانمندي اجراي عدالت است و دادگاه بايد عدالت فرد را احراز كند.
الهام تأكيد كرد: رضايتي را كه در قانون سابق مطرح بود مي شد با جبر هم آنرا از همسر گرفت، چه آنكه به شوخي مي‌توان گفت زني كه رضايت به همسر دوم مي‌دهد، يا مجبور است و يا مهجور.
وي در ادامه سخنان خود در خصوص ماليات بر مهريه نيز گفت: در حال حاضر محكومين بسياري به دليل مهريه در زندان‌ها هستند، چراكه مهريه‌هايي تعيين مي‌شوند، بدون آنكه تصور كنند عندالمطالبه است.
وزير دادگستري با بيان اينكه برخي هزاران سكه مهريه مي‌كنند در حالي كه در عمرشان سكه نديده‌اند، تأكيد كرد: اين امر يا يك فريب است و يا تصميمي بدون قصد و اراده اتخاذ شده است؛ لذا ماليات بر مهريه راهي است كه به موجب آن مهريه‌ها واقعي و قابل پرداخت شود.
الهام در پاسخ به سؤالي در مورد اسكله‌هاي غيرمجاز نيز با تأكيد بر اينكه در حال حاضر اسكله غيرمجاز نداريم، گفت:‌ با اين وجود، مبادي ورود و خروج بسياري داريم كه بايد با همكاري وزارت اقتصاد و گمركات، اين مبادي كم شود.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه با توجه به قراردادهاي استرداد مجرمان با پاكستان، چرا اين كشور از استرداد گروهك ريگي خودداري مي‌كند، گفت:‌ در اين قضيه شاهد همكاري‌هايي بوديم اما در مورد اين قراردادها بايد گفت كه اثبات كردن اين موضوع كه اين موارد منطبق بر قراردادهاي فيمابين است، زمان مي‌برد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن