تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805025530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازسازي سينما، رونق اكران ـ13/لزوم ارتقاي سطح سالن‌هاي نمايش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازسازي سينما، رونق اكران ـ13/لزوم ارتقاي سطح سالن‌هاي نمايش
نبود تعادل در كيفيت سالن‌هاي سينماي تهران كه با شروع به كار سينما آزادي بيشتر نمود پيدا كرده، واكنش‌هاي متفاوت اهالي سينما را به همراه داشته كه اغلب معتقدند ارتقاي سطح كيفي سالن‌هاي سينما مي‌تواند باعث ايجاد توازن بشود.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ راه‌اندازي سينما آزادي تبعاتي براي سينماي ايران داشته است. يكي از آن ها تشكيل صف‌هاي طولاني مقابل سينمايي است كه تا يك سال و نيم قبل باعث حسرت سينماگران و مخاطبانش بود.

از سوي ديگر ارتقاي سطح كيفي پخش صدا و تصوير و امكانات رفاهي موجود در اين سالن بر فروش ديگر سينماها بي‌تاثير نبوده، به گونه‌اي كه برخي از سينماداران معتقدند با راه‌اندازي سينما آزادي تعداد مخاطبان سينماهاي آنها كاهش يافته است. بازنگري شرايط كنوني سينماها لزوم تعميرات سالن‌ها را بيش از پيش نمايان مي‌كند كه هر يك از اهالي سينما راهكار خود را براي نجات سينما از اين شرايط در گفتگو با مهر اظهار كردند.

جمشيد ارجمند در اين زمينه تاثير سالن سينما را در جذب مخاطب بسيار بالا دانست و تاكيد كرد دوراني كه تماشاگر تنها براي ديدن فيلم و بدون توجه به سالن به سينما مي‌رفت، به پايان رسيده است.

اين منتقد قديمي سينما گفت: سينما آزادي با استانداردهايي كه الان اهميت دارد، هماهنگتر است. براي اينكه بتوان مخاطب دور شده از سينما را به سالن‌ها كشاند، در كنار توليد فيلم خوب بايد كيفيت سالن‌ها را نيز بالا برد و با توجه به وجود چند سالن حرفه‌اي و باكيفيت در سطح شهر، سينماهايي كه از اين رقابت عقب بمانند در فعاليت خود دچار مشكل مي‌شوند.

محمدرضا صابري، مدير سينما آفريقا درباره شروع فعاليت سينما آزادي و تاثير آن بر فروش سينماهاي اطراف از جمله سينما آفريقا گفت: افتتاح سينمايي با موقعيت و اعتبار سينما آزادي قطعا روي فروش سالن‌هاي ديگر تاثير مي‌گذارد و فعاليت سينماهاي چندسالنه چنين تاثيري روي سينماهاي مجاور دارد. اين سالن‌ها به دليل تنوع فيلم تماشاگر بيشتري جذب مي‌كنند.

او ادامه داد: فروش خوب فيلم‌ها در سينما آزادي، پرديس تماشا و سالن‌هاي جديد سينماهاي جمهوري و كارون نشان مي‌دهد اگر سينماها شرايط مطلوب داشته باشند مردم به فيلم ديدن ترغيب مي‌شوند. البته فيلم ضعيف در بهترين شرايط و بهترين سالن هم نمي‌تواند تماشاگر داشته باشد.

محمد علي سجادي نيز اظهار داشت: در شرايطي كه بسياري حرف‌ها درباره فرهنگ و سينما جنبه شعاري و تبليغاتي دارد، بازسازي سينما آزادي نشان داد مسئولان اگر همت كنند مي‌توانند در زماني كوتاه و شرايط دشوار به وعده‌ها عمل كنند. سينما آزادي نماد تحقق وعده‌ها و روياهاست. به نظرم بازسازي اين سالن آنقدر فرخنده است كه بهتر است بعضي ضعف‌ها و كاستي‌هاي آن را ناديده گرفت.

مجيد مسچي،‌ مدير عامل موسسه سينماشهرهم معتقد است به دليل نياز تماشاگران به سالن‌هاي متعدد در سطح شهر تهران، سينماهاي باكيفيت براي هم تهديد محسوب نمي‌شوند. او با اشاره به بازسازي سينماها گفت: سينماهاي كارون، پايتخت و جوان پس از بازسازي با استقبال بيشتر مخاطب مواجه شده‌اند و اين نشان مي‌دهد تماشاگر امروز براي فضايي كه قرار است در آن فيلم ببيند ارزش قائل است.

محمد اشرفي درباره تاثير سينما آزادي بر فروش سينماها گفت: افتتاح هر سينما در كنار سينمايي ديگر روي فروش آن موثر است. امتياز سينما آزادي بر ديگر سالن‌ها اين است كه محصولات متنوع به مخاطب ارائه مي‌دهد. در اين سينما همزمان پنج فيلم اكران مي‌شود و داشتن حق انتخاب براي مخاطب جذاب است. فروش فيلم‌ها هم از موقعيت خاص اين سينما نسبت به ديگر سالن‌ها حكايت دارد.

رئيس انجمن سينماداران تاكيد كرد: اغلب سالن‌هاي سينما 70 سال عمر دارند، فرسوده شده‌اند و اصول ابتدايي يك سالن كه كيفيت صدا و تصوير است در آنها وجود ندارد. در چنين شرايطي طبيعي است كه مخاطب جذب سينما آزادي و سينماهاي چندسالني و مجهز شود، سينماهايي كه رفاه مخاطب در آنها تامين مي‌شود.

اكبر تشكري‌نيا، مديرعامل موسسه توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران،‌ درباره وضعيت فعلي اغلب سالن‌هاي سينماي شهر تهران گفت: سينماهايي كه 30 يا 40 سال قبل ساخته شده با نيازهاي امروز تماشاگران چندان هماهنگ نيست. كيفيت پخش، صندلي‌هاي 40 سال قبل و امكانات آن دوره را مي‌توان از عوامل دور شدن مخاطبان از سينما دانست.

وي ادامه داد: امنيت سالن و كيفيت آن مي‌تواند مخاطب را به سينما بياورد. از اين رو اگر سالن سينما با كيفيت مناسب ساخته شود و بازسازي آن كيفيت را به حد قابل قبول برساند، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم مخاطب به سينما بيايد. به همين دليل وقتي سينمايي چون آزادي ساخته مي‌شود، تماشاگر با در نظر گرفتن امكانات موجود ترجيح مي‌دهد آن را براي تماشاي فيلم انتخاب كند.

اميرهوشنگ پاسبانيان، مدير سينما استقلال، درباره تاثير فعاليت مجدد سينما آزادي بر سينماهاي ديگر گفت: سينما آزادي فيلم‌هايي را كه در سينماهاي سرگروه نمايش داده مي‌شود همزمان اكران مي‌كند و به مخاطب حق انتخاب مي‌دهد كه اين مسئله در سينماهاي ديگر وجود ندارد. بنابراين طبيعي است مردم اين سينما را انتخاب كنند. در عين حال آنچه از اين سينما در ذهن مردم باقي مانده و خاطره‌هايي كه از سينما آزادي و شهر فرنگ دارند باعث مي شود مردم به اين سينما بروند. با اين حال شروع فعاليت سينما آزادي به فروش سينماهاي ديگر لطمه نزده است.

پاسبانيان تاكيد كرد: در سينماي ايران فيلم‌ها تعيين‌كننده‌تر از سالن‌ها هستند. فيلم‌هاي ركوردشكن و پرفروش در سينماهاي كم‌مخاطب هم رونق به وجود آورده‌اند. نوع فيلم و ارتباطي كه مخاطب با آن برقرار مي‌كند در رونق سالن‌هاي سينما اهميت زياد دارد. عامل اصلي در جذب مخاطب فيلم‌ها هستند و سالن‌ها در مرتبه دوم قرارمي‌گيرند.

محمدرضا فرجي، مسوول امور سينماهاي معاونت سينمايي درباره تاثير كيفيت سالن‌هاي سينما در جذب مخاطب و نقش سينما آزادي در اين زمينه گفت: اين مسئله كاملا روشن است كه مخاطب به سالن خوب در سطح فرهنگ و شعور خود نياز دارد. اگر سينما آزادي يا سينماهايي چون استقلال، آفريقا، جوان و ... فروش مناسب دارند، به دليل همين سطح كيفي مناسب سالن است.

او در مورد اقدام‌هاي معاونت سينمايي براي بهبود و ارتقاي سطح كيفي سالن‌ها گفت: سينماشهر طبق سياست‌هاي معاونت سينمايي وزارت ارشاد در طول سال حدود 10 تا 12 سالن سينما را در مناطق مختلف كشور انتخاب مي‌كند و سپس اقدام‌هاي لازم را براي بازسازي و تعمير اين سالن‌ها انجام مي‌دهد.

مدير امور سينماهاي معاونت سينمايي وزارت ارشاد ادامه داد: اين حركت كه چند سال است در سينماشهر صورت مي‌گيرد و منجر به تعمير بيش از 60 سالن سينما در مناطق مختلف كشور شده نشاندهنده اهميتي است كه مديران سينمايي براي ارائه خدمات مناسب به مخاطب قائل هستند.

ايرج تقي‌پور و فرزاد موتمن هر دو نگاهي متفاوت به تاثيرات سينما آزادي بر فروش ديگر سينماها دارند. تقي‌پور در اين زمينه گفت: احياي چنين سينمايي به معناي ساخت عمارت مدرن و زيبا نيست. بايد براي پويا ماندن اين سينما و به دست آوردن جايگاه قبلي‌اش برنامه‌ريزي كرد. سينما آزادي بايد مديريت فرهنگي و قوي داشته باشد تا از امتيازهايي كه دارد استفاده كند. اگر اين اتفاق نيفتد سرنوشتي خوب در انتظار اين مجموعه نيست.

تقي‌پور گفت: گاهي فكر مي‌كنيم با صرف بودجه زياد و با شتاب مي‌توانيم به هدف‌هايمان برسيم، اما در اين شتاب و عجله كيفيت و سرمايه را نابود مي‌كنيم. سينما آزادي ضعف‌هايي دارد. اميدوارم با برنامه‌ريزي درست و مديريت هوشمند اين كاستي‌ها مرتفع شود و اين سينما جاي خالي يك مجتمع فرهنگي سينمايي موفق را در پايتخت پر كند.

فرزاد موتمن نيز اظهار داشت: در مراسم افتتاحيه سينما آزادي حضور داشتم. ظاهر ساختمان را نمي‌پسندم و معماري آن را دوست ندارم. ساختمان خشك و انعطاف‌ناپذير است و خطوط تند دارد. سالن‌ها كوچك و فاصله صندلي‌ها كم است و بيننده هنگام تماشاي فيلم راحت نيست.

او تاكيد كرد: بودجه‌اي كه صرف ساخت اين مجموعه عظيم شده به شكلي دم دستي هدر رفته و نتيجه قابل قبول به دست نيامده است. اين سينما، سينما آزادي و شهر فرنگ قبلي نيست. ساختمان جديد پر است از پله برقي و اينطور كه به نظر مي‌رسد قرار است در آن فروشگاههايي ساخته شود.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن