تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821249323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گام به گام با المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: گام به گام با المپيك
محمدرضا حاج يوسف زاده:
شهامت پذيرش مسووليت شكست ها را دارم

محمدرضا حاج يوسف زاده سرمربي تيم ملي جودو پس از ناكامي جودوكاران ايران در كسب مدال المپيك گفت: حداقل توقع من از تيمم اين بود كه بتواند يك مدال در بازي هاي المپيك كسب كند.
وي افزود: هر تيم و يا ورزشكاري كه در بازي هاي المپيك شركت مي كند، بايد داراي چند ويژگي و شرايط باشد. نخستين مساله، بحث رواني است، دومين مورد شرايط آمادگي جسماني است و سومين مورد مسايل فني و تخصصي است. به عقيده ي من بچه هاي ما از لحاظ آمادگي جسماني خوب بودند چون حداقل هر كدام از آنها چهار دور در جدول باقي ماندند و فكر مي كنم كه اين مساله نشان از آمادگي جسمي آنها داشت. وي با بيان اينكه حاجي آخوندزاده و ميراسماعيلي در حد و اندازه هاي خود ظاهر نشدند، خاطرنشان كرد: متاسفانه دو قهرمان بزرگ ما كه بيش از اين از آنها انتظار داشتيم، در حد و اندازه هاي خود ظاهر نشدند اما، در عوض كساني هم چون رودكي و يا معلومات بسيار خوب كار كردند. به هر حال آنها كم فروشي نكردند و من از آنها تشكر مي كنم كه در اين مدت بدون چشمداشتي براي تيم وقت گذاشتند.
وي درمورد شكست آرش ميراسماعيلي گفت: از خود آرش پرسيدم كه مشكل از چه بود اما، او هيچ جوابي نداشت. من هم نفهميدم مشكل از چه بود. او خيلي از جودوكاران را توانسته بود در مسابقه هاي قبلي شكست دهد اما، نتوانست درمورد شكستش حرفي قانع كننده به من بزند. ما نتوانستيم بفهميم كه مشكل ميراسماعيلي چه بود. اميدواريم كه با بررسي هاي فني به اين نكته برسيم. وي درمورد مسعود حاجي آخوندزاده هم گفت: مسعود، آن مسعود برنده و جنگنده ي هميشگي نبود. او همين حريف كره اي را شكست داده بود اما، وقتي پس از شكست از او دلايلش را پرسيدم، گفت كه من تمرين زيادي كرده بودم و فشار زيادي به من وارد شده بود.
خودم هم فكر مي كنم يكي از مشكلات اصلي او وزن كم كردن زياد بود. در اين دو ماه فشار زيادي به او وارد شده بود. وي با تاكيد بر اين كه من شهامت پذيرش مسووليت شكست را دارم، گفت: هر جور كه حساب مي كرديم، بايد تيم من با يك مدال به ايران بازمي گشت. جودوي ما به اين رشد رسيده كه يك مدال در المپيك داشته باشد اما، متاسفانه حسين قمي دچار استرس شد مانند ميراسماعيلي كه چشم و چراغ ما بود، غيرقابل پيش بيني ظاهر شد و مشكلات ديگري هم براي ما به وجود آمد. وي در پايان خاطرنشان كرد: به عقيده ي من 80 درصد تيم ما در حد توان ظاهر شدند. ما پس از بازگشت وضعيت بچه ها را آناليز مي كنيم تا عملكرد ما در جام جهاني بهتر شود.

علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك:
بايد دليل كسب اين نتايج بررسي شود

علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك ايران گفت: براي ما هم جاي تعجب دارد كه احسان حدادي كه در تمرين ها 69 متر پرتاب مي كرد، چگونه با پرتابي 61 متري از المپيك حذف شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، علي كفاشيان در جمع خبرنگاران گفت: نتايجي كه ورزشكاران ايراني تا اين جاي كار كسب كردند، به هيچ وجه رضايت بخش نبوده است. در پرتاب ديسك و كشتي فرنگي پيش بيني ما نتيجه عكس داد. به اين دو رشته اميد زيادي داشتيم.
براي ما هم جاي تعجب دارد كه احسان حدادي كه در تمرين ها 69 متر پرتاب مي كرد، چگونه با پرتابي 61 متري از المپيك حذف شد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مي توان اين نتايج را شكست ورزش ايران ارزيابي كرد، گفت: در هر صورت وقتي به تك ستاره ها دل ببنديم و آنها هم نتوانند عملكردي در حد انتظار داشته باشند، چنين اتفاقي مي افتد. رقابت هاي المپيك سطح بسيار نزديكي دارد. بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه، كيفيت كارمان را با افزايش ورزشكاران هم سطح در رشته ها بالا ببريم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا بايد بار ديگر منتظر تشكيل كميته بررسي دلايل شكست باشيم، گفت: بايد تا پايان هفته دوم صبر كنيم. اما هر چقدر هم كه عملكرد ورزشكاران در هفته ي دوم خوب باشد، بايد پيگيري هاي لازم را براي بررسي عملكرد ورزشكاران ايراني انجام دهيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با چنين عملكردي بازهم به كسب چهارمي در بازي هاي آسياي گوآنگ جو اميدوار هستيد، گفت: ما در دوره ي قبلي بازي ها به مقام ششم رسيديم و معتقديم مي توانيم اين مقام را در رقابت هاي سال 2010 بالاتر ببريم.
خبرنگاري پرسيد، آيا هزينه آماده سازي ورزشكاران ايراني حاضر در المپيك 8 ميليارد تومان بوده كه كفاشيان گفت: به دليل اين كه ما در هر رشته بر روي40 ، 50 ورزشكار سرمايه گذاري مي كنيم، رقم هزينه آماده سازي آنها بيش از اين رقم بوده است. وي در پاسخ به اين سوال كه چه كسي مسئول نتايج كسب شده ي كاروان ايران در المپيك است، گفت: بايد دليل اين نتايج را بررسي كنيم.

آمريكايي ها مذاكره با حامد حدادي را ممنوع كردند

مشاور حقوقي رقابت هاي NBA طي نامه اي خطاب به 30 باشگاه بسكتبال آمريكا، هرگونه مذاكره با حامد حدادي، بازيكن بسكتبال تيم ملي ايران، را ممنوع اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در اين نامه كه روز جمعه به باشگاه هاي بسكتبال آمريكايي ارسال شده، آمده است: ما متوجه شده ايم كه نمايندگان حامد حدادي، بازيكن تيم ملي بسكتبال ايران، در حال رايزني با باشگاه هاي آمريكايي براي انعقاد قرارداد با اين بازيكن هستند.
اين در حالي است كه قوانين ايالات متحده، هر شخص و يا سازمان آمريكايي را از عقد قرارداد تجاري با هر شخصي كه مليت ايراني دارد، ممنوع مي كند.اتحاديه بسكتبال آمريكا در حال رايزني با دفتر كنترل سرمايه خارجي آمريكا است و چنانچه مجوز آن صادر شود، تيم هاي آمريكايي مجاز خواهند بود با اين بازيكن 23 ساله 2 متر و 18 سانتي مذاكره كنند. ديويد استرن، مامور عاليرتبه رقابت هاي NBA، در ماه ژوييه از تيم ملي ايران براي رقابت با يوتا دعوت به عمل آورد و پس از آن تيم هاي حاضر در ليگ بسكتبال آمريكا نسبت به جذب حدادي ابراز علاقه كردند. حدادي در بازي روز شنبه با آرژانتين كه به شكست 97-82 ايران انجاميد، 16ريباند انجام داد و 21 امتياز گرفت. وي در پايان اين ديدار گفت: بازي در NBA براي من روياست.

سپهوند در كسب مدال ناكام ماند

مرتضي سپه وند هم از بازي هاي المپيك پكن حذف شد.
به گزارش خبرنگاري ايسنا ، در دور سوم مسابقات بوكس بازي هاي المپيك پكن در وزن -64 كيلوگرم، مرتضي سپه وند با نتيجه11 بر 6 مغلوب فيليكس دياز از جمهوري دومينيكن شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
سپه وند در راند اول، 3 بر2 حريف خود را شكست داد اما در راند دوم با ارائه مبارزه ي ضعيف 3 بر صفر مغلوب شد. راند سوم براي هر دو بوكسور 2 امتياز داشت.
وي در راند چهارم ابتدا با كسب يك امتياز فاصله خود را كم كرد اما در سي ثانيه ي آخر بوكسور دومنيكني سپه وند را در كناره رينگ گير انداخت و با زدن چهار ضربه پياپي هوك توانست 4 امتياز ديگر به اندوخته خود اضافه كند، در نهايت نيز اين مبارزه با نتيجه11 بر 6 به سود حريف قدرتمند دومنيكني به پايان رسيد. مهمترين مقام دياز كسب مكان نهم المپيك آتن و هفدهمي مسابقات جهاني شيكاگو در سال 2007 است.
وي با صعود به جمع هشت نفر پاياني وزن 64 كيلوگرم دومين بوكسور تاريخ ايران بود كه توانسته بود به اين مرحله صعود كند. بابك مقيمي تنها بوكسور ايراني بود كه پيش از اين توانسته بود به جمع هشت نفر پاياني المپيك در آتلانتا صعود كند.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن