تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812611646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپيك بيست و نهم


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: المپيك بيست و نهم
ياس و اميد در كاروان ايران در المپيك
نه روز از بيست و نهمين دوره بازي هاي المپيك در شهر پكن گذشته و كاروان ايران همچنان اميدوارانه به كسب مدال در بيست و نهمين دوره بازي ها مي انديشد. اين در حالي است كه تاكنون بسياري از اميدهاي ايران براي كسب مدال در روزهاي گذشته از بين رفته است. در طي نه روز گذشته كاروان ورزشي ايران و همه علاقه مندان به ورزش در ايران و خارج از كشور با حسرت شاهد كسب مدال كشورهاي مختلف دنيا بوده اند. اما، در اين ميان هنوز حسرت كسب مدال حتي يك مدال برنز براي ايران باقي مانده است. در روزهاي ابتدايي بيشترين توقع ها از حا جي آخوندزاده و ميراسماعيلي بود كه همه آنها از بين رفت. پس از آن حميد سوريان و كشتي گيران فرنگي به عنوان ديگر اميدهاي ايران نتوانستند كاري را از پيش ببرند. دست آخر هم نوبت احسان حدادي در پرتاب ديسك رسيد كه اگر پنج متر زير ركوردهاي دو ماه قبلش هم پرتاب مي كرد، باز راهي فينال مي شد و اميد زيادي براي كسب مدال داشت. در اين ميان نبايد از عملكرد خوب برخي از رشته هاي ايران همچون دوچرخه سواري و بسكتبال گذشت. اما، تكرار ناكامي هاي متعدد و نداشتن اميد قطعي در روزهاي آينده دست به دست هم داده تا نااميدي خاصي در بين كاروان ورزشي ايران و همه همراهان شان ايجاد شود. بسياري از همراهان با تجربه كاروان ورزشي ايران در المپيك پكن با ناراحتي از شكست هاي متعدد ورزشكاران ايران و يادآوري بازي هاي المپيك قبلي اميد به كسب مدال در روزهاي پاياني دارند اما، حداقل روزهاي پكن با روزهاي پاياني المپيك آتن تفاوت زيادي دارد چرا كه در آن زمان اميد به كسب مدال رضازاده بيش از 90 درصد بود و هادي ساعي جواني به ميدان آمده بود كه مي خواست برنز المپيك سيدني اش را به طلا تبديل كند. اما، در اين دوره از رقابت ها چنين اميدهايي براي ايران وجود ندارد. اين روزها در پكن بيشترين احساس ايراني ها، احساس ياس و اميد است. ياس از شكست هاي گذشته و اميد به جواناني كه در روزهاي آينده بتوانند شگفتي ساز كاروان ايران باشند. به هر حال كاروان ورزشي ايران هنوز ورزشكاران تيم هاي كشتي آزاد، وزنه برداري و تكواندو را در پيش رو دارد كه اميدوار است بتواند در آنها ناكامي ها را جبران كند. اين شرايط نه تنها در بين كاروان ورزشي ايران در پكن حاكم است بلكه بسياري از مردم و علاقه مندان ورزش در ايران هم چنين احساسي را دارند. چرا كه همه به كسب افتخار قهرمانان شان افتخار مي كنند.

تيم فرنگي به خودمحوري سرمربي باخت
عبدالكريم كاكاحاجي مربي تيم ملي كشتي فرنگي كه 19 ماه در كنار اين تيم كار كرد، با نظر رضا سيم خواه از اعزام به المپيك كنار گذاشته شد و اين مربي در فاصله دو هفته اي تا اعزام تيم، اردو را ترك كرد. كاكاحاجي به تشريح دلايل شكست تيم پراميد كشتي فرنگي در پكن پرداخت. كاكاحاجي به رابطه بين كشتي گيران و دو مربي اعزامي اشاره كرد و گفت: المپيك مسابقه اي بزرگ است و بايد از لحاظ فني تدارك خوبي براي آنها ديد ولي در آستانه اعزام تازه يك نفر را هم كم مي كنند. احسان حدادي يك مربي و يك ماساژور داشت اما، تيم پنج نفره كشتي فرنگي تنها دو مربي داشت. كم كردن من از كادر فني در تيم شكاف ايجاد كرد، ضمن اين كه تيم از لحاظ روحي - رواني اعتمادي به مربيان اعزامي نداشت كه دليل آن به جريان درگيري در اردوي نوشهر مربوط مي شود. وي همچنين گفت: سيم خواه خودمحور بود و هر تصميمي كه مي خواست مي گرفت كه اين موضوع كار دست تيم داد. او در تمام مسايل خود را تك راي مي ديد. در حالي كه كادرفني بايد نظر خود را بدهد نه اينكه تنها بله قربان گو باشد. از فدراسيون مي خواهم براي آينده چارچوب مربي را مشخص كند و شرايط طوري باشد تا مربيان بتوانند نظر خود را ابراز كنند. وي درمورد وظايف فني خود در تيم ملي گفت: يك ماه با سوريان و علي محمدي فيلم حريفان را تماشا كرديم و قرار بود من كوچ آنها باشم تا از لحاظ فني آنها را راهنمايي كنم كه يك دفعه سيم خواه تصميم گرفت شيراني به جاي من به المپيك برود. بازنده هاي سوريان در المپيك مدال گرفتند و علي محمدي به كشتي گيري باخت كه دو ماه قبل وي را شكست داده بود و به جاي محمدي، حريف بلاروس مدال برنز گرفت. دليل اين به عدم هدايت مناسب كشتي گيران نيز مربوط مي شود و تصميمات فردي به تيم لطمه زد. سوريان وابستگي زيادي به مربي گري من داشت.

تيم ملي ووشو ايران عازم چين شد
تيم ملي ووشو جمهوري اسلامي ايران براي شركت در رقابت هاي 2008 پكن كه در حاشيه مسابقات المپيك برگزار خواهد شد، عازم چين شد. كاروان تيم ملي ووشو ايران متشكل از مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون; حسين اوجاقي، زهرا كريمي، فرزانه دهقان، فرشاد عربي و احسان پيغمبري 5 ووشوكار; محمدرضا جعفري به عنوان سرمربي تيم ملي سانشوي مردان، خانم وانگ جان لي از چين به عنوان سرمربي تيم ملي سانشوي بانوان و سلطان مراد يوسفي به عنوان داور بين المللي ساعت 5 صبح روز دوشنبه 28 مرداد از طريق فرودگاه امام خميني (ره) عازم دبي شده و سپس از آنجا وارد پكن خواهد شد.

هادي ساعي در جمع هفت ركورددار المپيك
128 تكواندوكار از 64 كشور جهان شمارش معكوس خود را براي رقابت هاي تكواندو بازي هاي المپيك پكن،آغازكرده اند. در المپيك پكن 32 مدال تكواندو در چهارگروه وزني مردان و چهار گروه وزني بانوان توزيع خواهد شد و سالن ورزشي دانشگاه علوم و فناوري پكن ميزبان اين مسابقات است. در هر يك از گروه هاي چهارگانه مردان و بانوان، 16 ورزشكار حضور دارند. در نخستين روز اين رقابت ها، مسابقات اوزان 58-كيلوگرم مردان و 49-كيلوگرم بانوان برگزار مي شود كه رضا نادريان و سارا خوش جمال فكري نمايندگان تكواندو ايران خواهند بود. هادي ساعي نيز مسابقات خود را در گروه وزن 80-كيلوگرم، در روز سوم يعني جمعه يكم شهريور ماه برگزار خواهد شد.در جمع تكواندوكاران المپيك پكن، هفت ورزشكار سومين حضور متوالي خود را در المپيك تجربه مي كنند. استيون لوپز از آمريكا، هادي ساعي از ايران، الكساندروس نيكولايديس از يونان، آنجل ماتوس از كوبا، يوريكو اكاموتو از ژاپن، آدريانا كارمونا از ونزوئلا و چن ژونگ از چين.

حرف هاي ميراسماعيلي قانع كننده نبود
سرمربي تيم ملي جودو پس از ناكامي جودوكاران ايران در كسب مدال المپيك گفت: حداقل توقع من از تيمم اين بود كه بتواند يك مدال در بازي هاي المپيك كسب كند. محمدرضا حاج يوسف زاده اظهار كرد: هر تيم و يا ورزشكاري كه در بازي هاي المپيك شركت مي كند، بايد داراي چند ويژگي و شرايط باشد. نخستين مساله، بحث رواني است، دومين مورد شرايط آمادگي جسماني است و سومين مورد مسايل فني و تخصصي است. به عقيده من بچه هاي ما از لحاظ آمادگي جسماني خوب بودند چون حداقل هر كدام از آنها چهار دور در جدول باقي ماندند و فكر مي كنم كه اين مساله نشان از آمادگي جسمي آنها داشت. وي با بيان اينكه "حاجي آخوندزاده" و "ميراسماعيلي" در حد و اندازه هاي خود ظاهر نشدند، خاطرنشان كرد: متاسفانه دو قهرمان بزرگ ما كه بيش از اين از آنها انتظار داشتيم، در حد و اندازه هاي خود ظاهر نشدند اما، در عوض كساني هم چون رودكي و يا معلومات بسيار خوب كار كردند. به هر حال آنها كم فروشي نكردند و من از آنها تشكر مي كنم كه در اين مدت بدون چشمداشتي براي تيم وقت گذاشتند. وي درمورد شكست "آرش ميراسماعيلي" گفت: از خود آرش پرسيدم كه مشكل از چه بود اما، او هيچ جوابي نداشت. من هم نفهميدم مشكل از چه بود. او خيلي از جودوكاران را توانسته بود در مسابقه هاي قبلي شكست دهد اما، نتوانست درمورد شكستش حرفي قانع كننده به من بزند. ما نتوانستيم بفهميم كه مشكل "ميراسماعيلي" چه بود. اميدواريم كه با بررسي هاي فني به اين نكته برسيم. حاج يوسف زاده درمورد "مسعود حاجي آخوندزاده" هم گفت: مسعود، آن مسعود برنده و جنگنده هميشگي نبود. او همين حريف كره اي را شكست داده بود اما، وقتي پس از شكست از او دلايلش را پرسيدم، گفت كه من تمرين زيادي كرده بودم و فشار زيادي به من وارد شده بود. خودم هم فكر مي كنم يكي از مشكلات اصلي او وزن كم كردن زياد بود. در اين دو ماه فشار زيادي به او وارد شده بود.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن