تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815149921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت نام ايران به ليست ايميل ياهو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه فن آوری اطلاعات ایران: بازگشت نام ايران به ليست ايميل ياهو
ياهو، بيش از ۱۰ ميليون كاربر ايراني دارد كه در پي اين حركت، بسياري از آنان اقدام به حذف حسابهاي كاربري خود و يا نقل مكان به گوگل كردند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از khodkar.ir، اعتراضات گسترده‌ ايرانيان سراسر جهان به حذف نام ايران از فهرست كشورها در صفحات ثبت نام سايت ياهو ميل براي ايجاد حساب كاربري، سرانجام پس از ۱۰ ماه به نتيجه رسيد و موفقيتي بزرگ را براي فعالان اينترنت فارسي رقم زد.

پس از آنكه در اكتبر سال ۲۰۰۷ ميلادي سايت ياهو به بهانه‌ اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه كشورمان، نام جمهوري اسلامي ايران را از ليست كشورهاي خود در صفحات ثبت نام حذف كرد، موج اعتراضات گسترده‌ ايرانيان سراسر جهان با طراحي بمب گوگلي و تحريم سايت ياهو آغاز شد.

ياهو، بيش از ۱۰ ميليون كاربر ايراني دارد كه در پي اين حركت، بسياري از آنان اقدام به حذف حسابهاي كاربري خود و يا نقل مكان به گوگل كردند.
در پي اين شكست بزرگ براي ياهو و از دست رفتن بخش عمده‌يي از كاربران اين سايت، جمعي از فعالان اينترنتي ايران نيز اقدام به طراحي بمب گوگلي "سلام ياهو" كردند و توجه جهانيان را به موضوع حذف نام يك كشور از فهرست كشورهاي سايت ياهو جلب نمودند.

به گفته‌سيد ايمان ضيابري، مجري بمب گوگلي، "سلام ياهو" يك پايگاه جامع اطلاع‌رساني بود كه در رابطه با افتخارات فرهنگي، علمي، هنري و ورزشي ايرانيان در سراسر دنيا خبررساني مي‌كرد و از اين طريق، جهانيان را با واقعيات ايران به عنوان كشوري كه توسط دولتهاي غربي تروريست و توسعه‌نيافته خطاب مي‌شود، آشنا مي‌ساخت.
ضيابري همچنين مي‌افزايد: "ما با هدف قرار دادن كليدواژه‌ي Yahoo mail كه يكي از پرطرفدارترين كليدواژه‌هاي جست‌وجو براي كاربران اينترنت است، صفحات مورد نظر خود را به صدر نتايج جست‌وجوي گوگل رسانديم و به طور مرتب در رابطه با افتخارآفريني‌هاي فرهنگي، علمي، ورزشي و هنري ايرانيان اطلاع‌رساني كرديم تا ضمن اعلام اعتراض خود به برخورد ناشايست ياهو، براي معرفي چهره‌ي واقعي ايران و ايرانيان نيز گامي برداريم."

مجري بمب گوگلي سلام ياهو مي‌گويد: "طرح اصلي اين نوع خبررساني بمبي، از پندار يوسفي مجري بمب گوگلي ۳۰۰ گرفته شد كه براي اعتراض به ساخت فيلم ضدايراني ۳۰۰ و در روزهاي اوج جست‌وجوي كاربران اينترنت راجع به اين فيلم، كليدواژه‌ي ۳۰۰ the movie را هدف قرار دارد و در سايت اصلي بمب، به اطلاع‌رساني فرهنگي در رابطه با تاريخ و تمدن ايران‌زمين، هنرمندان ايراني و معرفي چهره‌ي واقعي ايران به مردم جهان پرداخت."

وي مي افزايد: "ما نيز در پي توهين سايت ياهو به ۱۰ ميليون كاربر ايراني و همچنين با توجه به مورد توجه بودن كليدواژه‌ي Yahoo mail، تلاش كرديم تا هر كاربري كه در هر گوشه‌يي از جهان، عبارت Yahoo mail را جست‌وجو مي‌كند، به صفحه‌يي برسد كه در آن با اطلاعاتي از يك كشور باستاني و مردمان بافرهنگش مواجه مي‌شود. به عبارت ديگر، ما تلاش كرديم تا افكار عمومي مردم را از سايتي كه حتي نام يك كشور بزرگ و تاريخي را هم برنمي‌تابد، منحرف كنيم و به سمتي كه مورد نظر خودمان است بكشانيم."

محمد توكلي، مدير سايت جابلاگي و پشتيبان فني بمب گوگلي سلام ياهو نيز مي‌گويد: "در روزهاي گذشته در پي رسيدن بازديدكنندگان بمب به بيش از ۲ ميليون نفر و طي رايزني‌هاي انجام شده با استادان دانشگاه، كارشناسان حقوقي، مسوولان دادگاههاي مجازي و خبرنگاران رسانه‌هاي بزرگ بين‌المللي از جمله روزنامه‌ي گاردين انگليس، موضوع حذف نام ايران با روشهاي جديدتر و از كانالهاي متفاوتي پيگيري شد كه در نهايت، منجر به بازگشتن نام كشورمان گرديد."

اين عقب‌نشيني آشكار سايت دولتي ياهو وابسته به كاخ سفيد در حالي صورت مي‌گيرد كه جري يانگ، مدير كره‌يي ياهو اعلام كرده بود به دليل سياستهاي دولتي، امكان اضافه شدن نام ايران به فهرست كشورهاي سايت ياهو وجود ندارد.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه فن آوری اطلاعات ایران]
[مشاهده در: www.iritn.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن