تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زگيل : نکات آرایشی و بهداشتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: اهميت تشخيص و درمان زگيل هاي پوست

يک گروه بزرگ از ويروس ها به نام ويروس زگيل انساني به دنبال سايش و خراش ، به پوست و مخاط ها وارد مي شود و بسته به نوع ويروس و محل تماس، اشکال مختلف زگيل را در سر، صورت ، لب و دهان ، کف دست و پا ايجاد مي نمايد. فرم معروف و شايع زگيل که عمدتاً در دست هاي بچه ها ديده مي شود معمولاً به شکل دانه ها و جوانه هاي گل کلمي و به تعداد زياد است ؛ ولي در بالغين بيش از 3-2 تا بيشتر نيست. به دنبال زگيل دست و انگشت ، به دهان بردن نيز ايجاد زگيل مي کند.

ويروس در سر و پلک ها به شکل يک رشته ي کوتاه و نرم و آويزان از پوست ديده مي شود که در پوست سر به دنبال شانه زدن و خاراندن سر، به نقاط ديگر سرايت مي کند و زياد مي شود، به طوري که حتي پس از درمان نيز ممکن است جوانه جديدي از ويروس در محل ديگري رشد کند. شروع زگيل ، يک برجستگي به ضخامت سر سوزن و براق که ظرف چند هفته يا چند ماه به انداره يک عدس يا نخود به شکل جوانه گل کلم ديده مي شود.

زگيل ها در اطراف ناخن ملتهب و دردناک هستند ؛ ترک مي خورند و بسيار مقاوم و عود کننده هستند.

زگيل مادر

در بعضي مواقع يک زگيل بزرگ مدت مديدي روي پوست باقي مي ماند و به يک باره تعداد زيادي از زگيل ها به علت سرايت ويروس جوانه مي زند که در موارد نادر مي تواند به طور وسيع پخش شود.

زگيل هاي دردناک کف دست و پا

اين زگيل ها به شکل جوانه هاي گنبدي شکل ، ملتهب و حساس هستند که گاهي زير صفحه ناخن نيز ريشه مي کنند. نوع خاصي از ويروس زگيل مي تواند توسط کفش مرطوب نيز منتقل شود.

زگيل صاف و مسطح

اين زگيل ها برخلاف زگيل معمولي سطح صاف و براق دارند و به دنبال تراشيدن موهاي صورت در آقايان و موهاي بدن در خانم ها به راحتي در صورت و گردن ، دست ها و ساق پا سرايت مي کند و پخش مي شود. اين دانه ها ممکن است رنگي باشد و با لک هاي پوستي ، کک و مک و خال اشتباه گرفته شود.

زگيل کف پا

اين زگيل که عمدتاً در پوست پنجه ي پا و با يک هسته مرکزي و نقطه نقطه سياه شبيه لانه زنبور ديده مي شود،

به علت فشار و تماس با محل هاي آلوده مانند حمام و سونا و کفش هاي آلوده و مرطوب ، انتقال مي يابد و اغلب مردم آن را با ميخچه کف پا اشتباه مي گيرند

دوره زگيل ها

زگيل معمولي در بچه ها ظرف دو سال خود به خود بهبود مي يابد و ريزش مي کند . تنها مسئله اي که در اين مدت اهميت دارد ، درمان جهت پيشگيري از سرايت به مناطق ديگر و افراد در تماس است.

طريقه انتقال زگيل ها

عمدتاً مي تواند با تماس نزديک ، همراه با ساييدن و فشار، مانند بازي کردن بچه ، فشردن دست همديگر و يا گاز گرفتن دست آلوده و انگشت بر دهان بردن و همين طور سائيدن حوله آلوده ، کفش هاي مرطوب در حمام و استخرها باشد.

در افرادي که زمينه نقص ايمني مستعد داشته باشند ممکن است ويروس ها فراوان تر و طولاني تر از حد معمول ادامه يابند که نياز به درمان مراقبتي خواهند داشت.

تشخيص

ضايعات زگيلي بايستي با معاينه توسط پزشک متخصص پوست و در صورت لزوم از ساير ضايعات پوستي مشابه ، به خصوص سل زگيلي و سرطان هاي پوست تمايز داده شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن