تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816163363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد(1) انتظار يعني انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد(1) انتظار يعني انقلاب
ابراهيم حاجي محمدزاده
نمي دانم شعار «بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد» را براي اولين بار بر روي تابلوهاي بي ريا و بدون زرق و برق كداميك از مناطق جنگي ديدم. در وهله اول به نظرم رسيد، رزمنده اي مي خواسته در مقابل تفكرگروهي كه به تعبير امام(ره)، بنام «ولايت» عليه ولايت شكل يافته اند موضع گيري نمايد؛ چرا كه حضرت امام(ره) درباره آنان و مقاصد شومشان عليه انقلاب اسلامي مي فرمايند:
«...ديروز «حجتيه اي»ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغاني نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروزه انقلابي تر از انقلابيون شده اند ولايتي»هاي ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروي اسلام و مسلمين را ريخته اند، و در عمل پشت پيامبر اهل بيت عصمت و طهارت را شكسته اند و عنوان ولايت برايشان جز تكسب و تعيش نبوده است، امروز خود را باني و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مي خورند...» (1)
ماحصل اين ولايت شاهنشاهي مزدور آمريكا را زندانيان سياسي مسلمان پيرو راه امام(ره) به ياد دارند. شكنجه گران ساواك وقتي آنان را كمونيست و عمال شوروي قلمداد كرده و آنان با تبري از اين اتهام به سربازي امام زمان(عج) افتخار مي كردند، با صراحت به آنان گفته مي شد، اگر شما معتقد به امام زمان هستيد، چرا نرفتيد در انجمن حجتيه فعاليت كنيد؟!
معمار انقلاب اسلامي در ريشه يابي علل وابستگي گروهك هاي بي تابلو و يا تابلوداري نظير حجتيه به استكبار جهاني، كه در اساسنامه خود علنا جدايي دين از سياست را گنجانده و آن را لازمه اعتقاد به مهدويت مي دانند، مي فرمايند:
«... اما مسئله اين است كه دست سياست در كار بود... همان طوري كه تزريق كرده بودند به ملتها، به مسلمين و به ديگر اقشار جمعيت هاي دنيا كه سياست كار شما نيست، برويد سراغ كار خودتان و آن چيزي كه مربوط به سياست است بدهيد به دست امپراطورها... خوب؟ آنها از خدا مي خواستند كه مردم غافل بشوند و سياست را بدهند دست حكومت و به دست ظلم، دست آمريكا، دست شوروي، دست امثال اينها و آنهايي كه اذناب اينها هستند و اينها همه چيز ما را ببرند، همه چيز مسلمانها را ببرند، همه چيز مستضعفان را ببرند و ما بنشينيم بگوييم كه نبايد حكومت باشد. اين حرف ابلهانه است. منتها چون دست در كار بوده، اين اشخاص غافل را، اينها بازي دادند و گفتند: شما كار به سياست نداشته باشيد، حكومت مال ما، شما برويد توي مسجدهايتان بايستيد نماز بخوانيد! چه كار داريد به اين كارها؟ اينها كه مي گويند كه هر علمي بلند شود و هر حكومتي، خيال كردند كه هر حكومتي باشد اين برخلاف انتظار فرج است. اينها نمي فهمند چي دارند مي گويند. اينها تزريق كرده اند بهشان كه اين حرفها را بزنند...» (2)
افشاي مهدويت در خط استكبار جهاني كه آغازگر آن استعمار پير انگليس در اشكال گوناگون بوده است، يكي از عظيم ترين دستاوردهاي جهاني شدن خط امام(ره) است. ايشان در تبيين دقيق و جامع ولايت ناب مهدوي و استمرار اميد انتظار در مبارزه دائمي محرومان و مستضعفان با استكبار جهاني فرموده اند:
«بله، البته آن پركردن دنيا را از عدالت، آن را ما نمي توانيم پر كنيم. اگر مي توانستيم، مي كرديم. اما چون نمي توانيم بكنيم ايشان بايد بيايد. الان عالم پر از ظلم است شما يك نقطه هستيد در عالم. عالم پر از ظلم است ما بتوانيم جلوي ظلم را بگيريم، بايد بگيريم، تكليفمان است. ضرورت اسلام و قرآن است. تكليف ما كرده است كه بايد برويد همه كار را بكنيم، اما نمي توانيم بكنيم، چون نمي توانيم بكنيم، بايد او بيايد تا بكند. اما مابايد فراهم كنيم كار را، فراهم كردن اسباب اين است كه كار را نزديك بكنيم اما ما بايد فراهم كنيم كار را. فراهم كردن اسباب اين است كه كار را نزديك بكنيم. كار را همچو بكنيم كه مهيا شود عالم براي آمدن حضرت سلام الله عليه... ما درستش مي كنيم تا حضرت بيايد...» (3)
حضرت امام با هشدار نسبت به برداشت هاي غلط طرفداران اسلام آمريكايي در هر عصر نكاتي را متذكر مي شدند. حتي در حاكميت جهاني مستضعفان و محرومان به رهبري آقا و مولايمان حجت ابن الحسن العسكري روحي فداه نيز عده اي از علماي اين طيف با ايشان نيز مخالفت مي كنند:
«... و اين هم هست، و بعدها هم خواهد بود و خواهد بود. حتي در زمان حضور ولي امر كه در بعض روايات هست، كه علما تكفيرش مي كنند...» (4) و «... ما نبايد توقع داشته باشيم كه صبح كنيم در حالي كه همه چيز سر جاي خودش باشد. در زمان حضرت صاحب- سلام الله عليه- هم كه ايشان با تمام قدرت مي خواهد عدل را اجرا نمايند، با اين ترتيب نمي شود كه هيچ كس حتي خلاف پنهاني هم نكند. و بالاخره همانها كه مخالف هستند حضرت صاحب را شهيد مي كنند...» (5)
تحقق، تداوم و صدور انقلاب اسلامي در عصر عريان شدن هويت شيطاني غرب، علاوه بر باطل نمودن سحر استعمارگران قديم و جديد كه توسط ايادي مزدور و بي هويت خويش مبلغ اسلام آمريكايي مي باشند، موجب گرديده است كه حضرت امام خطاب به مسلمانان جهان در كنگره جهاني حج آغاز راه رسيدن به ظهور منجي عالم را اعلام نمايند:
«... از جانب من و همه ملت ايران به همه مسلمانان اطمينان بدهيد كه جمهوري اسلامي ايران پشتيبان شما و حامي مبارزات و برنامه هاي اسلامي شماست و در هر سنگري در كنار شما ايستاده است و از حقوق گذشته و امروز و آينده شما ان شاءالله دفاع خواهد كرد و به آنان بگوييد كه اقتدار و اعتبار جمهوري اسلامي ايران متعلق به همه ملتهاي اسلامي است و دفاع از ملت قهرمان و دلاور ايران در حقيقت دفاع از همه ملتهاي تحت ستم است و ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم ستمگران را در كل كشورهاي اسلامي مي شكنيم و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدور اسلام راستين و پيام احكام محمدي-صلي الله عليه وآله- است به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه مي دهيم و به ياري خدا راه را براي ظهور منجي مصلح كل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار مي كنيم...» (6)
و در مناجات آخر همين پيام با اشاره به سختي ها و دشواري هاي تداوم انقلاب اسلامي تا رسيدن به انقلاب جهاني مصلح كل مي فرمايند:
«خداوندا! اگر هيچ كس نداند تو خود مي داني كه ما براي برپايي پرچم دين تو قيام كرده ايم و براي برپايي عدل و داد در پيروي از رسول تو در مقابل شرق و غرب ايستاده ايم و در پيمودن اين راه لحظه اي درنگ نمي كنيم. خداوندا! تو مي داني كه فرزندان اين سرزمين در كنار پدران و مادران خود براي عزت دين تو به شهادت مي رسند و با لبي خندان و دلي پر از شوق و اميد به جوار رحمت بي انتهاي تو بال و پر مي كشند. خداوندا! تو مي داني كه امت رسول تو در اين مملكت مواجه با همه توطئه ها است و ايادي شيطان در داخل و خارج او را آرام نمي گذارند و تلاشها هر روز براي در تنگنا و مضيقه قراردادن اين ملت در امور اقتصاد فزونتر مي شود.
خداوندا! تو مي داني مردم ما مشكلات را به جان و دل خريده اند و از هيچ چيزي غير تو ترس و بيم ندارند و تمام زجرها و دردها را تحمل مي كنند، همه پيروزيها را از آن تو و به عنايت تو مي دانند، پس ما را به عنايت دوباره خود همراهي نما و دلهاي ملت ما را به نصر و پيروزي خود اميدوارتر ساز و رزمندگان جبهه ما را به مدد غيبي و جنود مخفي خود غالب و پيروز گردان و توان و صبر و استقامت ما را در تحمل سختي ها و مشكلات افزون نما و نعمت رضايت در شكست و پيروزي را به ما ارزاني فرما و دل مردم ما را كه براي دين تو شهيد و مفقود و مجروح و اسير داده اند و سختي هجران عزيزان را به عشق لقا و رضاي تو تحمل كرده اند، شادمان فرما و همه ما را در مسير بندگي خود عاشق و دردآشنا فرما و شهيدان ما را از كوثر زلال ولايت خود و رسول اكرم-صلي الله عليه وآله وسلم- و ائمه هدي- عليهم صلوات الله- سيراب نما و انقلاب اسلامي ما را به انقلاب مصلح كل متصل فرما. انك ولي النعم.» (7)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- صحيفه امام ج21 ص281
2- صحيفه امام ج21 ص16
3- صحيفه امام ج21 ص17
4- صحيفه امام ج18 ص410
5- صحيفه امام ج19 ص303
6و7- صحيفه امام ج20 ص 347
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن