تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798457887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرز تهیه انواع سس مایونزهای رژیمی : دیپ ، سس و چاشنی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: طرز تهيه مايونز رژيمي رو براي اونايي كه رژيم دارند مي ذارم...اميدوارم خوشتون بياد و لذت ببريد!
مصرف سس‌هاي رژيمي، به دليل كاهش 50 درصدي چربي در اين محصولات مي تواند تا حدودي كالري اضافي را كه موجب چاقي مي‌گردد، كاهش دهد. افزودن ماست به سس مايونز معمولي به نسبت‌مساوي 50( به )50 هم همين اثر را دارد.>در كارخانجات توليدكننده اين سس، به منظور كاهش چربي در فرمولاسيون سس هاي رژيمي اغلب از نشاسته، ژل سلولز و يا ساير تركيباتي كه بافت محصول را به سس مايونز واقعي نزديك مي‌نمايد، استفاده مي‌شود.
. در هر قاشق غذاخوري از اين سس، تنها 18 كالري انرژي وجود دارد و از نظر كلسترول كاملا ايمن است.مواد‌لازم‌براي‌تهيه† ?اين‌سس،‌به‌شرح‌زير است:
آب سرد 2 فنجان
نشاسته ذرت2 قاشق غذاخوري
سركه سفيديك چهارم فنجان
ماست كم چربيك چهارم فنجان
سس خردل2 قاشق چاي خوري
براي تهيه اين سس، ابتدا، نشاسته ذرت را در آب سرد مخلوط كرده و خوب به هم بزنيد، سپس، آن را روي حرارت قرار دهيد تا جوش بيايد. در حال جوش نيز، مخلوط كردن را به مدت 1-2 دقيقه ادامه دهيد تا مخلوط كاملا يكنواخت گردد. سپس، مخلوط را در كاسه‌اي ريخته و ساير تركيبات را به آن اضافه كنيد. اين سس را مي‌توان به مدت دو هفته در يخچال نگهداري نمود و به عنوان، طعم دهنده به تن ماهي و يا مخلوط با سس قرمز ويا سس فلفل قرمز استفاده نمود. در ضمن، در صورت تمايل به طعم شيريني مي‌توانيد 1-2 قاشق چاي‌خوري شكر به اين مخلوط اضافه كنيد
.مايونز فايده هم داردشايد باور نكنيد، ولي به تازگي تحقيقات بر روي سس مايونز به نتايج اميدواركننده‌اي رسيده است. در آگوست سال 2000، نتايج تحقيقي در مجله تغذيه باليني امريكا به چاپ رسيد. ، از آنجايي كه، ويتامين E نقش عمده‌اي در كاهش مرگ ناشي از سكته دارد، دريافت منظم آن از طريق مواد غذايي مانع از بروز سكته مي‌شود.
. دكتر مسعود كيمياگر، به عنوان يك متخصص تغذيه، معتقد است: روش تهيه مايونز در منزل
مواد لازم براي تهيه سس مايونز:تخم مرغ1 عدد روغن مايع
دو سوم فنجان سركه
4 قاشق غذا خوري نمك
نصف قاشق چاي‌خوري
ابتدا، زرده را از سفيده جدا كنيد، سپس زرده را با نمك و سركه به مدت 30 ثانيه در مخلوط‌كن بزنيد. يك قاشق غذاخوري روغن و يك چهارم قاشق چايخوري نمك به مخلوط‌كن در حال كار اضافه نماييد. افزودن روغن را ادامه دهيد تا نصف روغن مخلوط شود. بقيه روغن را در حالي به سس اضافه نماييد كه سس هنوز سفت نشده باشد. توجه داشته باشيد كه اين سس را فقط 3 تا 4 روز مي‌توان در يخچال نگهداري كرد، پس آن را در حجم زياد تهيه ننماييد.اغلب سس‌هاي خانگي، 75 درصد چربي دارد، در حالي كه سس‌هاي كارخانه‌اي از 65 تا 70 درصد چربي تشكيل شده اند. زيرا، در نوع كارخانه اي به جاي زرده تخم‌مرغ، از مقدار زيادي آب و كمي ليستين اضافي يا ساير امولسيفايرها نظير سويا افزوده مي‌شود. در سس‌هاي خانگي، به دليل استفاده از زرده تخم مرغ خام، امكان مسموميت با باكتري سالمونلا وجود دارد، در حالي كه اين باكتري به دليل انجام عمليات پاستوريزاسيون در نوع كارخانه‌اي ديده نمي‌شود. البته لازم به توضيح نيست كه استفاده از مواد اوليه مرغوب و اجراي اعمال پاستوريزاسيون براي اين محصول در كارخانجات الزامي است ولي اين بدان معنا نيست كه همه كارخانجات اصول بهداشتي را رعايت مي‌كنند. بنابراين توصيه مي‌كنيم كه حتما سس‌هاي تهيه شده در كارخانجات معتبر را تهيه كنيد

مرسي ممنون

3 نوع سس رژیمی برای افراد وسواس به کالری !!


for caloryphobic !!! people

1 - سس پنیر
------------------

مواد لازم حدودا برای 6 نفر – 43 کالری برای هر نفر

پنیر سفید ( رنده شده ) 1 پیمانه
شیر کم چرب 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو تازه 1 قاشق غ

مواد را با هم زن برقی با درجه تند بزنید و مخلوط کنید تا حالت یکنواخت کشدار پبدا کند و در ظرف در دار در یخچال قرار دهید .
از این سس میتوان روی بیسکوویت های نمکی ( کراکر ) یا روی نان تست یا روی نان های باگت که با قطر نازک برش خورده و تست شده مالیده و بعنوان غذا یا پیش غذا استفاده کرد . همچنین میتوان آن را روی انواع سبزیجات خام مانند کاهو و گوجه فرنگی و کرفس و آب پز یا بخار پز مانند سیب زمینی و ریخت و میل کرد .


2 - سس خیار
-----------------

مواد لازم حدودا برای 6 نفر – 43 کالری برای هر نفر

خیار 1 عدد
پنیر سفید ( رنده شده ) 1 پیمانه
آب لیمو تازه 1 قاشق غ
شیر کم چرب 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کمی
در صورت تمایل کمی پیازچه ( هم قسمت های سفید و هم قسمت های سبز و سالم )

خیار را میتوان پوست گرفت یا با پوست خرد کرد . اکنون همه مواد را با هم زن برقی با درجه تند بزنید و مخلوط کنید تا حالت یکنواخت کشدار پبدا کند و در ظرف در دار در یخچال قرار دهید. از این سس هم میتوان روی بیسکوویت های نمکی ( کراکر ) یا روی نان تست یا روی نان های باگت که با قطر نازک برش خورده و تست شده بمالید و بعنوان غذا یا پیش غذا استفاده کنید . و یا میتوانید آن را روی انواع سبزیجات خام مانند کاهو و گوجه فرنگی و کرفس و آب پز یا بخار پز مانند سیب زمینی و تخم مرغ ریخته و میل کنید .


3 - سس ماست
--------------------

ماست کم چرب و تازه 1 پیمانه
پیاز رنده شده 1 قاشق غ
آب لیمو تازه 1 قاشق غ
خردل 2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کمی
شکر 4/1 قاشق غ

همه مواد را با هم زن بزنید و مخلوط کنید و در ظرف در دار در یخچال قرار دهید . این سس را میتوان برای سالد کلم و هویج و یا کاهو و غیره استفاده کرد .
در یک پیمانه سس : 10 کالری به ازای هر قاشق غذاخوری

* در صورت تمايل در همه اين سس ها ميتوان از كمي سير تازه رنده كرد يا از پودر سير استفاده كرد .
نوش جان

نقل از: یک واعظ بی عمل ! !!

نقل مطالب از :

كتاب لاغري سريع در 7 روز
نويسنده : ايروين ماكسول استيلمن
مترجم : فريبا جعفري نمين ( تحت نظر دكتر سيد داوود ذاكر )
انتشارات : طلايه

خلاصه محتوي كتاب :
دستورات غذايي رژيم لاغري سريع - انواع خوراكها و طرز تهيه انها رژيم لاغري موضعي و انواع غذاهاي مخصوص آن - رژيم هاي نگهدارنده و انواع خوراك هاي مربوطه - انواع چاشني ها و سالاد ها و دسر و سس و سوپ و .......

کالري چيست؟

کالري در واقع، واحد انرژي غذايي است. يکي از اثرات غذايي که ما مي‏خوريم تامين انرژي براي بدن ما مي‏باشد تا بدن ما بتواند نيروي لازم را براي حرکات و کارهاي ارادي و غير ارادي خود به دست آورد.

حرکات و کاهايي مانند راه رفتن، انجام کارهاي شخصي، ورزش و کارهاي بدني در حرفه‏هاي مختلف ارادي است. اما حرکات غير عادي مانند حرکات قلب و دستگاه گردش خون، دستگاه تنفس، حرکات معده و روده‏ها و غيره مي‏باشد بايد دانست که توليد و ساخته شدن بعضي از مواد در بدن احتياج به انرژي دارد.

بدن ما چه مقدار کالري نياز دارد؟

تعيين مقدار کالري مورد نياز يک فرد احتياج به محاسباتي دارد و با عواملي مانند سن، وزن بدن، جنس، شغل، ميزان فعاليت بدني و ورزش و غيره بستگي دارد. جداولي براي تعيين ميزان کالري مورد نياز افراد مختلف وجود دارد.

بعضي از سازمان‏هاي علمي نياز به انرژي غذايي را در افرادي که وزن و قد متوسطي دارند و فعاليت بدني آن‏ها شديد نمي باشد براي زنان 2300 کالري و براي مردان 3200 کالري تعيين کرده اند.

آيا کالري که ما از راه غذا دريافت مي‏کنيم کافي است؟

همه علاقه مند پيدا کردن جواب سوال بالا هستند. پزشک با معاينه شما مي‏تواند بگويد شما در چه وضعيتي قرار داريد. اما يک راه ساده هم براي پيدا کردن جواب اين سوال وجود دارد. اگر شما لاغر هستيد يا چاق و يا وزن مناسبي با توجه به قد خود داريد. جداول استاندارد قد در اين مورد به شما کمک مي‏ کند. اگر وزن شما نسبت به قدتان با ارقام جداول استاندارد تطبيق مي‏کند، نشان مي‏دهد که شما در گذشته کالري در حد نياز بدن خود را به انرژي تبديل نموده ايد.

اگر وزن بدن شما از ارقام استاندار کمتر است لاغر هستيد مفهوم آن اين است که کالري دريافتي بدن شما کافي نبوده است. اگر شما وزن بيشتري نسبت به ارقام جداول استاندارد داريد چاق هستيد نشان دهنده اين واقعيت است که بيش از نياز خود غذا خورده ايد.اگر وزن شما نسبت به ارقام استاندارد تفاوت جزيي دارند و احساس ضعف نمي کنيد و فعاليت روزانه شما خوب است و احساس سلامت و شادابي داريد و زود خسته نمي شويد، شما از نظر وزن مشکلي نداريد و مواظب باشيد که وزن شما از ارقام استاندارد بيشتر فاصله پيدا نکند.

پروتئين کدام غذاها بهتر است؟

بدن ما در حالت سلامت مي‏تواند هم از پروتئين غذاهاي حيواني و هم پروتئين غذاهاي گياهي استفاده نمايد و اگر ما به اندازه کافي از غذاهاي حيواني و گياهي مصرف نمائيم مشکلي از نظر دريافت پروتئين نخواهيم داشت. مهم اين است که ما غذاهاي غني از نظر پروتئين را بشناسيم و هر کدام را که بيشتر دوست داريم و در اختيار ما هست مصرف نمائيم.

مقايسه وزن يا قد افراد در استخوان بندي‏هاي مختلف

http://www.persinet.com/sitology_food_calories/p001.htm

کارهای مختلفی که انجام می‏دهيم چه مقدار کالری مصرف می‏کنند؟

http://www.persinet.com/sitology_food_calories/p007.htm

ميزان کالری انواع مختلف مواد غذايی

http://www.persinet.com/sitology_food_calories/p002.htm

چند نوع سس‌ كم‌انرژی
-------------------------------

سس ماست

مواد لازم:

سیر خرد شده ....................... 1حبه

برگ جوان كرفس خرد شده ...... نصف لیوان

ماست ...................... 2 فنجان

پیاز بزرگ ............... 1 عدد

نمك ....................... یك قاشق چای‌خوری

شكر ...................... دو سوم قاشق مرباخوری

طرز تهیه :

برگ كرفس، پیاز و سیر را در مخلوط ‌كن خوب نرم كنید.

سپس ماست ،شکر و نمک را به آن اضافه كنید تا مخلوط یک دست شود.

سس آماده است. این سس را با هر نوع سالاد یا غذا می‌ توان مصرف كرد.


سس گوجه‌ فرنگی
مواد لازم:

آب گوجه‌ فرنگی ............ 1 فنجان

پودر سیر .................... 1 قاشق چای‌خوری

سركه ........................ 1 فنجان

خردل خشك ................ نصف قاشق چای‌خوری

ترخون خشك ............... نصف قاشق چای‌خوری

شكر، فلفل، نمك ............ به میزان لازم

طرز تهیه :

مواد بالا را با نصف قاشق مرباخوری شكر و مقداری نمك و فلفل در یك بطری بریزید و خوب تكان دهید تا مخلوط شوند. آن را در یخچال بگذارید و در مواقع لازم مصرف كنید.


سس ساده برای انواع سالاد و سبزی

مواد لازم:

روغن زیتون ............ یك ‌سوم پیمانه

سركه یا آب لیمو ........ نصف پیمانه

ماست ..................... 2 پیمانه

نمك و فلفل ............... به میزان لازم

طرز تهیه:

نمك و فلفل را در سركه حل كنید.

روغن زیتون و ماست را اضافه كنید و خوب مخلوط كنید تا یکنواخت شود.


از:
http://tebyan.net/Nutrition_Health/cook ... 45478.html

شبنم جون این سس های خوشمزه رو چه مدت میشه تو یخجال نگه داشت؟؟

شبنم جون پنیر هم کلی کالری داره که!



با سلام ادمین جان
این سس خردل چی هست همه جا پیدا میشه
اسم انگلیسی یا دوستان سویدی اینجا پیدا میشه

لیلیا جون سوس خردل به زبان دانمارکی میشه sennap به سوئدی هم توی همین مایه‌ها میشه اینو توی سوپر مارکتها قسمت ketch up میتونی‌ پیدا کنی‌.


مرسی از تاپیکی که ایجاد کردید واقعا فوق العاده است

وااااااااااااای از این کالری شمردن... به نظر من بدترین کار دنیاست...من حدود 6 ماه این کار رو انجام میدادم و خیلی دقیق مینوشتم ولی واقعا وسواس گرفته بودم...خیلی بد بووود...هیچ جا هیچی نمیتونستم بخورم...

مرسی شبنم جون. در مورد لاغری موضعی تو این کتاب چی نوشته؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5854]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن