تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتومبايف:زمينه هاي توسعه مناسبات بين ايران و قزاقستان فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اتومبايف:زمينه هاي توسعه مناسبات بين ايران و قزاقستان فراهم است
مشهد - خبرگزاري مهر: سفير قزاقستان گفت: زمينه هاي زيادي براي توسعه مناسبات دو كشور ايران و قزاقستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در سرخس، يريك اتومبايوف بعد از ظهر امروز به همراه معاون استاندار قزاقستان جنوبي در ديدار با مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس تمايل كشورش را براي همكاريهاي مشترك و گسترده در ابعاد مختلف توليدات صنعتي، ‌كشاورزي اعلام كرد و افزود: علاقه منديم تا در فعاليتهاي اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سرخس از طريق بخش خصوصي و سرمايه گذاران قزاقي مشاركت نماييم.

وي آمادگي سرمايه گذاري بخش خصوصي قزاقها را در سيلوسازي منطقه ويژه به نسبت 50 درصد اعلام كرد.

يلدانا كاسووا معاون استاندار قزاقستان جنوبي نيز ضمن ابراز خرسندي گفت: استان قزاقستان جنوبي با 5/2 ميليون نفر جمعيت بزرگترين استان قزاقستان است و از نظر جغرافيايي نيز نزديكترين استان به خراسان رضوي است.

وي ضمن بر شمردن ويژگيها و پتانسيلهاي منطقه ويژه اقتصادي آنتوستك كشورش پرداخت و گفت: هم اكنون منطقه ويژه اقتصادي آنتوستك را در مرحله اجرا داريم و علاقه منديم كه با كشور دوست و برادر ايران به ويژه خراسان رضوي در زمينه هاي مختلف صنعتي،‌ كشاورزي، خدماتي،‌ تجاري، ‌صادرات واردات، ترانزيت و حمل و نقل مشاركت كنيم.

كاسووا افزود: توسعه مناسبات بين اين دو استان با توجه به مشتركات فرهنگي، ديني و تاريخي مي تواند توسعه قابل قبولي بيابد.

در اين جلسه حسين عليپور مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس به توانمنديهاي و پتانسيلهاي سايت منطقه پرداخت و افزود: زمينه هاي همكاري مشترك فراواني بين منطقه ويژه اقتصادي آنتوستك قزاقستان جنوبي و منطقه ويژه اقتصادي سرخس وجود دارد.

عليپور اظهارداشت: تمام زونهاي اختصاص يافته در بخشهاي صنعتي خدمات، بازرگاني و تجاري و نساجي منطبق بر مسائل زيست محيطي بنا نهاده شده و علاوه بر زونهاي مذكور صنايع كوچك، متوسط و بزرگ نيز طراحي شده است.

وي ضمن تاكيد بر نقش ترانزيت كالا بر اهميت حمل و نقل ريلي تاكيد كرد و گفت: منطقه ويژه اقتصادي سرخس قادر است كالاهاي استان قزاقستان جنوبي را از طريق خطوط ريلي به آبهاي گرم خليج فارس منتقل نمايد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن