تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميركاظمي: ضرورت ايجاد توازن تجاري با كشورها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ميركاظمي: ضرورت ايجاد توازن تجاري با كشورها
واحد مركزي خبر:سيد مسعود ميركاظمي در جمع خبرنگاران افزود:امضاي موافقت نامه تجارت ترجيحي با كشورهاي تونس، پاكستان، سريلانكا، كره جنوبي و كوبا - تهيه و تنظيم يادداشت ها و تفاهم نامه هاي تجاري با كشورهاي اردن، ليبي، بلغارستان، تركمنستان، كوبا و ونزوئلا - و امضاي يادداشت تفاهم و همكاري تجاري با كشورهاي كنيا، ليبي، تونس، سوريه، عراق، قطر، اتيوپي، ساحل عاج، سودان، نيجريه، بحرين، آفريقاي جنوبي، زيمباوه، روسيه، ونزوئلا، تركمنستان، آذربايجانف اوكراين، ازبكستان، قرقيزستان، جمهوري بلاروس و ارمنستان از عملكردهاي دولت نهم در حوزه بازرگاني است.

ميركاظمي برگزاري اجلاسهاي كميسيون مشترك با كشورهاي قطر، آفريقاي جنوبي، سوريه، كنيا، اتيوپي، زيمبابوه، ليبي،‌عراق، بحرين، عربستان سعودي، ساحل عاج، تونس، پاكستان، كره جنوبي، سريلانكا، مالزي، تركيه، چين، بلاروس، ازبكستان، قرقيزستان، افغانستان، اندونزي و مشاركت در اجلاسهاي قزاقستان، تركمنستان، بلغارستان، ونزوئلا، كوبا و روسيه را هم از تلاش هاي دولت براي رسيدن به توازن تجاري ذكر كرد.

وزير بازرگاني گفت: تاكنون همايش هاي فرصتهاي تجاري بين ايران و كشورهاي بلاروس، قرقيزستان، قزاقستان، ازبكستان، مالزي و منطقه آمريكاي لاتين برگزار شده است و مديريت و اعزام هيئت هاي تجاري بخش خصوصي به كشورهاي هدف هم در دستور كار است.

ميركاظمي گفت : صدور مجوز و مبادله هيئت هاي تجاري شامل 12 مورد در سازمان توسعه تجارت و 18 مورد در سازمانهاي بازرگاني استانها - انتخاب و اعزام رايزن هاي بازرگاني از جمله صدور مجوز براي چهار هيئت اعزامي به كشورهاي هند، كرواسي، زيمباوه، ماداگاسكار، كوبا و ونزوئلا - حضور موثر در سازمانها و مجامع بين المللي و منطقه اي از جمله سازمان كنفرانس اسلامي (OIC) سازمان همكاري اقتصادي (ECO) گروه هشت كشور اسلامي در حال توسعه (D8) اتحاديه همكاري هاي منطقه اي كشورهاي حاشيه اقيانوس هند (IOR - ARC) كنفرانس توسعه و تجارت ملل متحد (UNCTAD) نظام عمومي ترجيحات تجاري بين كشورهاي در حال توسعه (GSTP) و ساير سازمانهاي بين المللي هم از مواردي است كه كشور را در رسيدن به توازن تجاري كمك مي كند.

ميركاكظمي تشكيل پرونده بررسي و صدور مجوز بيش از 290 مورد نمايشگاه داخلي و خارجي- ايجاد دفتر نمايندگي تجاري در پاكستان و در شهر كراچي و انجام اقدامات در مورد تاسيس دفتر نمايندگي در گرجستان، عراق (موصل و بصره) عمان و - راه اندازي مراكز تجاري دبي و واگذاري عمليات اجرايي آن در بخش خصوصي را از دستاوردهاي دولت نهم ذكر كرد.

وزير بازرگاني گفت : مديريت و راهبري امور رايزنان بازرگاني در كشورهاي كويت، قزاقستان، ازبكستان، عراق، روسيه،‌عربستان، پاكستان، امارات، هندوستان، الجزاير، افغانستان، تركيه، اتريش - پيگيري تاسيس مراكز تجاري در كشورهاي ارمنستان، تاجيكستان و روسيه - تمهيدات تامين دو دفتر تجاري در منطقه شمال و جنوب عراق و - مكاتبات و مذاكره جهت خريد و يا اجاره دفتر در افغانستان در كنار زمينه سازي اعزام رايزنان بازرگاني به 38 كشور هدف بازرگاني خارجي از بخشي از تلاش ها دولت درجهت رسيدن به توازن تجاري است كه با قدرت و جديت ادامه خواهد داشت.

تهيه سند راهبرد توسعه صادرات 30استان

وزير بازرگاني از تدوين سند راهبرد توسعه صادرات غيرنفتي كشور خبرداد و گفت: سند راهبردي توسعه صادرات 30 استان بر مبناي مزيت هاي صادراتي هر منطقه هم تهيه شده است.

ميركاظمي در جمع خبرنگاران افزود : كمك به راه اندازي راديو تجارت به منظور توسعه عدالت در توزيع اطلاعات تجاري، واگذاري امور تصدي گري دولت در حوزه تجارت خارجي به بخش خصوصي و اتحاديه ها و تشكل ها مانند مميزي پرونده هاي جوايز، هيأت هاي تجاري، نمايشگاه ها از تلاش هاي دولت نهم براي رونق تجارت خارجي است.

وي طراحي، بازنگري و تدوين دستورالعمل هاي پرداخت تسهيلات ارزي به صادركنندگان كالا و خدمات - بررسي نيازها، مشكلات و عوامل حاكم بر فرآيند توليد، حمل و نقل، انبارداري و بسته بندي صادرات كالاهاي استراتژيك كشاورزي (خرما، زعفران، پسته، مركبات و گل هاي تزئيني)- و تهيه راهنماي بازار كشورهاي روسيه، عربستان، آذربايجان، اكراين، قزاقستان، عمان، تاجيكستان، ازبكستان، امارات، بحرين، اردن، قطر، لبنان، كويت، يمن، ارمنستان، تركيه و عراق را از دستاوردهاي دولت نهم در عرصه بازرگاني خارجي بيان كرد.

ميركاظمي گفت : همكاري و مشاركت در برگزاري 50 نمايشگاه داخلي، يك نمايشگاه شهرستان ها، 20 نمايشگاه اختصاصي خارجي و 32 نمايشگاه تخصصي- بين المللي - برنامه ريزي و حمايت از ايجاد پايانه هاي گل و گياه در تنكابن، دزفول، محلات و تهران- تدوين پيش نويس تصويب نامه حمايت از ايجاد و توسعه پايانه هاي صادراتي- و كاهش هزينه ضمانت صادرات هم از عملكردهاي دولت در سال هاي اخير است.

وي با اشاره به اعطاي تسهيلات صادراتي گفت : توسعه توان كشتيراني و كاهش عمر ناوگان (قرارداد ساخت 44 كشتي منعقد شده و 66 مورد نيز در دست اقدام است.

وزير بازرگاني گفت :مسيرهاي دريايي حمل منظم كالاهاي صادراتي در خليج فارس از مبدأ بندر بوشهر به چهار كشور حوزة خليج فارس (كويت، بحرين، قطر و بندر دمام عربستان سعودي) و از مبدأ بندر عباس به عمان نيز خط منظم كشتيراني ايجاد شده است.

ميركاظمي از تهيه شناسنامه بازرگاني171 كشور خبر داد و افزود :چارچوب حمايت هاي دولت از بخش گردشگري با هماهنگي و همكاري سازمان ميرث فرهنگي و گردشگري و جامعه تورگردانان ايران (بخش خصوصي) تنظيم شده است.

وي گفت: تهية آيين نامه ها و دستورالعمل هاي بسته بندي صادرات محصولات انار، تخم مرغ، گياهان دارويي (خشك،‌ اسانس و عرقيات)، مركبات، آبزيان و كفش چرمي - تقويت توانمندي استان ها از طريق كمك به طرح ها و پروژه هاي مؤثر در توسعه صادرات استاني (ازجمله موضوع مصوبات استاني) - بازنگري و تعيين قيمت پايه صادراتي بيش از 1600 قلم كالا و تعيين ارزش افزوده 62 قلم كالا توسط كميته دائمي قيمت گذاري كالاهاي صادرات هم از دستاوردهاي دولت نهم براي رونق بازرگاني خارجي محسوب مي شود.

وي از تعيين قيمت پايه صادراتي 741 قلم كالا و بازنگري 362 قلم كالا و تعيين ارزش افزوده 62 قلم كالا در كميته دائمي قيمت گذاري كالاهاي صادرات خبرداد و گفت: 70 ميز كالايي در 30 گروه كالايي شامل گروه هاي دارو، سلامت، خدمات فني و مهندسي (4 گروه) فرش، زعفران، پسته، چرم و نساجي، صنايع غذايي، رب گوجه فرنگي، شوينده ها، محصولات بهداشتي، فرآورده هاي نفتي، لوازم خانگي، مبلمان، قطعات خودرو، توريست، IT، كاشي و سراميك، محصولات معدني، خرما، صنايع دستي، فولاد و صنايع فلزي، طلا و جواهر نيز تشكيل شده است.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن