تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805546363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري سخنگوي وزارت امور خارجه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مشروح نشست خبري سخنگوي وزارت امور خارجه
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1387/05/22
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: جمهوري اسلامي ايران كمترين تهديد را پاسخ حداكثري خواهد داد زيرا موضوع امنيت و كيان ملي ما پراهميت است.
حسن قشقاوي در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سوالي درباره نگراني برخي كشورهاي منطقه به ويژه كويت از بسته شدن تنگه هرمز گفت: اينجا انتظار ملت ايران از قواي مسلح دلاور مطرح است كه كمترين تهديد را جدي بگيرند و به آن پاسخ حداكثري بدهند.
وي افزود: در اين ميان بحث تهديدات منطقه اي و همسايگان مطرح نيست و سخن بر سر تهديدات فرامنطقه‌ اي است.
قشقاوي گفت: به برادران و خواهران عرب عرض مي‌كنم كه امنيت خودمان را امنيت شما و امنيت شما را امنيت خودمان مي‌دانيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي درباره نامه سعيد جليلي به سولانا و اينكه آيا اين نامه جواب بسته پنج به علاوه يك بوده است يا خير گفت: در موضوع هسته اي سه پايه وجود دارد، يكي مذاكرات مستمري كه بين آقايان جليلي و سولانا ادامه دارد، دوم بحث nonpaperها و سوم بحث بسته‌هاست.
وي ادامه داد: استمرار مذاكرات با فضاي سازنده و مثبت بين دو طرف نشان دهنده علاقه مندي دو طرف به ادامه مذاكرات است.
قشقاوي ادامه مذاكرات با فضايي سازنده و مثبت بين جليلي و سولانا را بيانگر علاقه مندي دو طرف به استمرار مذاكرات دانست و گفت: ادامه بحث‌هايي كه در مذاكرات تهران و ژنو صورت گرفت از جمله بحث بسته‌ها و nonpaperها به هم ارتباط دارند و همه اين موارد در چارچوب كلي مذاكرات مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به گفتگوي تلفني مفصل روز گذشته جليلي و سولانا و اظهارات يكي از مقامات اتحاديه اروپا مبني بر اينكه دو طرف در فضاي اميدوارانه‌اي به دنبال ادامه بحث‌ها هستند، خاطرنشان كرد: قطعاً در آينده‌ اين رايزني‌ها و مذاكرات ادامه مي‌يابد تا بتوانيم از درون آن با در نظر گرفتن دو اصل حفظ حقوق هسته‌اي كشورمان و رفع دغدغه‌ها و نگراني‌هاي طرف مقابل به تفاهم برسيم.
خبرنگاري پرسيد: دبير شوراي عالي امنيت ملي در نامه اش به سولانا از وي خواسته است شفاف سازي كند اين شفاف سازي چيست و ايران انتظار چه اقداماتي را از طرف مقابل دارد؟
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ گفت: بحث هاي فني و جزئي بايد در مذاكرات صورت بگيرد، اما سولانا اصل مطلب را كه مذاكرات بايد در جهت شفاف سازي بيشتر ادامه يابد قبول دارد.
قشقاوي درباره بحث هاي مطرح شده در خصوص دوستي با مردم اسرائيل كه يكي از مقامات مطرح كرده است گفت: مواضع ايران در خصوص مشروعيت نداشتن رژيم صهيونيستي امري اجماعي است و در اين اجماع ملي همه مسئولان ايران منسجم ، يكپارچه و هم نظر هستند.
وي در پاسخ به سوالي درباره درگيري‌هاي گرجستان گفت: ما از همان ابتدا موضع ايران را اعلام كرديم و به دقت تحولات منطقه‌ حساس قفقاز را پيگيري مي‌كنيم؛ مايليم دو طرف درگير از طريق گفتگو و به شكلي مسالمت‌آميز مشكلات را حل كنند.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره سفر روز پنجشنبه آقاي احمدي نژاد به تركيه گفت: اين سفر بر اساس برنامه پيش بيني شده انجام خواهد شد.
وي با اشاره به روند رو به رشد ارتباط تاريخي ايران و تركيه به عنوان دو كشور اسلامي و همسايه افزود: حاشيه پردازي‌هاي رسانه‌اي مانع از موفق انجام شدن اين سفر نخواهد شد.
قشقاوي همچنين هر گونه بحث ميانجي‌گري تركيه در موضوع هسته اي ايران را رد كرد.
يكي از خبرنگاران از سخنگوي وزارت امور خارجه پرسيد آيا از آقاي احمدي‌نژاد در استانبول استقبال به عمل مي‌آيد يا در آنكارا، كه قشقاوي پاسخ داد: ورود آقاي احمدي‌نژاد به استانبول است؛ چون مقامات تركيه در ماه اوت در شهر استانبول حضور دارند و اين سفر طبق پروتكل‌ تنظيمي بين دو طرف انجام خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص سفر برهم صالح معاون نخست وزير عراق به تهران، اين سفر را در چارچوب ادامه رايزني‌ها بين دو كشور بيان كرد و گفت: ايران آماده است در جهت شكوفايي و امنيت مردم عراق همچنان به همكاري با دولت اين كشور ادامه دهد.
قشقاوي همچنين در پاسخ به سوالي درباره دستگيري يك تبعه كويتي در آب هاي خليج فارس گفت: هيچ خبري از منابع ذي ربط در اين باره به دست ما نرسيده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا توجيه طرف روسي براي طولاني شدن زمان راه اندازي نيروگاه هسته اي بوشهر پذيرفتني است گفت: نيروگاه بوشهر در دست اجراست و مشكلي در اين خصوص پيش نيامده است.
قشقاوي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره خبري مبني بر سفر يك هيئت صلح طلب امريكايي به تهران گفت: چنين سفري در دستور كار نيست.
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره اينكه آقايان كاظمي قمي و خرازي به ابتكار وزارت خارجه سوئيس، در تركيه با يك هيئت امريكايي ديدار كرده اند گفت: اين يك موضوع رسانه اي بود كه تكذيب شد و اساسا چنين موضوعي وجود نداشت.
قشقاوي درباره قطع پشتيباني تلفن‌هاي اينترنتي كه با امريكا ارتباط دارند گفت: بايد اين موضوع را بررسي و از مخابرات سوال كنم.
وي در خصوص ادامه بازداشت 80 ايراني در عراق كه به جرم ورود غيرقانوني، در حبس به سرمي برند گفت: سفارت ايران در عراق پيگيري هاي لازم را در اين باره انجام مي‌دهد و از دولت عراق نيز مي‌خواهيم هر چه زودتر موجبات رهايي آنها را فراهم كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره ممنوعيت فعاليت شيعيان در گامبيا گفت: گامبيا با يك ميليون و 800 هزار نفر جمعيت كشوري است كه 90 درصد مردم و رئيس جمهور آن مسلمانند.
وي افزود: سفير اكرديته ما در داكار در حال بررسي صحت و سقم اين خبر است كه پس از مشخص شدن آن، موضع خود را اعلام خواهيم كرد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي همچنين در خصوص اظهارات اخير عبدالمالك ريگي در خصوص ربودن چند ايراني ديگر و به قتل رساندن برخي از آنها گفت: هيچ خبر تاييد شده‌اي در اين خصوص نداريم.
خبرنگاري از قشقاوي در مورد اظهارات اخير منوچهر محمدي، معاون آموزشي وزارت امور خارجه در مشهد پرسيد كه وي در پاسخ گفت: خود آقاي محمدي اين موضوع را تكذيب كرده ‌و به صراحت گفته كه چنين مسئله‌اي را مطرح نكرده‌ است.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه انگليس برخي از اراضي ايران را در لندن بازپس گرفته است گفت: چنين خبري صحت ندارد اما موضوع باغ قلهك از طريق مراجع ذي ربط قانوني در دست اقدام است .
وي بر استفاده از ظرفيت ايراني‌هاي مقيم خارج تاكيد كرد و گفت: يكي از اصلي‌ ترين محورهاي توصيه رئيس جمهور در سمينار سفراي ايراني خارج از كشور بحث ايرانيان مقيم خارج بود كه به عنوان ذخاير ناشناخته علمي محسوب مي‌ شوند.
قشقاوي با تاكيد بر اينكه ايرانيان مقيم خارج به سرنوشت كشورشان علاقه مندند تصريح كرد : همه ما و رسانه ها بايد تلاش مضاعف كنيم تا اين ذخاير ناشناخته كشور كشف شوند.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره امضاي پيمان امنيتي بغداد - واشنگتن كه گفته مي شود با جرح و تعديل هايي ميان دو طرف امضا شده است گفت: هيچ مطلب جديدي در اين خصوص وجود ندارد و موضع ما هم در قبال آن همان است كه پيش از اين اعلام كرديم.
قشقاوي همچنين سفر رئيس جمهور الجزاير به تهران را مثبت ارزيابي و خاطرنشان كرد: تمهيدات بسيار گسترده‌اي براي گسترش روابط با اين كشور انديشيده شده است؛ در اين سفر موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و نيز موافقتنامه گمركي به امضاي دو طرف رسيد.
وي همچنين به اجلاس سفرا ، كارداران و سركنسول هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور اشاره كرد و گفت: اين اجلاس با احتساب بازديدهاي پيش بيني شده از مراكز اقتصادي و صنعتي، دو هفته طول مي كشد.
قشقاوي با اشاره به حضور احمدي نژاد رئيس جمهور، لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه و داوودي معاون اول رئيس جمهور در جمع سفراي ايران در خارج از كشور، اين اجلاس را پربار و مثبت دانست و گفت: در اين اجلاس موضوعات دوجانبه، منطقه اي و جهاني بررسي شد و سفرا از آخرين دستاوردها و پيشرفت هاي كشور آگاه شدند.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن