تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816310139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه سياستي براي بازار گوشت قرمز اتخاذ مي‌شود؟ رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي: پيش‌بيني ما ثبات قيمت در ماه مبارك رمضان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چه سياستي براي بازار گوشت قرمز اتخاذ مي‌شود؟ رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي: پيش‌بيني ما ثبات قيمت در ماه مبارك رمضان است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

بازار گوشت قرمز در نزديك ماه مبارك رمضان جهش‌هايي را تجربه كرده است كه به نظر مي‌رسد در طول ماه رمضان وضعيت نامشخصي در پيش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) بر اساس گزارش بانك مركزي، طي دو هفته قبل گوشت گوسفند در ميادين شهرداري تهران با قيمت‌هايي از 7900 تا 8250 تومان به فروش رفته و متوسط قيمت آن در شهر براي هر كيلو 8466 تومان بوده است.

در سطح شهر تهران هم قيمت هر كيلو گوشت گوسفند بين 8500 تا 9000 تومان بوده و هر كيلو گوشت گاو و گوساله 9 هزار تا 10 هزار است.

به دليل خشكسالي امسال و گراني علوفه بسياري از چوب‌داران گوسفند و دام خود را در سه ماهه اول سال با وزن‌هاي بسيار پايين كشتار كردند به طوري كه در آن مقطع از يك دام فقط پنج تا شش كيلو گوشت به دست مي‌آمد كه ميزان بسيار پاييني بود و پوست آن هم بلااستفاده مي‌ماند.

در اين ميان شركت پشتيباني امور دام كشور به جاي اينكه علوفه در اختيار دامداران و چوب‌داران قرار دهد تا آن‌ها بتوانند دام خود را پروار كنند اقدام به خريداري و كشتار دام مي‌كرد كه همين موضوع از سوي فعالان صنفي هشدار داده شده بود و به طور مثال رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گاوي تهران گفته بود: با ادامه روند موجود در نيمه دوم امسال با مشكل كمبود گوشت مواجه خواهيم شد.

با اين حال كاظم صمدي ـ رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران ـ در مورد وضعيت فعلي بازار مي‌گويد: در حال حاضر ركود بر بازار حاكم است.

وي در مورد پيش‌بيني وضعيت بازار گوشت در ماه رمضان تاكيد مي‌كند: پيش‌بيني ما اين است كه در ماه رمضان با افزايش قيمت روبرو نشويم چون اداره پشتيباني دام امور كشور با خريد و ذخيره‌سازي مناسب براي كاهش و ثبات قيمت‌ها اقدام كرده است.

سال گذشته سازمان دامپزشكي از عرضه گوشت‌هاي يخي در قصابي‌ها جلوگيري و نداشتن فريزر توسط قصابي‌ها و نگهداري گوشت در دماي نامناسب را دلايل اين امر عنوان كرد.

در آن مقطع هر دو اتحاديه فروشندگان گوشت گاوي و گوشت گوسفندي مدعي شدند كه اگر توزيع گوشت‌هاي يخي توسط شركت پشتيباني امور دام كشور منظم شود قطعاً قصاب‌ها هم با خريد فريزر اقدام به توزيع هميشگي گوشت‌هاي يخي مي‌كنند اما ادامه روند توزيع منقطع گوشت توسط اين شركت بين قصابي‌ها آن‌ها را به اين طرح بدبين كرد و همين موضوع زمينه‌هاي تخلفاتي مثل چرخ كردن گوشت‌هاي يخي و فروش آن‌ها با عنوان گوشت تازه چرخ كرده در مواقع توزيع اين گوشت‌ها از سوي برخي قصابي‌ها فراهم كرد.

رييس اتحاديه گوشت گوسفندي تهران درباره مشاركت امسال قصاب‌ها در توزيع گوشت‌هاي يخي مي‌گويد: احتمالا در چند روز آينده جلساتي با اداره پشتيباني امور دام كشور خواهيم داشت.

از سوي ديگر در حال حاضر توزيع گوشت يخي بين برخي تعاوني‌ها در جريان است و با اينكه مسوولان صنفي بارها اعلام كرده‌اند كه تا زماني كه توزيع گسترده گوشت قرمز توسط قصابي‌ها انجام نشود، بازار گوشت تنظيم نخواهد شد اما مسوولان شركت پشتيباني، توزيع خود را صرفاً محدود به برخي تعاوني‌ها ادارات و تعاوني‌هاي محلي كرده‌اند؛ با اين حال بنا به گفته فعالان صنفي بسياري از اين گوشت‌هاي يخي مستقيماً به دست مصرف‌كننده نمي‌رسد و از حفره‌هايي كه در سيستم توزيع در پخش اين كالا وجود دارد بيرون مي‌آيند و روزانه بازار آزاد مي‌شوند. قيمت همين گوشت‌هاي يخي كه در هنگام توزيع شركت پشتيباني چهار هزار تا 4500 تومان است در بازار آزاد به 5600 تا 5800 تومان مي‌رسد.

حال بايد منتظر ماند و ديد با توجه به بحران خشكسالي و كشتار بره‌ها و گوساله‌ها در اوزان پايين به خاطر گران بودن علوفه، شركت پشتيباني امور دام كشور چه سياستي را براي توزيع گوشت قرمز در ماه رمضان كه گراني‌اش از همين حالا و در اوج فصل گرما عيان است در نظر خواهد گرفت؟

انتهاي پيام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن