تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821257017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنان مسلمان با الگوبرداري از زن ايراني در رقابت‌هاي ورزشي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري فارس: نايب‌رئيس فدراسيون هاكي بانوان گفت: زنان ورزشكار مسلمان با الگوبرداري از زنان ايراني با حجاب اسلامي در ميادين بين‌المللي به رقابت مي‌پردازند و مقام‌هاي برتر را كسب مي‌كنند؛ اين زنان ثابت كردند كه حجاب مانعي براي حضور در عرصه‌هاي مختلف محسوب نمي‌شود.

منصوره تهرانچي در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» روند پيشرفت ورزش بانوان بعد از انقلاب را بسيار مناسب ارزيابي كرد و اظهار داشت: بانوان ورزشكار در عرصه‌هاي بين‌المللي از جايگاه خاصي برخوردار هستند و در بحث‌هاي مديريتي، برنامه‌ريزي، مدال‌آوري و قهرماني با حجاب كامل اسلامي شركت كرده و با اقتدار، مقام‌هاي برتر را در مسابقات مختلف كسب مي‌كنند.

وي عنوان كرد: موفقيت زنان در عرصه ورزش نشان‌دهنده آن است كه تا چه ميزان در اين عرصه، برنامه‌ريزي و فعاليت صورت گرفته و ورزش بانوان پيشرفت كرده است.

نايب‌رئيس فدراسيون هاكي بانوان با اشاره به اينكه زنان در مسابقات گوانگجو توانستند رتبه‌هاي نخست را كسب كنند، گفت: در تمام رشته‌هاي ورزشي موفق شديم مجوز حجاب ورزشكاران زن براي حضور در مسابقات را كسب كنيم تا بتوانيم در عرصه بين‌المللي نيز شركت كنيم؛ در داخل كشور نيز همين طور است و طبق برنامه‌ريزي انجام شده، مشاهده مي‌كنيم كه ورزش بانوان در حال پيشرفت است.

وي با بيان اينكه در رشته هاكي توانسته‌ايم داوران و مربيان بسياري را تربيت كنيم، ادامه داد: در تمام كشور به ورزش بانوان از جمله ورزش قهرماني و همگاني توجه ويژه‌‌اي مي‌شود و برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي مسئولان ورزش بانوان موجب رشد و توسعه آن در سطح كشور و ميادين بين‌الملي شده است.

* هاكي بعد از انقلاب اسلامي احيا شد

تهرانچي با بيان اينكه قبل از انقلاب اسلامي، هاكي بانوان در يك يا دو استان به صورت محدود فعال بود، گفت: اين رشته ورزشي بعد از انقلاب اسلامي احيا شد و در چند استان كه توان اجراي اين ورزش را داشتند فعاليت‌ خود را آغاز كرديم و هم اكنون در 25 استان كشور، بانوان در رشته هاكي فعال هستند.

وي روند پيشرفت بانوان در رشته هاكي را مناسب ارزيابي كرد و افزود: جوانان ما در اين رشته ورزشي داراي پتانسيل خوبي هستند كه اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، اين رشته ورزشي رشد و توسعه يابد.

نايب‌رئيس فدراسيون هاكي بانوان بيان كرد: وضعيت كنوني تيم ‌ملي بانوان هاكي، نشان‌دهنده رشد اين ورزش در بخش بانوان است و با برنامه‌ريزي انجام شده اميدواريم بتوانيم در آينده مقام‌هاي بسياري را در اين رشته كسب كنيم.

* در گذشته زنان مسلمان اجازه حضور در ميادين بين‌المللي را نداشتند

وي اضافه كرد: ما نشان داديم بانوان ورزشكار ايراني مي‌توانند با حجاب كامل اسلامي در ميادين و عرصه‌هاي بين‌المللي شركت ‌كنند؛ در سال‌هاي گذشته برخي از زنان مسلمان اجازه حضور در ميادين بين‌المللي را نداشتند كه با حضور بانوان ايراني در مسابقات بين‌المللي، راه جديدي براي حضور بانوان ديگر كشورهاي اسلامي باز شد و شاهد حضور بانوان ورزشكاري از كشورهاي عمان، پاكستان، مالزي و اندونزي هستيم.

تهرانچي بيان كرد: زنان ورزشكار ديگر كشورهاي مسلمان با الگوبرداري از زنان ايراني با حجاب اسلامي در ميادين بين‌المللي به رقابت پرداخته و مقام‌هاي برتر را كسب مي‌كنند؛ اين زنان ثابت كردند كه حجاب، مانعي براي حضور در ميادين بين‌المللي محسوب نمي‌شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن