تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816696296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح رونداجراي مصوبات دولت درخوزستان؛ استاندار: پيشرفت اجراي پروژه‌هاي ملي نسبت به ديگر پروژه‌ها كندتر است خوزستان مقام اول كسب اعتبارات در دولت نهم رادارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تشريح رونداجراي مصوبات دولت درخوزستان؛ استاندار: پيشرفت اجراي پروژه‌هاي ملي نسبت به ديگر پروژه‌ها كندتر است خوزستان مقام اول كسب اعتبارات در دولت نهم رادارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار خوزستان يكي از ويژگي دولت نهم را توجه به مناطق محروم و روستاها دانست و گفت: ما ملزم هستيم 40 درصد از اعتبارات استان را براي اين مناطق هزينه كنيم كه باعث آبادتر شدن روستاها و كاهش مهاجرت به شهرها مي‌شود.

سيدجعفر حجازي، در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) و جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) در خوزستان، با اشاره به مصوبات رييس‌جمهور در سفر به اين استان، تعهدات سفر را به چند دسته تقسيم كرد و گفت: يك دسته تعهداتي بودند كه در پي تقويت اعتبارات استان و از طريق دو درصد نفت و ساير منابعي كه اضافه شد، مكلف بوديم در استان خوزستان انجام دهيم و به اين ترتيب رقم اين تعهدات در سفر رييس‌جمهور 380 ميليارد تومان در نظر گرفته شد و تاكنون تقريبا 100 درصد آنها تامين اعتبار و قريب 75 درصد آنها اجرا شده است.

وي تأكيد كرد: بسياري از اين طرح‌ها در سال گذشته و امسال، بهره‌برداري شدند و يا اين كه در هفته دولت بهره‌برداري مي‌شوند.

حجازي در ادامه به پروژه‌ها‌يي كه بين استان و كشور مشترك بودند، اشاره كرد و گفت: اعتبار اين پروژه‌ها تكميل شده و تا پايان امسال به اتمام مي‌رسند و اين در حالي‌است كه در دومين سالگرد سفر دولت، تمام پروژه‌هاي تعهدات استاني‌مان انجام مي‌شوند.

وي گفت: بخشي از تعهدات مربوط به وزارتخانه‌ها غير از پالايشگاه گاز بيدبلند كه به نوعي وابسته به يك‌سري تعهدات خارجي است، حدود 400 ميليارد تومان بود و از اين رقم تاكنون 30 درصد پرداخت و براي تأمين حدود 70 درصد اعتبار نيز تعهد داده شده است.

حجازي افزود: از تعهدات وزارتخانه‌ها در زمينه منابع مالي به طور كلي 70 درصد محقق شده، اما از نظر پيشرفت، متفاوت و عمدتا در آغاز كار يعني بين صفر تا 25 درصد هستند؛ به اين معني كه ما پروژه ملي نداريم كه پيشرفتي بالاي 25 درصد داشته باشد و پيشرفت اين پروژه‌ها از ساير پروژه‌ها كندتر است.

استاندار خوزستان با اشاره به اين كه نيروگاه‌ها در بخش تعهدات سفر قرار دارند، اما چون سرمايه‌گذارشان بخش خصوصي است هنوز در نيروگاه‌هاي اهواز، اميديه و بهبهان سرمايه‌گذاري نشده است، افزود: هنوز 30 درصد اعتبارات پروژه‌هاي وزارتخانه‌ها كه از منابع داخلي‌اند، تامين نشده است.

وي با اشاره به اين كه وزارتخانه‌هاي نفت و بهداشت‌ودرمان منابع‌شان تامين شده است، گفت: بخشي از اعتبارات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري عقب افتاده است. از ديگر وزارتخانه‌ها، مسكن و شهرسازي است كه در توافقنامه‌اي كه اخيرا امضا كرديم، قرار شد بخشي از آن را امسال تامين كنند. اين سازمان 98 ميليارد تومان تعهد داشت كه هفته گذشته، پرداخت 12 ميليارد تومان(13 درصد از كل) آن را تقبل مي‌كنند.

حجازي با بيان اين كه تعهدات وزارتخانه‌هاي رفاه و تامين اجتماعي، ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات به طور كامل انجام شده است، عنوان كرد: اگر تعهد شهرك خودرو از سوي وزارت صنايع نيز اجرايي شود، سه تعهد از تعهداتشان را به طور كامل انجام داده‌اند. وزارت نفت نيز مقداري از طرح‌هايش را از لحاظ اجرايي به اتمام رسانده است. حدود 5 طرح از اين وزارتخانه هم در حال اجرا و 4 طرح ديگر اجرا نشده است.

وي با بيان اين كه وزارت مسكن دو طرح داشته‌ است كه يكي از آنها را انجام نداده‌ و 10 درصد از تعهدات طرح ديگر خود را انجام داده‌ است، عنوان كرد: بخش ديگر تعهدات وزارتخانه‌ها‌ از محل اعتبارات ملي است كه از ميان آن، وزارت بهداشت و درمان 11 مورد از تعهدات مربوط به امسال را به اتمام رسانده است؛ اين تعهدات در زمينه‌هاي تكميل بيمارستان، مطالعات بيمارستان، احداث بيمارستان‌هاي جديد، خوابگاه دانشگاه، خوابگاه دانشجويي دختران، مجموعه مسكوني پزشكان در محل بيمارستان جديدالحداث و راه‌اندازي دانشكده است.

حجازي افزود: 5 مورد از تعهدات اين وزارتخانه اصلا انجام نشده است؛ اين تعهدات شامل راه‌اندازي دانشكده پزشكي دزفول كه هنوز توسط شوراي گسترش آموزش عالي تصويب نشده است، بيمارستان بهبهان، مراكز آموزشي و احداث خوابگاه 400 نفره است.

استاندار خوزستان در ادامه گفت‌وگو با ايسنا و ايرنا عنوان كرد: سازمان تربيت‌بدني متاسفانه نسبت به سايرين در تعهداتش عقب مانده است و 4 مورد از طرح‌هايشان شامل پروژه نيمه‌تمام ورزشي، استاديوم 4 هزار نفري سرپوشيده، نوسازي استاديوم‌هاي ورزشي و سالن ورزشي حجاب را اجرا نكرده‌اند. بقيه تعهداتشان شامل 4 طرح، به لحاظ تامين منابع و اجرا به ترتيب بالاي 80 و 70 درصد عملي شده است.

وي عنوان كرد: مهمترين پروژه سازمان تربيت بدني استاديوم 50 هزار نفري است كه اين پروژه مشتركا در تعهدات سازمان تربيت بدني و وزارت مسكن و شهرسازي قرار دارد. اين پروژه تا هفته دولت سال 88 به بهره‌برداري مي‌رسد و 30 ميليارد تومان اعتبار مورد نيازش تا سال آينده تامين مي‌شود.

حجازي با بيان اين كه تعهدات ملي بدليل اين كه امسال لايحه‌اش تصويب شده است، نسبت به ساير تعهدات عقب‌تر است، گفت: حدود 60 درصد تعهدات ملي وزارتخانه‌ها مربوط به وزارت نيرو است و اين تعهدات شامل چند طرح بزرگ از جمله تامين آب شرب شهرها و روستاها براي كوتاه‌مدت و درازمدت است كه مطالعاتشان به پايان رسيد و دولت هم تصويب كرد كه به صورت تامين اعتبار داخلي و خارجي توسط بخش خصوصي اجرا شود.

وي ادامه داد: يك خط آب كه شامل خط انتقال آب كرخه به آبادان و خرمشهر است، در مرحله نهايي تامين اعتبار و اجرا از سوي بنياد مستضعفان قرار دارد. دو خط ديگر هم كه شامل خط كرخه به دشت آزادگان و خط گتوند به اهواز است، به لحاظ مطالعه تمام شده و ‌آماده توافق با سرمايه‌گذارند. براي اين سه خط چيزي حدود 800 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري كه جزو تعهدات سفر بوده، انجام شده است.

استاندار خوزستان گفت: بالاي 90 درصد از طرح‌هاي كوتاه‌مدت وزارت نيرو اجرا شده است كه شامل طر‌ح‌هاي آب شرب همه 14 شهرستاني است كه در برنامه قرار داشتند.

حجازي ادامه داد: انديمشك، دزفول، باغملك و ايذه از جمله شهرهايي‌ هستند كه طرح‌هاي كوتاه و دراز مدتشان مشترك است. مطالعه اين طرح‌ها به اتمام رسيده و به لحاظ اجرا حدود 30 درصد آنها انجام شده است. از ديگر تعهدات وزارت نيرو در بخش آب روستايي يك مورد بود كه تمام شد.

وي گفت: اين وزارتخانه در بخش تامين برق در دو قسمت تعهد داشت كه يك بخش آن توزيع و توسعه شبكه برق با رقم حدود 390 ميليارد تومان در سه سال تا سال 89 است؛ 8 درصد اعتبار آن تاكنون تامين و در جمع كل تعهدات سه سال، 5 درصدش تامين شده است.

حجازي تصريح كرد: بحث مربوط به فاضلاب شهرها از تعهدات وزارت نيرو براي ما بسيار مهم است. در اين زمينه تعهدات 12 شهر اجرايي و 4 شهر مطالعاتي و اجرا، جمعا به ارزش 400 ميليارد تومان است و در مدت 5 سال به ارزش سالي متوسط 80 ميليارد تومان تامين مي‌شود.

وي افزود: ساماندهي رودخانه‌هاي استان از ديگر بحث‌هاي مهم در زمينه تعهدات وزارت نيرو است كه مطالعاتش سال گذشته به تاييد معاونت برنامه‌ريزي رسيده و مجوز لازم نيز گرفته شده است، ولي از لحاظ اعتباري 15 درصد تامين اعتبار شده است.

استاندار خوزستان با بيان اين كه اصلاح شبكه آب براي شهرستان‌هاي استان با رقم 350 ميليارد تومان، ديگر مورد تعهدات وزارت نيرو است كه هيچ مقدار آن تاكنون تامين نشده و 12 درصد رقمش از استان تامين شده است، اظهار كرد: كل آب و فاضلاب ورودي استان به رودخانه‌ها به علاوه ديگر رودخانه‌ها، 22 مترمكعب در زمان كم‌آبي است. بيشترين مشكل مربوط به ورود آب‌هاي كشاورزي است كه البته بعضي از آنها كه عمده‌اند، مسدود شده‌اند. بعضي كارخانه‌ها هنوز بخشي از پساب خود را به رودخانه‌ها وارد مي‌كنند كه هفته گذشته به آنها اعلام شد كه بايد آن را منحرف و در جايي نگهداري كنند تا از هزينه جلوگيري ‌كند.

وي با بيان اين كه فاضلاب شهرستان‌هاي شوشتر، دزفول و غرب اهواز ظرف 2 تا 3 هفته آينده از رودخانه خارج خواهند شد، افزود: به منطقه شرق اهواز هم كه شامل نيوسايد و خرمكوشك است، مهلت داده‌ايم كه تا 2 يا 3 هفته ديگر اين اقدام را انجام دهند.

حجازي ادامه داد: مطالعات فاز 2 پنج سد در استان خوزستان اتمام شده است كه 3 سد رديف اعتباري پيدا كرده‌اند، ولي چون منابع آنها محدود بوده در حال شناسايي فاينانس‌هاي خصوصي براي ساخت هستند. ظاهرا 2 مورد هم شامل سد شيرين‌آب دزفول و سد سردشت، با فاينانس‌هاي خصوصي به توافق براي انجام رسيده‌اند.

وي ادامه داد: بحث تعهد توسعه كشاورزي بين وزارت كشاورزي و وزارت نيرو، سنگين‌ترين طرح سفر به ارزش 4 هزار و 200 ميليارد تومان بوده است كه طي 7 سال با سالي 600 ميليارد تومان بايد تامين شود. از اين رقم، امسال چيزي حدود 340 ميليارد تومان و سال گذشته 250 ميليارد تومان تامين شد. اين طرح از برنامه‌ مصوب عقب است و ممكن است طي 10 سال اجرا شود، اما تامين اعتبارش چه در بخش جهاد كشاورزي و چه نيرو خوب بوده است.

استاندار خوزستان با بيان اين كه از 4 طرح وزارت جهاد كشاورزي يكي به اتمام رسيده، ولي پيشرفت سه طرح ديگر خوب نبوده است، ادامه داد: در محيط زيست تقريبا تمام تعهدات تمام شده است.

حجازي افزود: از مهمترين پروژه‌هاي وزارت راه و ترابري جاده كمربندي اهواز است كه 22 ميليارد تومان اعتبار برايش پيش‌بيني كرده‌اند. باند شمالي طرح تا پايان 87 به پايان مي‌رسد، ولي در خصوص باند جنوبي اميدواريم كه طي هفته‌ دولت سال آينده تمام شود و به اين ترتيب تا پايان امسال تردد از ميدان چهارشير كاهش مي‌يابد.

وي با اشاره به اين كه پروژه عمده ديگر وزارت راه، مطالعه و احداث خط دوم راه‌آهن اهواز ـ انديمشك و اهواز ـ خرمشهر بود كه مطالعات هر دو خط به اتمام رسيده است، گفت: حدود 13 ميليارد اعتبار براي تكميل جاده مسجدسليمان - شهركرد از مسير بازفت لازم است كه وزارت راه در سال جاري 11 ميليارد تومان اختصاص داده و برنامه‌ريزي شده است كه تا پايان آذر ماه آسفالت 20 كيلومتر به اتمام برسد و پيش‌بيني شده تا تيرماه سال آينده كار آسفالت 5 كيلومتر ديگر نيز تمام شود.

استاندار خوزستان در پاسخ به خبرنگار ايسنا درباره‌ خارج شدن اداره آموزش و پرورش اهواز از رديف ادارات كلان‌شهرها عنوان كرد: در گذشته مصوبه‌اي بوده است كه از تهران و شش كلان‌شهر كشور، مردم به شهرهاي كوچكتر بروند تا جمعيت آن شهرها كمتر و خدمت‌رساني به آنها بهتر باشد، از اين رو بايد امتيازاتي حقوقي و زمين و ... در آن قانون باشد.

وي ادامه داد: در جلسه لايحه بودجه سال 87 كه 15 فروردين ماه برگزار شد ما اعتراض كرديم كه اهواز را از اين قانون خارج كنند، چون ضريب ماندگاري در خوزستان پايين است، اين قانون براي خوزستان توجيهي ندارد و به استان ضربه مي‌زند. بسياري از وزرا از حرف ما حمايت كردند و مكاتبه‌اي انجام و به كميسيون‌هاي مربوطه ارسال شد كه هم اكنون منتظر ابلاغ آنها هستيم.

استاندار خوزستان در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: قبل از دولت نهم، اعتبار استاني ما در بين 30 استان كشور پنجم بود، در صورتي كه در دولت نهم اعتبار اول را كسب كرده‌ايم، چرا كه حدود 360 ميليارد تومان اعتبار استاني در سال 84 داشتيم و در سال 85 به 920 ميليارد تومان رسيد.

وي افزود: اين اعتبارات در سال 86 كمتر شد و در سال 87، دولت رقمي حدود 1500 ميليارد تومان تاكنون به اين استان اختصاص داده است. وزارت نفت هم مكلف شده است براي مناطق نفت‌خيز، اعتباراتي هزينه كند كه رقم آن حدود 130 ميليارد تومان است كه جمع آنها حدود 1500 ميليارد تومان مي‌شود و اين غير از پروژه‌هاي ملي است كه نسبت به سال گذشته 80 درصد افزايش داشته‌ايم. اين رقم نشان‌دهنده شتاب دولت نهم براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي استان است.

استاندار خوزستان تصريح كرد: در بخش زيرساخت براي شهرك‌هاي صنعتي، دولت در توزيع اعتبارت اولويت را به مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته داده است و در اعتبارات اشتغال‌زايي در قالب بنگاه‌هاي زودبازده، خوزستان با 3400 ميليارد تومان براي سال‌هاي 85 و 86، بالاترين رقم را در كشور داشته است. تمام اينها نشان از عدالت‌محوري در تامين و توزيع بودجه در اين دولت است.

وي الزام دستگاه‌ها به سرعت در كار و استفاده از ظرفيت‌هاي نهفته در سازمان‌ها با تزريق كار و پول را، از ديگر عملكردهاي مثبت دولت نهم دانست.

انتهاي پيام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن