تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض آتشين


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراض آتشين
1-مهمت دورسان(آقايي كه روي زمين دراز كشيده) از زير آوار بيرون نيامده، گچ كار ساختمان هم نيست. پودر سفيدرنگ روي صورت و بدنش در واقع بقاياي خشك شده گاز كربنيك است. مهمت دورسان خودش را مقابل سفارت چين در آنكارا آتش زده تا اعتراضش را نسبت به برگزاري بازي هاي المپيك پكن نشان دهد. دورسان و دوستانش معتقدند دولت چين به خاطر اعدام مسلمانان ايالت تركستان چين بايد محاكمه شود.كپسول اطفاي حريق حاضر در محل به داد دورسان رسيد و او را از مرگ نجات داد.

از تبت با نفرت

2- تبتي هاي مقيم دهلي نو هم دست از اعتراض به دولت چين برنمي دارند. آنها مقابل سفارت چين در دهلي نو تجمع كرده اند و دولت چين را زورگو و متجاوز خطاب مي كنند. آنها پيش از آغاز بازي هاي المپيك پكن از جامعه جهاني خواسته بودند بازي ها را تحريم كنند. پليس هند هزار نفر از معترضان تبتي را دستگير كرد.(بالا چپ)

المپيك بدون توقف

3- بازماندگان زلزله 9/7 ريشتري سيچوان چين دور يك تلويزيون كوچك جمع شده اند و افتتاحيه بازي ها را تماشا مي كنند. چيني ها بي توجه به اعتراض ها و مخالفت ها المپيك و خبرهايش را دنبال مي كنند، انگار نه انگار كه دورسان در آنكارا خودش را آتش زده، تبتي ها حنجره شان را پاره مي كنند و...(پايين راست)

متولد8/8/8

4- «آئو يون» نوزادي كه در عكس مي بينيد، اولين دختري است كه در هشت و هشت دقيقه و هشت ثانيه روز هشت آگوست سال 2008 در چين به دنيا آمده است. پدر و مادر دختر نام او را «آئو يون» گذاشته اند به معني المپيك.(بالا وسط)

بالاي شهر،پايين شهر

5- به عكس خوب نگاه كنيد. اينجا هم چين است؛ پايين شهر محله زاغه نشين ها. ديوار جداساز به خوبي در عكس پيداست. دولت چين مرز ميان محله هاي ثروتمند و متوسط را با محله هاي فقيرنشين با همين ديوار مشخص كرده است. زاغه نشين ها ربطي به المپيك و شور و شر دهكده بازي ها ندارند. آنها به جاي شمردن مدال هاي طلا و نقره و برنز چين، به غذاي روزانه شان فكر مي كنند.(پايين چپ)

نكته 1؛ جمعيت هاي فعال در زمينه حقوق بشر و سازمان هاي غيردولتي هر كار مي توانستند كردند شايد جلوي برگزاري بازي هاي المپيك تابستاني پكن را بگيرند اما نتوانستند.

نكته 2؛ المپيك 2008 پكن، تحقق روياي چيني است؛ روياي نمايش قدرت، برتري جويي، خط و نشان كشيدن براي ابرقدرت هاي فعلي. كسي چه مي داند شايد در سال هاي نه چندان دور چيني ها بر راس قدرت سياسي جهان نشستند و حكم راندند. آنها حاكم بي چون و چراي بازارهاي اقتصادي امروز جهان هستند و اگر شنيديد نسل آينده بشر با نشان made in china متولد مي شود، تعجب نكنيد.

نكته 3؛ دولت چين براي برگزاري مراسم افتتاحيه بازي ها حدود يك تا دو ميليارد دلار خرج كرده است و به صورت تخميني كل ماجرا نزديك به 40 ميليارد دلار هزينه برداشته است. المپيك 2008 پكن تا امروز گران ترين و پرخرج ترين المپيك تاريخ بوده است.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن