تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820411550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادعاي گروگانگيري تازه تروريست‌هاي جندالله همزمان با انتشار سوابق عضو اعدام‌شده


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ادعاي گروگانگيري تازه تروريست‌هاي جندالله همزمان با انتشار سوابق عضو اعدام‌شده
يعقوب مهرنهاد،‌ آدمي بود كه مي‌خواست خيلي مطرح بشود. او دو بار با عبدالقادر ملاقات كرده بود. آن چيزي كه خودش اعتراف كرده، از آقاي بليده هم كه مسئول جبهه متحد بلوچ در سوئد است، حدود ۲۰۰ هزار دلار پول گرفته، براي اين‌كه شاخه فرهنگي جندالله باشند‌. بعد وسط اين قضايا، يا عبدالمالك يا بليده، او را لو مي‌دهند.
در حالي كه سوابق يك متهم كه هفته گذشته به اتهام ارتباط با گروه تروريستي جندالله اعدام شده، در يكي از رسانه‌هاي خارجي منتشر گرديد، اين گروه مدعي گروگانگيري تازه سه نظامي ايران شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين گروه در بيانيه‌اي كه شبكه «العربيه» نيز آن را منتشر كرد، مدعي گروگان گرفتن سه افسر نظامي ايران شد. اين در حالي است كه منابع نزديك به سپاه پاسداران چنين موضعي را تأييد نكرده‌اند.

اين گروه تروريستي در بيانيه خود همچنين از قتل دو تن ديگر از 16 گروگان خود خبر داد كه با اين حساب، تاكنون 10 تن از سربازان ناجا به دست آنان به شهادت رسيده‌اند. مقامات وزارت كشور و وزارت اطلاعات تاكنون قتل اين گروگان‌ها را تأييد نكرده‌اند و كردان كه هفته گذشته وزير كشور شد نيز تاكنون در اين زمينه سخني نگفته است.

در همين حال، در حالي كه رسانه‌هاي خارجي با روزنامه‌نگار خطاب كردن يعقوب مهرنهاد، يكي از مرتبطان جندالله كه دوشنبه هفته گذشته در زندان زاهدان اعدام شد، از اعدام وي انتقاد مي‌كنند، رسانه فارسي اپوزيسيون مقيم هلند، برخي از سوابق وي را افشا كرد.

اشكان آذر كيش، عضو NGO مددكاري اميد استان سيستان و بلوچستان به اين رسانه مي‌گويد: «ايشان دو ديدار با آقاي ريگي داشت و قول داد كه شاخه فرهنگي جندالله را در ايران بين زنان و جوانان راه‌اندازي كنند. آنچه‌ در پرونده‌شان مطرح بود، اين است كه فقط براي آنها عضوگيري كند و روي جذب نيرو كار كند. ولي بعد از آن يك ديداري هم با يكي از سران حزب دموكرات بلوچستان داشت كه در سوئد زندگي مي‌كند و در شبكه‌هاي ماهواره‌اي هم صحبت مي‌كند. در امارات ايشان را ملاقات كرد و از ايشان پول گرفت. اين حزب، جزو حزب‌هاي سه چهار نفره سياسي است، ولي فاز نظامي ندارد.
وقتي ايشان را بازداشت كردند، مي‌گفتند كه اين قضيه خيلي جدي مطرح بود. حتي خود آقاي ريگي فيلم ديدارش با مهرنهاد را براي دستگاه اطلاعاتي ايران فرستاده، موقعي كه فهميد ايشان با اين شخص هم تماس گرفته و فكر كرده كه مي‌خواهد ايشان را دور بزند. حالا اين جهتش را من دقيقاً نمي‌دانم ولي طبق گفته‌ها، ايشان از ‌آقاي بليده پول گرفته، در پرونده او هم ظاهرا اين قضيه آمده. اما ايشان از آقاي ريگي پولي نگرفته بود.»

عليرضا ابرين، فعال حقوق بشر در سيستان و بلوچستان نيز مي‌گويد: «يعقوب مهرنهاد،‌ آدمي بود كه مي‌خواست خيلي مطرح بشود. آن‌جوري كه ما از پرونده او اطلاع پيدا كرديم، او دو بار با عبدالقادر ملاقات كرده بود. اعترافات، خودش است. آن چيزي كه خودش اعتراف كرده، از آقاي بليده هم كه مسئول جبهه متحد بلوچ در سوئد است، حدود ۲۰۰ هزار دلار پول گرفته، براي اين‌كه شاخه فرهنگي جندالله باشند‌. بعد وسط اين قضايا، ‌آقاي مهرنهاد تصميم مي‌گيرد همه اينها را دور بزند، و يكي از اين دو تا يا عبدالمالك يا بليده، او را لو مي‌دهند.»
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن