تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820095088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهاي كوتاه از منطقه چهارم خبري ايرنا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهاي كوتاه از منطقه چهارم خبري ايرنا
داخلي. اجتماعي. دولت. نمايشگاه.

* يزد، معاون برنامه‌ريزي استاندار يزد، برحضور گسترده‌ادارات و دستگاه‌هاي استان در نمايشگاه دستاورهاي دولت كه همزمان با هفته دولت در مجموعه باغ دولت آباد يزد برگزار مي‌شود تاكيد كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد " محمد رضا بابايي " در نشست هماهنگي برخي از مسوولان استان در خصوص برگزاري اين نمايشگاه ، هدف از برگزاري نمايشگاه را ارائه عملكرد دولت نهم در حوزه‌هاي مختلف عنوان كرد.

***

* شهركرد،رييس اداره‌بازرگاني‌شهرستان لردگان گفت:با بهره‌برداري از كارخانه سيمان شهركرد،سهميه سيمان مصرفي ماهيانه اين شهرستان به ميزان مصرف تعيين شده و محدوديتي در توزيع وجود ندارد.

"محمدرضا نجفي "درگفت وگو باايرنا،افزود: سهميه سيمان اين شهرستان شش هزار و‪ ۸۳۰‬تن برآورد شده است و در صورت نياز افزايش خواهد يافت. به‌گفته وي،از ميزان سهميه سيمان تعيين شده ‪ ۱۳/۵‬درصد در صنايع سيمان‌بر، ‪ ۷۴‬درصد سهم مردمي و مابقي در طرح‌هاي عمراني مصرف مي‌شود.

وي، قيمت دولتي تعيين شده براي هر كيسه سيمان را ‪ ۳۷‬هزار ريال برآورد كرد و گفت: سيمان بدون حواله و به مقدار نياز متقاضيان، از طريق عاملان توزيع شهرستان عرضه مي‌شود.

***

*يزد، دو روستاي شهرستان خاتم‌استان يزد به ميمنت فرا رسيدن‌اعياد شعبانيه و در راستاي محروميت زدايي روستاها ، از تلفن ثابت برخوردار شدند.

رييس اداره مخابرات خاتم به خبرنگار ايرنا گفت: اهالي ساكن روستاهاي اسلام‌آباد و چاه حضرت ابوالفضل (ع) از اين پس مي‌توانند از ارتباط تلفني بهره‌مند باشند.

"علي دهقان هراتي" اعتبار هزينه شده در اين خصوص را بالغ بر دو ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون ريال اعلام كرد.ساكنين روستاهاي اسلام‌آباد و چاه‌افضل از تلفن همراه نيز استفاده مي‌نمايند.

***

* يزد ، مسوول دبيرخانه كانون فرهنگي و هنري مساجد استان يزد گفت: ‪۴۳‬ باب كتابخانه در كانون‌هاي سطح استان فعال است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ، حجت‌الاسلام " علي اكبر دشتي " افزود: در اين مراكز انواع كتاب‌هاي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي ، مذهبي و تاريخي وجود دارد.

وي اظهار داشت: در راستاي تقويت بنيه علمي دانش آموزان ، كتاب‌هاي كنكور و كمك درسي نيز بين اين كتابخانه‌ها توزيع شده‌است.

وي همچنين از اهداي تعدادي كتاب مذهبي بين كانون‌هاي ياد شده خبر داد و گفت: براي استفاده بهتر و منظم اعضا از كتابها ، كارت كتاب صادر شده است.

***

* شهركرد، رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي چهارمحال و بختياري از پذيرش ‪ ۶۳۰‬نفر در دوره‌هاي كارداني پودماني تابستان امسال اين دانشگاه خبر داد.

"عنايت الله توكلي" در گفت‌وگو با خبرنگارايرنا افزود: اين افراد در ‪۱۳‬ كد رشته‌محل شامل خدمات غذايي، سخت افزار و نرم افزار كامپيوتر، حسابداري، زبان‌انگليسي،امداد و نجات، معماري، برق، مديريت كسب و كار و گياهان زينتي پذيرش شدند.

وي گفت: در سال‌جاري چهار مركز علمي كاربردي در "لردگان"، "اردل"، مركز "بهزيستي" وابسته به سازمان بهزيستي استان و مركز استانداري فعاليت خود را از مهرماه آغاز مي‌كنند.

***

* ملكان، رييس سازمان مسكن و شهرسازي آذربايجان شرقي گفت: امسال شش ميليارد ريال براي تكميل سيلوي ‪ ۱۲‬هزار تني شهرستان ملكان اختصاص يافته است."حسين خليلي‌مرد" در گفت وگوبا خبرنگار ايرنا در ملكان‌افزود: اعتبارات احداث اين سيلو كه عمليات احداث آن از سال گذشته آغاز شده است از محل اعتبارات تخصيصي سفر رياست جمهوري تامين مي‌شود.

به گفته وي، تاكنون كار حصاركشي آن تكميل شده و در آينده نزديك عمليات اجرايي آغاز خواهد شد.

خليلي‌مرد اعتبار هزينه شده طرح را تاكنون چهار ميليارد ريال اعلام نمود و اضافه كرد: در صورت تامين اعتبار مورد نياز اين طرح تا پايان سال ‪۸۸‬ بهره‌برداري مي‌شود.

***

* شهركرد، سردبير مجله تخصصي " دين و سياست " با گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمي و روز خبرنگار تاكيد كرد: اطلاع رساني در حوزه‌هاي ديني يك حركت بنيادي و اساسي به حساب مي‌آيد.

دكتر " اسحاق طاهريان " در گفت وگو با ايرنا افزود:كم اطلاعي در بيان معرفت‌ديني و علوم ديني يك آفت براي اطلاع رساني در حوزه دين محسوب مي‌شود.

وي گفت: كساني كه در امر اطلاع رساني فعاليت مي‌كنند بايد به مفاهيم ارزشي انسانها اشراف كامل داشته باشند تا بتوانند اطلاعات را به خوبي رصد كنند و آن را بازگو نمايند.

طاهريان يادآور شد: در اطلاع رساني ارزشي،صداقت و صادق بودن اصحاب رسانه پايه واساس همه كارها به حساب مي‌آيد و چون با نفي يا احيا و حيثيت اعتبار انسانها سروكار دارد،از حساسيت و ظرافت خاصي نيز برخورداراست.

***
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن