تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816881660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: آموزش و پرورش نياز به معاون اقتصادي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: احمدي نژاد: آموزش و پرورش نياز به معاون اقتصادي دارد
جام جم آنلاين: رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش بايد دائم در مسير تحول باشد،خطاب به وزير آموزش و پرورش گفت: شايد امروز لازم باشد كه وزير آموزش و پرورش يك معاون اقتصادي داشته باشد امروز بايد سلسله مراتب در آموزش و پرورش فعال شود.


به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر احمدي نژاد كه امروز شنبه در بيست و پنجمين همايش سراسري مديران سراسرا كشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران سخن مي گفت، افزود: آموزش و پرورش سرشار از استعدادهاي انساني است اما خود آموزش و پرورش متاسفانه در اين استعداد يابي بي بهره مانده است، خيلي فرصت ها و استعدادها است كه آموزش و پرورش مي تواند از آنها به نحو احسن استفاده كند و همچنين دولت وظيفه خود مي داند كه آموزش و پرورش را در اولويت برنامه هايش قرار دهد ولي با اين حال بايد گفت كار، كار بسيار بزرگي است.

وي با بيان اينكه فلسفه آموزش و پرورش حقيقتي است كه در هر جمعي بايد به آن يادآور شد، گفت: گرايش ها، امواج و فشارها و طراحي ها و برنامه هاي فراواني امروز در نقطه مقابل فلسفه حقيقي كه همان آموزش و پرورش است قرار گرفته به خصوص در 30 سال گذشته. امروز آموزش و پرورش بايد تلاش كند تا در مسير درست آرمانهاي الهي قرار گيرد كه همين امر خود يك مجاهدت مستمر را مي طلبد.

رئيس جمهور با اشاره به سنگيني مسئوليت آموزش و پرورش گفت: اين درست نيست كه بگوييم جمعي مي نشينند و جزوه اي را منتشر مي كنند و از سوي ديگر بگوييم همه چيز درست شد بلكه يك هوشمندي همراه با نوآوري و ابتكار لازم است تا بتواند برنامه ها و اهداف را مشخص كند.

دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: فلسفه آموزش و پرورش عبارت است از فلسفه خلقت آدم چرا كه خداوند اين عالم را براي انسان برپا كرد و انسان را براي خودش.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: كار آموزش و پرورش كار پيامبران است حال بايد مديران اين سازمان تلاش كنند تا روش هايي متناسب با اين كار را پيدا كنند بايد ديد كه دختران و پسران ما در چه سني چه چيزهايي را آموزش ببينند چرا كه روش ها متفاوت است.

وي با بيان اينكه مهمترين و محوريترين و همچنين اساسي ترين دستگاه كشور آموزش و پرورش است تاكيد كرد: امروز بقيه دستگاه ها مرهون تلاش آموزش و پرورش هستند چرا كه امروز هر كسي به كمالاتي رسيده و توانمندي هاي اخلاقي و اجرايي دارد مرهون دست نوازشگر يك معلم و نفس حيات آفرين يك مربي است. بايد گفت هيچ كس خودرو به بار نمي آيد مگر اينكه معلمي بالاي سر او باشد.

رئيس جمهور در ادامه به رابطه معلم و شاگرد اشاره كرد و گفت: رابطه معلم و شاگرد بايد طوري باشد كه محكم و محفوظ بماند متاسفانه در يك دوره اين حلقه به بيرون برده شد و ما ديديم كه چه اتفاقاتي رخ داد. فلسفه آموزش و پرورش فلسفه خلقت است و استعدادهايي در اينجا شناسايي مي شود.

احمدي نژاد تاكيد كرد: معلمي موفق است كه دائم سقف پرواز خود را بالاتر ببرد يعني خودش در حال طي كردن مسير رو به كمال باشد چرا كه در غير اين صورت سازندگي اتفاق نمي افتد.

وي در ادامه سخنانش به ماموريت آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: ماموريت آموزش و پرورش امروز بسيار سنگين است و مديران اين سازمان بايد قدر خود و موقعيتشان را بدانند چرا كه كسي كه در اين سازمان فعاليت مي كند در بهترين و سازنده ترين دستگاه كشور در حال خدمت است.

رئيس قوه مجريه در ادامه به مشكلات مالي اين سازمان اشاره كرد و گفت: اگر بودجه آموزش و پرورش را در سال 83 با 87 مقايسه كنيم مي بينيم كه اين بودجه دو برابر شده است خوشبختانه امروز در مجلس توجه زيادي به آموزش و پرورش و گرايش هاي عمومي به سمت آن است كه مسائل به طور عمومي در حال حل شدن است.

وي خطاب به وزير آموزش و پرورش گفت: شايد امروز لازم باشد كه وزير آموزش و پرورش يك معاون اقتصادي داشته باشد امروز بايد سلسله مراتب در آموزش و پرورش فعال شود و اگر آموزش و پرورش مي بيند كه كمبود بودجه دارد املاك اضافي خود را بفروشد و در صندوقي به عنوان پشتوانه آينده همكاران خود نگه دارد.

احمدي نژاد تاكيد كرد: امروز اگر مسئله مدرسه استيجاري مطرح است و گفته مي شود كه بايد تخليه شود آموزش و پرورش مي تواند با همكاري دولت اين مشكل را به سادگي از بين ببرد و همچنين اگر مطالبات و يا اضافه كاري هايي وجود دارد آموزش و پرورش بايد آن مطالبات را به موقع و در همان وقت پرداخت كند كه دولت هم در اين زمينه به آموزش و پرورش كمك خواهد كرد.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: تمامي دستگاه هاي كشور به غير از دفاعي و آموزشي بودجه جاريشان كاهش پيدا كرده كه اين امر نشان مي دهد دولت توجه خاص به آموزش و پرورش دارد.

وي در ادامه خطاب به سخنان علي احمدي وزير آموزش و پرورش مبني بر واگذاري مدارس گفت: واگذاري مدارس آنطور كه آقاي علي احمدي گفتند سخت نيست چرا كه اگر شما اين موضوع را به خود مديران و بدنه آموزش و پرورش بسپاريد اين كار را انجام مي دهند شما بايد بدنه آموزش و پرورش را در تصميم گيري هاي كلان شركت دهيد. امروز 50 كارگروه در اين همايش وجود دارند كه مي توانند تصميمات خوبي را در جلسات خود بگيرند.

احمدي نژاد افزود: خوشبختانه امروز اين زمينه در آموزش و پرورش وجود دارد كه بتواند بسيار فعال باشد چرا كه سازمان آموزش و پرورش كارآمدترين و منظم ترين سازمان كشور است.

رئيس جمهور افزود: تنها كانوني كه ايستاده و تزريق علم و فهم مي كند آموزش و پرورش است كه بايد اين را حفظ كند.

وي در ادامه سخنان خود به تعداد دانش آموزان سراسر كشور و بودجه اين سازمان اشاره كرد و گفت: امروز 5/12 ميليون نفر دانش آموز در كشور وجود دارد كه بالاي 8 هزار ميليارد تومان نيز بودجه آموزش و پرورش است، اگر ما سرانه هر دانش آموز را 700 هزار تومان قرار دهيم پس مي توانيم بگوييم هر مديري مي تواند به خوبي مدرسه اش را اداره كند.

احمدي نژاد گفت: بنده بر اين اعتقادم كه بودجه را هر چقدر به پايين دستي ها بدهيم پرتي آن كمتر است.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود به نحوه جذب نيرو در اين وزارتخانه اشاره كرد و گفت: درباره اصل تربيت معلم و جذب نيرو در اين سازمان بايد بگويم كه سالهاست كه اين سازمان با اين موضوع در كش و قوس است، به نظر بنده آموزش و پرورش بايد مركز آموزش عالي داشته باشد تا بتواند نيروهاي خود را در آنجا تربيت و سپس جذب كند، چرا كه دانشگاه هاي ما ليسانسه تربيت مي كنند نه معلم.

وي افزود: معلم آن نيست كه بخواهد 140 ساعت ضمن خدمت آموزش ببيند و بعد بگوييم كه آن طرف معلم شده، چرا كه هر كسي نمي تواند معلم باشد و اين موضوع بايد در گزينش و استخدام معلم ها دقت شود.

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به ظرفيت تحول در وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: ظرفيت تحول بر خلاف حرفهايي كه گفته مي شود مبني بر بافت سنتي در آموزش و پرورش را بنده قبول ندارم. بنده اعتقاد دارم كه ظرفيت تحولي در آموزش و پرورش بسيار بالاتر از دستگاه هاي ديگر است منتها اين تحول بايد در بدنه آموزش و پرورش صورت گيرد.

رئيس جمهور خطاب به مديران اين سازمان گفت: بنده از مديران مي خواهم كه مراقب فشارها و تلاش هايي كه مي خواهند فضاي آموزش و پرورش را در سطح پاييني نگه دارند باشند چرا كه اين سازمان بايد تلاش كند تا جلوتر از خود حركت كند. آموزش و پرورش يك خانواده با يك آرمان و يك نقطه اتكا است كه در كشور فعاليت مي كند.

وي در پايان سخنانش به رشادت هاي فرهنگيان اشاره كرد و گفت: آن معلمي كه مي رود و در شعله آتش بچه ها را حفظ مي كند و ديگري به زير آوار مي رود تا جان دانش آموزان خود را حفظ كند، از مجاهدت هاي فرهنگيان است.

پيش از سخنان رئيس جمهور، علي احمدي وزير آموزش و پرورش به ارائه گزارشي از عملكرد و فعاليت هاي وزارتخانه متبوعش پرداخت و از رئيس جمهور خواست تا اين وزارتخانه را در حل مشكلاتش ياري نمايد.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن