تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف مقابله با چين و روسيه، آمريكا و انگليس تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با هدف مقابله با چين و روسيه، آمريكا و انگليس تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

درحالي كه انتشار آمارهاي مربوط به افزايش مبادلات تجاري ايران و اروپا،علي‌رغم تحريم‌هاي موجود، ترديد‌هاي جدي در موثر بودن روش تحريم عليه ايران در ناظران غربي ايجاد كرده‌است،آمريكا و انگليس،اين‌بار براي مقابله با چين و روسيه، مجددا بر استفاده ازاين سلاح بي‌اثر تاكيد كردند.

به گزارش ايسنا، يك مقام عالي‌رتبه انگليسي گفت كه لندن و واشنگتن قصد دارند به منظور مقابله با مخالفت چين و روسيه با تشديد تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، تحريم‌هاي شديد و جداگانه‌اي را عليه بخش انرژي ايران اعمال كنند.

اين مقام عالي رتبه انگليسي روز جمعه به خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس گفت كه تحريم‌هاي جداگانه آمريكا و انگليس بخش‌هايي از اقتصاد ايران از جمله بخش مالي و سرمايه‌گذاري در صنايع نفت و گاز ايران را هدف قرار خواهد داد.

اين مقام عالي‌رتبه انگليسي در ادامه گفت كه اين تحريم‌ها مضاف بر چهارمين قطعنامه تحريم شوراي امنيت سازمان ملل و تحريم‌هاي اتحاديه اروپا كه روز جمعه تشديد شد اعمال خواهد شد، و جايگزين قطعنامه چهارم نخواهد بود.

وي افزود كه انگليس انتظار دارد قطعنامه چهارم در ماه اكتبر يا نوامبر در نيويورك مورد بررسي قرار بگيرد.

اين مقام انگليسي درحالي از اعمال يك قطعنامه چهارم تحريم‌ها عليه ايران صحبت مي كند كه گزارشات حاكي از اختلافات داخلي پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل (آمريكا، انگليس، فرانسه، چين و روسيه) به علاوه آلمان در اين زمينه حكايت دارد.

به گزارش خبرگزاري ايسنا، رويكرد مثبت مذاكرات و نامه دكتر سعيد جليلي، نماينده رهبري و دبير شوراي‌عالي امنيت ملي كشورمان به خاوير سولانا، نماينده شش كشور مدعي پرونده هسته‌يي ايران تاكنون باعث به هم ريختن برنامه‌هاي فشار آمريكا و انگليس عليه ايران شده است.

شش كشور مدعي پرونده هسته‌يي ايران پس از مذاكره تلفني دكتر جليلي با سولانا و ارسال سند مذاكرات توسط دبير شوراي‌عالي امنيت ملي براي سولانا در يك كنفرانس تلفني پاسخ جديد ايران را بررسي كردند.

وي ادامه داد: مساله‌اي كه بايد به ياد داشت اين است كه مسير مذاكرات باز است، دنبال مي‌شود و تماس‌هايي بين دو طرف برقرار مي‌شود.

چوركين از احتمال پذيرش پيشنهاد 1+5 از سوي ايران صحبت كرد و گفت كه قطعا روسيه بر اين باور نيست كه اين (پيشنهاد) با موفقيت روبرو نشود.

وي علاوه بر آن تأكيد كرد: روسيه مذاكره با ايران را كنار نمي‌گذارد، زيرا در تماس‌هاي ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيشرفت‌هاي خوبي مي‌بيند كه اميدواركننده است.

اين موضع روسيه به روشني متناقض ‌بودن موضع مسكو با واشنگتن را نشان مي‌دهد.

روسيه و چين با صراحت با اعمال هرگونه تحريم جديد عليه ايران مخالفت مي‌كنند و معتقدند راه ديپلماسي و مذاكره بهترين روش توافق با ايران است و برعكس آمريكا كه در پايان دوره رياست جمهوري بوش است، نياز شديد به ترميم چهره آسيب خورده دولت جمهوري‌خواه دارد و معتقد است با اعمال فشار بيش‌تر به ايران مي‌توانند از نظر سياسي وجهه‌اي بهتري در داخل آمريكا براي خود احياء كند.

كشورهاي چين و آلمان و تا حدودي فرانسه رويكرد ايران در مذاكرات ژنو را مثبت مي‌دانند و از سياست تداوم مذاكره با ايران حمايت مي‌كنند و معتقدند تجربه و گزارش‌ها نشان داده است تحريم‌هاي آمريكا نتوانسته است ايران را مجبور به تغيير موضع كند بنابراين به روش مذاكره بهتر مي‌توان ايران را تحت‌تأثير قرار داد.

دولت‌هاي اروپايي تحت فشارهاي سياسي آمريكا و در سياستي متناقض با روند مذاكرات، دور جديدي از تحريم هاي مالي را عليه ايران اعمال كردند.

اتحاديه اروپا به تحريك جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا توافق كرد تا در خصوص حمايت دولت هاي اروپايي از تجارت جديد با ايران محدوديت اعمال كند و فراتر از درخواست شوراي امنيت در قطعنامه ماه مارس رفت كه "هوشياري" را در اين زمينه خواستار مي‌شود.

براساس بيانيه‌اي كه صبح روز جمعه بر روي وب سايت اين اتحاديه قرار گرفت دولت‌هاي اروپايي بايد در وارد شدن به تعهدات جديد براي حمايت مالي دولتي از تجارت با ايران از جمله اعطاي اعتبارات تضمين و يا بيمه صادرات، محدوديت اعمال كند.

اين اقدام مقدمه‌اي است براي رويارويي جديد سازمان ملل كه در آن آمريكا و متحدين اروپايي‌اش براي غلبه برمقاومت روسيه و چين در خصوص افزايش تحريم‌ها عليه ايران تلاش خواهند كرد.

درحال حاضر چين و روسيه به همراه بسياري از كشورهاي جهان از جمله اعضاي جنبش عدم تعهد، مخالف اقدامات خصمانه آمريكا و متحدانش در قبال ايران هستند.

مقامات اروپايي درعين حال در موضعي متناقض با سياست‌ تحريم‌هاي جديد، اعلام كردند كه مي‌خواهند دورنماي راه حل مساله هسته‌يي ايران را از طريق مذاكرات بازنگهدارند و با برداشتن گام‌هاي رسمي براي اجراي قطعنامه سازمان ملل در را به روي مذاكرات نمي‌بندند.

دولت فرانسه كه رياست اتحاديه اروپا را در نيمه دوم سال جاري ميلادي به عهده دارد روز گذشته در بيانيه‌اي اعلام كرد: در براي انجام مذاكرات هم چنان باز است.

همچنين ارقام اداره آمار اتحاديه اروپايي نشان مي‌دهد كه صادرات اين اتحاديه به ايران پس از يك دوره كاهش سه ساله و به رغم تحريم‌هاي سازمان ملل عليه تهران بر سر برنامه هسته‌يي در حال افزايش است.

براساس گزارش خبرگزاري رويتر، صادرات اين بلوك ‌27 كشوري به جمهوري اسلامي ايران در پنج ماه اول سال جاري به 47/4 ميليارد يورو رسيده است كه اين رقم در مقايسه با همين دوره در سال ‌2007 داراي افزايش 8/17 درصدي است و اين افزايش با وجود تنش‌هايي است كه بر سر مساله هسته‌يي ايران وجود دارد.

يك مقام اروپايي گفت كه اين ارقام نشانگر توانايي ايران براي استفاده از درآمدهاي نفتي پس از افزايش قيمت‌هاي نفت در سراسر جهان براي خريد نقدي كالا و به رغم كاهش تضمين اعتبار صادرات از جانب دولت‌هاي اروپايي است.

انتهاي پيام
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن