تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821248242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جانبازان، اسوه‌هاي صبر ، پايمردي و ايثار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جانبازان، اسوه‌هاي صبر ، پايمردي و ايثار
داخلي. اجتماعي. مناسبتها. جانباز.

ستارگان آسمان رشادت ، پايمردي، دلاوري و شجاعت جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس را نظاره نشسته‌اند،سروهاي‌بلند و راست قامت هم خجالت‌زده نظاره‌گر قامت سبز آنانند.

پرندگان آسمان نيز به پرواز درآمده‌اند تا پيام بردباري مقاومت و ايثار آنان را به گوش جهانيان برسانند.

شهدا و جانبازان نه تنها عزت و شرف را براي كشورمان به ارمغان آورده‌اند بلكه براي جهان اسلام و تشييع نويد فتح دادند.

راست قامتان جانباز به پيروي از مولاي خود حضرت‌ابوالفضل‌العباس (ع) كه دو دست خود را در حادثه كربلا از دست داد ، بيش از دو دهه درد و رنج جانبازي را تحمل مي‌كنند اما خم به ابرو نمي‌آورند.

بايد به ياد دست‌هاي حيدري حضرت ابوالفضل (ع)، دست‌هاي جانبازان را بوسيد و شهد شيرين روز ميلاد آن حضرت را به همه آنها تبريك گفت.

به‌مناسبت اين روز بزرگ،آيين‌ديدار با جانبازان قطع نخاعي باحضور استاندار ، مديران بنياد شهيد و امور ايثارگران، اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري يزد در مركز(آسايشگاه) توانبخشي ثامن‌الائمه(ع) استان يزد برگزار شد.

محفل، صميمي و پر از معنويت بود و هر فردي كه در آن حضور پيدا مي‌كرد حادثه كربلا و جانبازي ابوالفضل العباس (ع) را به ياد مي‌آورد.

سخنان گهربار امام راحل و مقام معظم رهبري در خصوص مقام والاي جانباز بر در و ديوار آسايشگاه، چشم هر بيننده‌اي را نوازش مي‌دهد.

پيام‌هاي تبريك روز ميلاد حضرت ابوالفضل(ع)،امام حسين(ع)، امام سجاد(ع) و نيمه شعبان، شادي مضاعفي را به محفل مي‌دهد و به‌همين مناسبت،حاضران دقايقي را به مولودي خواني مي‌پردازند.

در اين مراسم ديداركنندگان به گفت و گو و دلجوجي از جانبازان پرداختند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا ، هدف از اين ديدار دلجويي از جانبازان ، گراميداشت روز ولادت ائمه و بررسي مسايل آسايشگاه ثامن‌الائمه اعلام شد.

در اين بازديد مسوولان بر ضرورت روانسازي فضاي شهري و مناسب‌سازي محل رفت و آمد شهر براي جانبازان تاكيد كردند.

جانبازان هم بااشاره به‌عدم وجود فضاي مناسب شهري‌براي دسترسي مطلوب آنها، به‌برخي‌ادارات و نهادها وهمچنين دستگاههاي خودپرداز بانك‌ها خواستار رسيدگي به اين امور و اصلاح زوايه "شيب رمپ" بعضي ادارات از سوي شهرداري و شوراي اسلامي شهر شدند.

يك جانباز يزدي از مسوولان خواست بيشتر به مشكلات جانبازان رسيدگي كنند چرا كه با توجه به افزايش سن ، مشكلات آنان بيشتر مي‌شود.

"محمدحسن دشتي زاده"، ايجاد مراكز تفريحي و توجه بيشتر به مسايل درماني جانباز را از نيازهاي آنان دانست.

استاندار يزد در اين بازديد، جانبازان را اسوه‌هاي ايمان و تقوي، صبر و پايداري دانست و بر توجه بيشتر به مسايل و مشكلات جانبازان تاكيد كرد.

"محمد رضا فلاح زاده " گفت: مديران دستگاههاي اجرايي رسيدگي به مسايل و مشكلات جانبازان را در برنامه‌هاي خود قرار دهند.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد نيز با قدرداني از توجه مسوولان‌ارشد استان به جانبازان گفت:جانبازان،اسوه‌هاي ايثار و مقاومت هستند كه سالها رنج جانبازي را تحمل كردند و خم به ابرو نياوردند.

" سيد علي اكبر حسيني نسب " بر روان‌سازي و مناسب‌سازي فضاي شهري و حل مشكل اشتغال آنها با همكاري دستگاههاي اجرايي تاكيد كرد.

استان يزد ‪ ۹‬هزار نفر جانباز دارد كه حدود چهار هزار نفر آنها بالاي ‪۲۵‬ درصد جانبازي دارند و بقيه زير ‪ ۲۵‬درصد هستند.

‪ ۱۴۰‬نفر جانباز استان يزد ‪ ۷۵‬درصد جانبازي دارند. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن