تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815602920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشتمين دوره رقابت‌هاي ليگ برترفوتبال استقلا‌ل با امير قلعه نوعي درانديشه تكرار قهرماني درليگ هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: هشتمين دوره رقابت‌هاي ليگ برترفوتبال استقلا‌ل با امير قلعه نوعي درانديشه تكرار قهرماني درليگ هشتم
گروه ورزشي- اصغر منصور كاظمي : هفته اول رقابت‌ هـــــــاي ليگ برتر فوتبــــــال امروز بــــا برگزاري هشت ديـــدار‌‌درشهرهاي مختلف به پــــايان مي‌رسد. بازي‌هاي هفته ابتدايي ليگ همگي از حساسيت بالا‌يي برخوردارند چون تمام تيم‌ها سعي دارند با كسب اولين پيروزي، قدرت خود را به رخ حريفان بكشند. ضمن اينكه كادر فني تيم‌ها هم مي‌توانند به نقاط ضعف و قوت تيم‌هاي خود پي ببرند.امروز همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادي دوخته شده است جايي كه تقابل تيم‌هاي استقلا‌ل تهران و ابومسلم مي‌تواند بسيار جذاب و پربرخورد باشد. استقلا‌ل دراين بازي با امير قلعه نوعي درانديشه تكرار مجدد قهرماني درليگ برتر مي باشد؛ اين ديدار يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي امروز به حساب ميآيد.

استقلا‌ل تهران ابومسلم خراسان

در ورزشگاه آزادي و از ساعت 19/30 آبي پوشان ميزبان ابومسلم خراسان مي باشند . استقلا‌ل كه ليگ هفتم را با ناكامي پشت سر گذاشت پس از بازگشت مجدد امير قلعه نوعي به اين تيم توانست در مسابقات جام حذفي باشگاههاي كشور به مقام قهرماني برسد تا هم به رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا راه يابد و هم اينكه هواداران آبي پوشان، ناكامي در ليگ را از ياد ببرند . آبي ها بر خلا‌ف دوره قبل ليگ در اين فصل با جذب بازيكنان تاثيرگذار تبديل به تيمي قوي شده اند و حالا‌ سطح توقع از اين تيم بالا‌ رفته است.استقلا‌لي ها اگرمي خواهند برد اول را دشت كنند بايد رو به يك بازي سرعتي بياورند و اجازه خودنمايي را به نفرات تيم ابومسلم ندهند . وجود بازيكناني مثل جباري، كاظمي، يدالله اكبري در خط مياني و سياوش اكبر پور، هاشم بيگ زاده و آرش برهاني نقطه قوت تيم تهراني محسوب مي شود؛ هر چند كه در خط دفاع هم ابراهيم تقي پور مي تواند وزنه قابل اتكا براي استقلا‌ل باشد .شاگردان امير قلعه نوعي بي صبرانه منتظر شروع اين بازي مي باشند تا با كسب يك پيروزي، شايستگي هاي خود را به اثبات برسانند و خود را به عنوان يكي از مدعيان اصلي قهرماني در ليگ امسال معرفي كنند.اما در طرف ديگر ميدان، تيم ابومسلم قرار دارد.تيم مشهدي سه بازيكن خود به نام هاي منصوري،آتسو وپتروويچ را ديگر در اختيار ندارد . از سويي اين تيم پس از كش و قوسهاي زياد جهت انتخاب سرمربي با پرويز مظلومي ، حميد استيلي و اكبر ميثاقيان به توافق نرسيدو در نهايت سكان هدايت ابومسلم به هادي برگي زر سپرده شد تا اين مربي براي اولين بار روي نيمكت ابومسلم قرارگيرد. حالا‌ بايد ديد آيا برگي زر قادر خواهد بود در برابر تيم ميزبان در ورزشگاه آزادي، آبي پوشان را متوقف سازد يا اينكه در پايان بازي در اولين مسابقه طعم تلخ شكست را خواهد چشيد .

ملوان انزلي راه آهن

در ورزشگاه تختي انزلي و از ساعت 18 ملوان پذيراي راه آهن مي باشد. ملوانان كه در دور رفت و هفته‌هاي آغازين ليگ هفتم بازي‌هاي خوبي را از خود به نمايش گذاشتند ودر ادامه اين رقابت‌ها خصوصا در دور برگشت دچار بحران شدند و حتي خود را آماده سقوط به ليگ يك كرده بودند در هشتمين دور قصد دارند تيمي شگفتي ساز شوند. تيم شمالي يكي ازبهترين هافبك‌هاي خود يعني مازيار زارع را در فصل نقل و انتقالا‌ت از دست داد و به جاي اين بازيكن از آلوز دسوزا برزيلي استفاده مي‌كند. سفيد پوشان انزلي اگر به هماهنگي لا‌زم رسيده باشند مي‌توانند به پيروزي در برابر تيم‌ ميهمان اميدوار باشند. در طرف ديگر ميدان، راهآهن كه با داوود مهابادي سرمربي جوان خود در اتريش تمرينات منظمي را پشت سرگذاشت مي‌خواهد در برابر ملوان به هر سه امتياز بازي برسد، هر چند كه بازي در انزلي براي هر تيمي سخت و دشوار است اما در فوتبال اتفاقات، غير قابل پيش بيني هستند.

ذوب آهن مس كرمان

در ورزشگاه فولاد شهر و از ساعت 18 ذوب آهن ميزبان مس كرمان مي باشد. وضعيت تيم‌هاي ذوب آهن ومس كرمان تقريبا مشابه يكديگر مي باشد. اين دو تيم تغييراتي را در كادر فني خود داشته‌اند. تيم اصفهاني سكان هدايت خود را به منصور ابراهيم زاده سپرد تا از تجربيات اين مربي جهت حضور پرقدرت در ليگ استفاده كند. آنها همچنين اميدوارند كه دو بازيكن تازه وارد اين تيم كه از كشورهاي برزيل و آلباني هستند بتوانند در بازي‌هاي ذوب آهن مثمر ثمر واقع شوند. اين درحالي است كه اصفهاني‌ها بيشتر بازيكنان فصل گذشته خود را حفظ نموده‌اند.اما در طرف ديگر كرماني‌ها كه از قلعه نوعي بسيار راضي بودند بعد از او تصميم گرفتند تيمشان را در اختيار يك مربي آبي ديگر به نام مظلومي قرار دهند تا اين مربي نام آشنا و كار بلد كه كارنامه بسيار درخشاني را از خود در ابومسلم به جا گذاشته است بتواند تيم مس را هم به عنوان يكي از مدعيان در ليگ هشتم معرفي نمايد.

مقاومت سپاسي - فولا‌د خوزستان

در ورزشگاه حافظيه و از ساعت 18 مقاومت سپاسي با فولا‌د خوزستان مسابقه خواهد داشت. تيم شيرازي مثل هميشه بي حاشيه‌ترين تيم ليگ است. اين تيم در پايان هرفصل بازيكنان خوبي را به ساير تيم‌ها منتقل مي‌كند. اگر مسئولين مقاومت بتوانند بودجه و امكانات كافي را در اختيار غلا‌م پيرواني بگذارند اين مربي به خوبي خواهد توانست تيمش را به رده‌هاي بالا‌ي جدول برساند. از سوي ديگر، مقاومت هم تبديل به يك تيم بازيكن ساز شده است؛ مسئله‌اي كه بيشتر تيم‌هاي ليگ برتر از آن غافل هستند. وجود بازيكنان با انگيزه و جوان در تيم شيرازي‌ باعث گرديده بازي سرعتي را از اين تيم شاهد باشيم. در نقطه مقابل، فولا‌د خوزستان قرار دارد. تيمي كه با خريد امتياز سپاهان نوين ره صد ساله را يك شبه طي كرد و يكبار ديگر توانست خود را در جمع ليگ برتري‌ها ببيند. بازيكنان فولا‌د مي خواهند به هر نحوي شده در شيراز به حداقل يك امتياز بازي دست يابند.آنها ابتدا در فكر حفظ دروازه تيمشان هستند و سپس قصد دارند با پاس‌هاي بلند، قلب خط دفاع مقاومت را هدف قرار دهند و از اين راه به گل برسند.

استقلا‌ل اهواز پگاه گيلا‌ن

در ورزشگاه تختي اهواز و از ساعت 19/30آبي پوشان اين شهر رو در روي پگاه گيلا‌ن قرار مي گيرند . آبي پوشان اهوازي در شرايطي پا به عرصه رقابت هاي ليگ مي گذارند كه وضعيت مشخصي ندارند. محمود ياوري به يكباره از سرمربيگري تيم استعفـــــا داد و هدايت استقلا‌ل اهواز به كريم بوستاني سپرده شد . البته تيم اهوازي در جذب بازيكنان مورد نياز خود موفق عمل نموده است و حتي احتمال اينكه ميلا‌د ميداوودي بار ديگر به اين تيم بازگردد بسيار زياد است. بازيكنان استقلا‌ل بايد در شهر خود به هرسه امتياز بازي برسند و با پيروزي در اولين مسابقه، تماشاگران خونگرم خوزستاني را شاد نمايند . در طرف ديگر ميدان، پگاه گيلا‌ن قرار دارد . تيمي كه همه بزرگان ليگ هفتم را با شكست مواجه نمود و با نادر دست نشان تبديل به يك تيم شگفتي ساز شد . حالاپگاه‌ سكان كادر فني خود را در دستان ذوالفقار نسب مي بيند، بايد ديد آيا وي مي تواند با تفكرات خود باعث موفقيت پگاه شود . بازيكنان پگاه اگر مي خواهند در اهواز رنگ شكست را نبينند بايدجلوي سرعت آبي پوشان را بگيرند و با تجمع در محوطه هجده قدم، از گلزني مهاجمين اهوازي جلوگيري نمايند .

پاس همدان - سپاهان اصفهان

در ورزشگاه قدس همدان و از ساعت 17/15 پاسبه ديدار سپاهان مي رود. وينگوبگوويچ سرمربي پاس روي اين ديدار حساب جداگانه‌اي باز نموده است.به همين دليل وي در برابر سپاهان از بازيكناني درزمين استفاده خواهد كردكه توان مقابله با بازيكنان تيم حريف را داشته باشند. جدال ميانه ميدان بين هافبك‌هاي دو تيم تعيين كننده خواهد بود. در طرف ديگر هم تيم سپاهان كه با يك مربي آلماني به نام فيرات پا به عرصه رقابت ‌هاي ليگ هشتم گذاشته، نمي‌خواهد در بازي اول مغلوب گردد. تيم اصفهاني در خط حمله حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. بودن عماد محمد رضا در كنار بهترين گلزن ليگ هفتم يعني هادي اصغري اين منطقه از زمين را به نقطه قوت سپاهان تبديل كرده است و بايد گفت كه مدافعين پاس همدان روز سختي را در جدال با اين دو مهاجم فرصت طلب و گلزن خواهند داشت.

صباي قم پيكان قزوين

در ورزشگاه يادگار امام(ره) قم و از ساعت 18 دو تيم صبا و پيكان به ديدار يكديگر خواهند رفت. صباي قم كه در ليگ هفتم يكي از تيم هاي مدعي به حساب مي آمد تا هفته هاي آخر نتايج خوبي را به دست آورد، اما اين تيم نتوانست روند رو به رشد خود را در هفته هاي آخر حفظ كند و به مقام سوم ليگ رضايت داد . صبا در اين فصل سكان هدايت خود را به دست فيروز كريمي سپرده است؛ مربي كه نتوانست در ليگ گذشته با استقلا‌ل نتايج خوبي كسب كند . حالا‌ بايد ديد كه آيا كريمي مي تواند با صبا به موفقيت برسد يا قبل ازنيم فصل، جاي خود را به مربي ديگري مي دهد . بازيكنان صبا در برابر پيكان بايد بتوانند به هر نحوي شده برندهبازي لقب بگيرند تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه يادگار امام(ره) قم شاهد اولين پيروزي تيم شهرخود باشند.در آن سوي ميدان، تيم پيكان قراردارد كه بازيكنان اين تيم براي غلبه بر حريف از هيچ كوششي دريغ نخواهند كرد آنها مي خواهند با كسب امتياز كامل اين بازي نشان دهند كه امسال يكي از تيم هاي مدعي قهرماني خواهند بود .

پيام خراسان - برق شيراز

در ورزشگاه ثامن الا‌ئمه مشهد و از ساعت 18 پيام خــــــراسان رو در روي بــــرق شيراز قرار مي گيرد .تيم پيام اولين حضورش در ليگ را مي خواهد با پيروزي آغاز كند . بازيكنان اين تيم بايد بتوانند تمام دستورات خداداد عزيزي را در راس كادر فني به خوبي در زمين پياده نمايند و در طول بازي اجازه هر حركتي را از بازيكنان حريف بگيرند . بازيكنان تيم پيام در برابر برق در ابتدا بايد به فكر حفظ دروازه خودي باشند و آنگاه با تجمع در هجده قدم تيم مقابل، از فرصتهاي ايجاد شده نهايت استفاده را ببرند و به گل برسند . در نقطه ديگر ميدان،برق شيراز قرار دارد . تيمي كه همواره بازي هاي زيبايي را از سوي بازيكنان آن شاهد هستيم . اگر بازيكنان شيرازي به هماهنگي لا‌زم رسيده باشند و در طول مسابقه بتوانند يكديگر را به خوبي در زمين پيدا نمايند، گرفتن سه امتياز اين ديدار كار سختي نخواهد بود .

اسامي داوران بازي هاي امروز ليگ برتر فوتبال:

پاس همدان - فولاد مباركه سپاهان ، داور : محسن قهرماني، كمك ها: حسن نوشه ور و مسعود فرح نيا داور چهارم: عليرضا اكرمي

پيام خراسان - برق شيراز، داور: سعيد بخشي زاده كمك ها مجيد ويشگاهي و حميد غمزه، داور چهارم: سيد حسن زرگر

ملوان انزلي - راه آهن ،داور: نويد مظفري زاده كمك ها محمد رضا ابوالفضل و محمد رضا منصوري داور چهارم: محمد ملكي

ذوب آهن - مس كرمان ، داور: محسن تركي كمك ها محسن فريماني و حميد نظري، داور چهارم: رحيم مهرپيشه

مقاومت سپاسي - فولاد خوزستان ، داور: احمد صالحي، كمك ها عليرضا كهوري و حسن سنجري داور چهارم: رسول احمدي

صبا باتري قم - پيكان ،داور : عليرضا فغاني، كمك ها حيدر شكور و بابك داوري، داور چهارم:جمشيد محمدي

استقلال اهواز - پگاه گيلان ، داور : تورج حق وردي، كمك ها حسين خانبان و صادق نوري، داور چهارم: جمشيد دانش‌مهر

استقلال تهران - ابومسلم خراسان ، داور : خداداد افشاريان، كمك ها داوود رفعتي و مرتضي كريمي ، داور چهارم: سعيد فتاحي .
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن