تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به خاطر تساهل و كم‌لطفي برخي مسئولان جامعه خبري آذربايجان شرقي از عدم يكپارچگي و قانونمندي رنج مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به خاطر تساهل و كم‌لطفي برخي مسئولان جامعه خبري آذربايجان شرقي از عدم يكپارچگي و قانونمندي رنج مي‌برد
خبرگزاري فارس: انجمن صنفي روزنامه نگاران استان آذربايجان شرقي اعلام كرد: جامعه خبري استان در جمع صادقانه و بي تكلف خويش به خاطر تساهل و كم‌لطفي برخي مسئولان از عدم يكپارچگي و قانونمندي رنج مي‌برد.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان شرقي در آستانه روز خبرنگار امروز دوشنبه با صدور بيانه اي ضمن گراميداشت اين روز، عدم حمايت جدي و قاطع از خبرنگاران به ويژه بي‌توجهي مسئولان نسبت به وضعيت معيشتي و شغلي پاكبازان عرصه‌ قلم و اطلاع‌رساني استان را از عمده‌ترين درد مشترك خبرنگاران اعلام كرد.
در اين بيانيه كه نسخه اي از آن در اختيار دفتر خبرگزاري فارس قرار گرفت، آمده است: بار ديگر از پس روزها، هفته‌ها و ماه‌ها تلاش و همت توأم با انديشه و فكر، آفتاب 17مرداد را درمي‌يابيم. روزي را كه شهيد صارمي با خون خويش قلم را حرمت ماندگار و ارج يادگار گذاشت و براي قشر عظيمي از همكاران به ادعاي خويش در تقويم ايرانيان روزي را جاودانه ساخت.
در ادامه بيانيه آمده است: ياد و نام همه خبرنگاران و تلاشگران عرصه‌ي قلم، اطلاع‌رساني و اصحاب رسانه را پاس مي‌داريم چه آنان كه به تير خشم دشمنان و بدخواهان روح خويش را به ابديت پرواز دادند و چه آنان كه دست تقدير گل وجودشان را در سانحه سقوط هواپيماي 130C از اين جهان خاكي برچيد.درود مي فرستيم بر قلم نگاران مظلوم و بي‌ادعا كه چه گمنام و چه بانام در رسانه‌هاي گروهي و به ويژه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در خطه آذربايجان، مهد غيرت، عشق و دلاوران، ديار فرهيختگان و پيش تازان«آذربايجان»، تلاش مي‌كنند تا به عطش خبرگيري و اطلاع‌رساني همنوعان خويش پاسخ گويند و بر زواياي تاريك آسمان نيكبختي و افتخار آذربايجان، شفق شعور و آگاهي بتابانند. آئينه‌وار از كاستي‌ها و محدوديت ها، از ناراستي‌ها و كژي‌ها، انتقاد‌ مي‌كنند و بر همت مردان و زناني كه عاشقانه در راه اعتلاي دين و ايمان و سرزمين خويش تلاش مي‌كنند مهر تائيد مي‌زنند.
اين بيانيه افزوده است: با تبريك روز خبرنگار به همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران پرتلاش ايران اسلامي و آذربايجان‌شرقي، فرصت را مغتنم شمرده و در اين روز پربركت،گوشه‌اي از انتظارات خواست‌ها و انتقادات روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اعضاي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان را براي اطلاع مديران و دست‌اندركان سياسي و نيز مسئولان فرهنگي آذربايجان‌شرقي بيان مي‌كنيم، هر چند رجا واثق داريم كه اين عزيزان بيش و پيش از ما، بر اين مسائل واقفند.
1- با وجود تلاش‌‌هاي بسيار متوليان فرهنگ و رسانه‌هاي گروهي استان و اراده و پشتكار نهادهاي غيردولتي نظير انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان‌شرقي، هنوز كه هنوز است شأن و جايگاه«خبرنگاران و رسانه‌هاي گروهي» براي بسياري از دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي و به ويژه مديران و مسئولان تعريف و تبيين نشده است. صميمانه سپاسگذاريم از مديران و مسئولاني كه رسانه‌ها و خبرنگاران را به عنوان دوستان وفادار و صادق و آئينه عملكرد خويش پذيرا شدند و گلايه‌ها داريم از مديراني كه به چشم بيگانه و مزاحم به خبرنگاران نگريستند و تعامل مناسبي با اصحاب رسانه نداشتند. لازم است به اطلاع برسانيم كه نگاه آشفته برخي از مديران به جامعه خبرنگاري، نيازمند اصلاح و روشنگري بوده و چه بسا محتاج برخورد شفاف‌تر و بدون رودربايستي خبرنگاران با معدود مسئولاني است كه در عصر ارتباطات و اطلاعات با ساده‌ترين مفاهيم تعامل، ضرورت اطلاع‌رساني و پاسخگويي شفاف به جامعه بيگانه‌اند.
2- جامعه خبري استان در جمع صادقانه و بي تكلف خويش به خاطر تساهل و كم‌لطفي برخي مسئولان از عدم يكپارچگي و قانونمندي رنج مي‌برد. طرح ساماندهي وضعيت شغلي خبرنگاران استان كه با هدف ضابطه‌مند كردن فعاليت در اين عرصه خطير و حساس و از سوي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهيه و تدوين شده، ماه هاست كه خاك فراموشي و گرد بايگاني مي‌خورد. عدم حمايت جدي و قاطع از خبرنگاران به ويژه بي‌توجهي مسئولان نسبت به وضعيت معيشتي و شغلي پاكبازان عرصه‌ قلم و اطلاع‌رساني استان، عمده‌ترين درد مشترك آنهاست.
3- گلايه خويش از برخي مديران و مسئولان اجرايي را ابراز مي كنيم كه ميان خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف به ويژه رسانه‌هاي دولتي و غيردولتي، رسانه‌هاي نوشتاري، ديداري و شنيداري تبعيض قائل مي‌شوند و بدين‌سان بر زخم‌هاي ديرين و بسيار قاطبه‌ خبرنگاران نمك زهرآگين «خودي و غيرخودي بودن» مي‌پاشند.
4- به ضرس قاطع مي‌گوييم كه اكثريت قريب به اتفاق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان آذربايجان‌شرقي، دغدغه‌ رشد، توسعه و تعالي سرزمين خويش دارند و گواه اين ادعا حجم انبوه مطالب، مقاله ها و اخباري است كه از قلم آنان تراوش شده و چونان گلبرگ زريني بر صفحات نشريات و سايت‌ها نقش مي‌بندد. به اظهار مسئولان ارشد استان و مديران فرهنگي،‌ مطبوعات استان از جمله سالم‌ترين رسانه‌هاي كشوري است كه در سايه تلاش و همت و نجابت روزنامه‌نگاران اين مهم خلق شده است. آنها صادقانه و در نهايت فروتني به خاطر حفظ حرمت و مصالح جامعه از بسياري از مطالب شخصي، مشغوليات ذهني چشم مي‌پوشند تا راه نفوذ بدخواهان و دشمنان و سوءاستفاده احتمالي آنها را ببندند. كارنامه آنها در طي سال‌هاي گذشته شاهد روشني بر اين ادعاست كه آنها با درك شرايط حساس كنوني جامعه، قلم در راه تضعيف اسلام، نظام و ميهن خويش برنداشتند اما هرگز در برابر كم كاري، عنادورزي و بي‌تدبيري برخي مديران اجرايي نيز مماشات نمي‌كنند.
در ادامه بيانيه آمده است: برخي خبرنگاران دولتي نه تنها با خبرنگاران كه با دستگاه‌هاي ديگر دولتي و غيردولتي نيز سر ناسازگاري دارند و تلاش مي‌كنند بي‌تدبيري و كم‌كاري خويش را به لعاب تهمت، كلي‌گويي، خود بزرگ‌بيني، تعريف، تمجيد و مدح از خويش بپوشانند. اين روند نه تنها به نفع آنها نخواهد بود كه ضررهاي بسياري داشته و مانع توسعه استان تلقي مي شود. جامعه‌ خبري استان، ضمن ابراز انزجار خويش از اين نوع تفرقه‌افكني و ناكارآمدي، چشم‌پوشي بر دردها و مشكلات مردم صبور آذربايجان‌شرقي را برنمي‌تابد و يكبار ديگر بر عهد و پيمان خويش در راستاي تنوير افكار عمومي، اطلاع‌رساني و تاباندن نورحقيقت بر كنج غفلت ابرام مي‌ورزد.
اين بيانيه مي افزايد: انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان‌شرقي، محور كاري خويش را در سه بخش دفاع از حقوق فراموش شده خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و تقويت وحدت، اطلاع‌رساني شفاف به مردم عزيز و حمايت از مديران كارآمد و دلسوز همچنين انتقاد صريح و بي‌پرده از بي‌تدبيري‌هاي برخي نهادها و دستگاه‌ها مي‌داند و همواره در راه آرمان‌هاي اصيل جامعه خبري استان كه بي‌شك تداوم بخش آرمان‌هاي شهداي رسانه‌ است،گام برخواهد داشت.
در پايان بيانيه تصريح شده است: يكبار ديگر ضمن تبريك روز خبرنگار به همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دلسوخته و فعال استان، پاكبازان پرهمتي كه به شور جاودانه خويش نشان نيكبختي را بر سپهر ايران زمين و بر لوح سفيدي به نام «جريده» نقش مي‌زنند، سلامتي و توفيق روزافزون همه آنان را از درگاه خداوند سبحان مسئلت مي كند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن