تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نادال برترين تنيسور جهان - خداحافظ شماره يك


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: نادال برترين تنيسور جهان - خداحافظ شماره يك
ياسر احمدى
Yaser Ahmadi
در حالى كه روژه فدرر مرد شماره يك جهان بسيار سريع تر از آنچه كه تصور مى شد از رقابت هاى مسترز سينسيناتى كنار زده شد رافائل نادال عنوان برترين تنيسور جهان را به تسخير خود درآورد. نادال با كسب پيروزى مقابل نيكلاس لاپنتى در دو ست با نتايج ۷-6 و ۶- يك به مرحله نيمه نهايى اين رقابت ها رسيد. اين موضوع بدان معناست كه سلطه چهار و نيم ساله فدرر سوييسى با قهرمانى نادال در فينال سينسيناتى در ۱۸ آگوست به پايان خواهد رسيد. اما نادال براى تثبيت اين جايگاه با حريفى سرسخت به نام نواك ژوكوويچ كه متخصص هارد كورت شناخته مى شود روبه رو خواهد بود و در صورتى كه بخواهد روند قهرمانى هاى پى در پى خود را ادامه دهد بايد از سد اين تنيسور صرب عبور كند. نادال در اين باره گفت: واقعا خوشحال كننده است. رسيدن به عنوان مرد شماره يك تنيس جهان رضايت بخش ترين چيز است. ادامه ركورد ۲۳۵ هفته متوالى حضور فدرر در صدر رنكينگ ATP با شكست او مقابل ايوو كارلوويچ سيد شانزدهمى و حذف او از سينسيناتى در هاله اى از ابهام قرار گرفت تا چشم همگان به عملكرد نادال در اين تورنمنت دوخته شود. نادال از ۲۵ جولاى ۲۰۰۵ (معادل ۱۵۸ هفته متوالى) پشت سر فدرر قرار داشته است. اما اين تنيسور چپ دست در آستانه معاوضه مكان خود با حريف نام آشناى سوييسى اش است. نادال در ادامه افزود: خوشحالم از اين بابت كه طى سه سال اخير تلاش بسيار زيادى انجام داده ام. اگرچه در مكان دوم جهان بوده ام اما تورنمنت هاى زيادى را فتح كردم. اما بدون شك رسيدن به جايگاه فدرر بزرگ ترين هدف من بود و كسب آن بسيار مرا خوشحال كرد. پيروزى نادال مقابل لاپنتى از اكوادور سى و دومين برد متوالى اودر اين فصل محسوب مى شد كه او را به فتح ششمين قهرمانى پى در پى اش نزديك تر كرده است. با وجود رسيدن به نيمه نهايى مسترز سينسيناتى نادال اظهار داشت كه براى رسيدن به اهدافش بايد در مقابل نواك ژوكوويچ سيد سومى با عملكرد به مراتب بهترى نسبت به گذشته ظاهر شود اما شكست نادال مقابل اين تنيسور صرب به منزله آن است كه قرار گرفتن وى در رده شماره يك رده بندى ATP ، حاشيه امنيت كمى خواهد داشت. نادال در ادامه افزود: اگر بخواهم ژوكوويچ را شكست دهم بايد نسبت به اين مسابقه بسيار بهتر بازى كنم و بدون شك اين بهترين مسابقه من در سينسيناتى خواهد بود.اما نكته مهم آن است كه بتوانم خوب بازى كنم و روند قهرمانى هاى خود را ادامه دهم.
و اما فدرر كه زمانى سلطان كسب امتياز سرويس هاى بدون برگشت Ace بود و در مقابل كارلوويچ بلند قامت كه بيشتر از هر تنيسور ديگرى در ATP تور امسال از Ace امتياز گرفته بود مغلوب شد و در تمام طول ديدار با اين بازيكن صرب تحت فشارقرار داشت. كارلوويچ با ۲۲ Ace و كسب امتيازات فراوان ديگرى از روى سرويس و تامى بريك ها يكى از موفق ترين تنيسورهاى فصل جارى بوده است. مواجهه فدرر با كارلوويچ تقريبا بدترين سناريو براى مرد شماره يك سابق جهان محسوب مى شد كه از زمان از دست دادن ويمبلدون و تحمل لطمه روحى بزرگ همواره تحت فشار قرار داشته است. فدرر در اين باره گفت: تغيير دادن شيوه بازى از آرام به سريع كار آسانى نيست. تا به حال در تمامى زمين ها با كارلوويچ بازى كرده بودم و معتقدم كه او روز به روز در نبردهاى آهسته قوى تر مى شود. اگر شما جاى من بوديد و با چنين سرويس هايى روبه رو مى شديد چه مى كرديد شايد اگر مى توانستم ست نخست را به سود خود به پايان ببرم شرايط اينطور نبود.لازم به ذكر است هفته گذشته فدرر در نخستين ديدارش در رقابت هاى مسترز تورنتو مقابل ژيل سيمون فرانسوى نيز شكست خورده بود تا در نخستين حضورش در ميادين پس از واگذارى ويمبلدون باز هم با شكست از رقابت ها خداحافظى كند و نتواند شوك بزرگ شكست مقابل نادال در بزرگ ترين گرند اسلم دنيا را از ياد ببرد. در نبرد فدرر و كارلوويچ در حالى كه تنيسور صرب با ضربات دقيق و منقطع سعى در اداره كردن بازى داشت مرد شماره يك جهان تنها قصد ايجاد توازن در جريان بازى را داشت.فشار كارلوويچ بر فدرر كه هر لحظه افزايش مى يافت سرانجام باعث بالا رفتن شمار خطاهاى اين تنيسور سوييسى و در نهايت شكست او شد.

پايان اقتدار
رافائل نادال مردى كه تصور مى شد عنوان شماره يك جهان را از آن خود كند، از زمان ورودش به دنياى تنيس بازيكنى مدرن، قدرتمند و با شهامت نشان داد. در سوى ديگر فدرر در بهترين دورانش همواره بازيكنى بود كه اكثر از روى مهارتش در زدن ضربات به پيروزى مى رسيد. هنر او در كنترل جريان بازى سبب شد او ۴ سال و نيم يكه تاز دنياى تنيس باشد. شايد ديگر هرگز شاهد حضور يك بازيكن در صدر برترين تنيسورهاى جهان براى چنين مدت طولانى نباشيم. به هر حال سال هاى شكوه و اعتبار فدرر با انتقال او به رده دوم برترين هاى تنيس جهان به اتمام رسيد. حتى اگر او مجددا بتواند اين عنوان را تصاحب كند، باز هم لطمات روحى و روانى كه وى از اين ناكامى خواهد ديد جبران ناپذير خواهد بود. نادال حتى اگر فاتح سينسيناتى نيز نشود باز هم به هدفش يعنى پايان دادن به سلطه قدرتمندترين رقيبش رسيده است. زمانى كسب پيروزى و قهرمانى براى فدرر امرى بسيار آسان به نظر مى رسيد اما او اكنون به بازيكنانى مى بازد كه به ندرت مى توانستند خدشه اى به اعتبار و قدرت او وارد آورند. بر خلاف بازى نادال كه همواره بر پايه قدرت بدنى و تحرك فراوان بود عملكرد فدرر هميشه توام با ظرافت و زيبايى رقم خورده است. اگرچه برخى ضربات او بسيار محكم و قدرتمندانه نواخته مى شد اما اكثر آنها نيز دقت و ظرافت لازم را داشتند. فدرر با مهارت هاى خاص خودش تقريبا هر كارى مى خواست با توپ انجام مى داد. ارائه بازى ماشينى و خشن هيچ گاه در دستوركار او قرار نگرفته است. ارائه چنين عملكردى اين تنيسور سوييسى را به كسب ۱۲ قهرمانى گرند اسلم كه ۱۰ تاى آن در دوران حضورش در رده شماره يك جهان و دو تاى ديگر با فتح ويمبلدون در سال هاى ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بوده رساند.
روژه فدرر در هفته آينده ۲۷ ساله خواهد شد كه او را به بازيكنى ميانسال مبدل مى كند. بدون شك زندگى براى او پس از ناكامى هاى بزرگ اخير بسيار دشوارتر خواهد بود. فاتح ۵ باره ويمبلدون كه پيشتر اعلام كرده بود تا ۳۴ يا ۳۵ سالگى به فعاليت خود ادامه مى دهد اكنون در شرايطى قرار دارد كه تنها رقابت هاى المپيك، اوپن امريكا و شايد گرند اسلم هاى فصل آينده وضعيت ماندن او در دنياى تنيس را مشخص كند. شايد قهرمانى در پكن بيشتر از هر عنوان ديگرى در گذشته او را خوشحال كند. او كه در رقابت هاى المپيك سيدنى در سال ۲۰۰۰ شانس كسب مدال برنز را از دست داد و ۴ سال بعد در المپيك آتن نيز وداع سريعى با رقابت ها داشت تجربه خوبى از بازى در المپيك ندارد. اما اكنون به عنوان مرد شماره دو براى باقى ماندن در جمع بزرگان دنياى تنيس و پشت سر گذاشتن ركورد پيت سمپراس با ۱۴ قهرمانى گرند اسلم بايد در پكن عملكردى قابل قبول ارائه كند. مطمئنا هيچ شخصى در دنياى تنيس از خرد شدن اسطوره اى به نام روژه فدرر خوشحال نخواهد شد.
منبع
Telegrafh

يانكوويچ در آستانه فتح عنوان برترين تنيسور جهان

يلنا يانكوويچ در آستانه قرار گرفتن در صدر برترين تنيسورهاى زن جهان قرار گرفت. اين تنيسور ۲۳ ساله در حالى براى نخستين بار شانس كسب اين عنوان را به دست آورده است كه تقريبا يك ماه گذشته هموطنش آنا ايوانوويچ به عنوان زن شماره يك تنيس جهان معرفى شده بود. شكست يانكوويچ در هفته گذشته مانع از صعودش به صدر رده بندى فدراسيون تنيس زنان (WTA) شد اما قهرمانى در هفته پيش رو باعث افزايش امتيازاتش به ۳ هزار و ششصد و بيست و ايجاد فاصله اى ۱۸ امتيازى ميان او و ايوانوويچ خواهد شد. يانكوويچ در اين خصوص گفت: از نوجوانى روياى من رسيدن به عنوان شماره يك تنيس جهان بود. زمانى كه مسن تر شويد حداقل خواهيد توانست بگوييد كه زمانى شماره يك بوديد و هيچ كس نمى تواند منكر اين موضوع شود.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن