تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821188136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
با اجراي 37 طرح صنعتي و معدني صورت مي گيرد ؛ جهش خراسان رضوي در توسعه و اشتغال

خراسان امروز- معتمدي: استاندار خراسان رضوي از تصويب 37 طرح بزرگ صنعتي - معدني در استان با اعتباري بالغ بر 2 هزار و 350 ميليون تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما،مهندس محمد جواد محمدي زاده در جلسه شوراي اداري استان افزود: اين طرحها در سفر دوم هيأت دولت به استان با اعتبار يك هزار ميليارد تومان مصوب شد كه بقيه آن از محل آورده سرمايه گذار و ديگر تسهيلات تأمين مي گردد.
وي با بيان اينكه اين طرحها براساس مطالعات آمايش صنعتي و معدني تعيين شده است، افزود: تعدادي از طرحهاي ياد شده شناور در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه مكان و اجراي طرحهاي شناور بسته به نظر سرمايه گذار دارد، اظهار داشت: ظرف يك ماه مي بايست سرمايه گذار، مكان و اجراي طرحهاي شناور تعيين و مشخص شود.
وي ادامه داد: اجراي 37 پروژه بزرگ ياد شده با اعتباري بالغ بر 2 هزار و 350 ميليارد تومان اثر محسوس و قابل توجهي در مسير توسعه و اشتغال استان ايجاد خواهد كرد.
وي در بخش ديگر با اشاره به طرح بزرگ هدفمند كردن يارانه ها گفت: مديران اجرايي استان در مسير اجراي اين طرح پر تلاش حاضر شوند.
نماينده عالي دولت در خراسان رضوي در ادامه مديران دستگاههاي اجرايي را ملزم به استفاده از مشاوره جوانان خلاق و مبتكر در برنامه ريزيها و تصميم گيريها كرد.
وي در ادامه با اشاره به ارتقاي برخي شهرها نظير بجستان، جوين، جغتاي و... به شهرستان گفت: مديران دستگاههاي اجرايي استان، با قيد فوريت اقدامهاي لازم و عملي جهت معنادار شدن اين ارتقا در شهرستانهاي ياد شده انجام دهند.
وي همچنين به اجراي طرح هجرت(3) اشاره كرد و گفت: قرار بود در قالب اين طرح 234 هزار نفر روز در استان كار صورت گيرد كه با 280 درصد رشد اين مسأله به 860 هزار نفر روز كار رسيد.
محمدي زاده همچنين به اجراي بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن با حضور بيش از 100 كشور در مشهد مقدس اشاره كرد و گفت: براي اولين بار اين مسابقات خارج از پايتخت، در مشهد مقدس كه ماواي قاريان و حافظان ممتاز قرآن مي باشد، در حال برگزاري است.

اعتبار 4 هزار و 500 ميليارد توماني خشكسالي
نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها و تحول اقتصادي گفت: يكي از نكات ويژه اين طرح توجه به اقشار مستضعف و ضعيف است.
جواد كريمي با بيان اينكه استان بايد در اين طرح جايگاه خود را بيابد، افزود: سازمانهايي از جمله بهزيستي، كميته امداد امام(ره) و... بايد اقشار آسيب پذير را در اين طرح قرار دهند.
وي با اشاره به تصويب اعتبارات خشكسالي گفت: سهم استان 4 هزار و 500 ميليارد تومان است كه بايد در هزينه كردن آن با هدف كسب حداكثر بهره وري تلاش كرد.

پرداخت 32 ميليارد تومان اعتبار اشتغالزايي در قوچان
فرماندار شهرستان قوچان نيز در اين جلسه به رشد اعتبارات عمراني اين شهرستان اشاره كرد.
شعباني افزود: اعتبارات عمراني سال 85 قوچان نسبت به سال 84 و نيز سال 86 نسبت به سال 85 بيش از 85 درصد رشد داشته است.
وي همچنين به اجرايي شدن 21 پروژه مصوب سفر اول هيأت دولت در قوچان اشاره كرد و افزود: در سفر دوم 25 پروژه مصوب شده كه انتظار مي رود به موقع به بهره برداري برسد.
وي در ادامه به خسارات ناشي از سرمازدگي در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: در كنار يك دوره سرماي 28 درجه 20 روزه، خشكساليهاي پي در پي به خشك شدن قنوات، چشمه ها و افت آبهاي زيرزميني منجر شده و خسارت قابل توجهي به بخش كشاورزي در اين شهرستان وارد كرده است.
فرماندار شهرستان قوچان در ادامه به سهم اعتبارات 82 ميليارد توماني اشتغالزايي از طريق بنگاههاي زود بازده در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: تاكنون 110 ميليارد تومان طرح اشتغالزايي به بانكهاي عامل معرفي شده كه بيش از 32 ميليارد تومان از سوي بانكها پرداخت گرديده است.
فرماندار قوچان با بيان اينكه پروژه شهرك صنعتي شماره 2 و مجتمع ورزشي 15 هزار نفري از جمله پروژه هاي بزرگ شهرستان است، اضافه كرد: پروژه كارخانه لعاب قوچان و اجراي طرح مسكن مهر در اين شهرستان نيازمند پيگيري مديريت استان است.
وي با اشاره به تحصيل بيش از 11 هزار دانشجو در قوچان ياد آور شد: قوچان قطب مراكز آموزش عالي در بين شهرستانهاي استان است.

35 درصد جمعيت استان جوان هستند
مشاور استاندار در امور جوانان استان نيز گفت: 14 سند شامل ازدواج، اوقات فراغت، مسكن، اشتغال، چشم انداز 20 ساله و... در دستور سازمان ملي جوانان قرار دارد.
سيد هادي طالبيان در تشريح بررسي روند تحولات جمعيت جوان در استان و كشور گفت: از جمعيت 5 ميليون و 593 هزار نفري استان قريب 2 ميليون نفر را قشر جوان تشكيل مي دهند كه اين مسأله حاكي از 35 درصد جمعيت استان است.وي درخصوص جمعيت جوان استان برحسب جنسيت تأكيد كرد: بيش از 968 هزار نفر مرد و بيش از 991 هزار نفر زن مي باشند.
طالبيان مجموع ازدواجهاي ثبت شده استان در سال 86 را بيش از 76 هزار مورد اعلام كرد و گفت: يك هزار و 734 واقعه طلاق در اين ايام به ثبت رسيده است كه از اين حيث استان وضعيت خوبي ندارد.

انتصابات جديد
در خاتمه محسن لشكري به عنوان رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، علي مولوي حقيقي، رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، دبيريان فرماندار كلات، علي حاجي عرب فرماندار شهرستان مه ولات و كافي به عنوان فرماندار بجستان معرفي شدند.

آغاز اجراي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها

خراسان امروز: طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها در شهرهاي مختلف استان آغاز شد

بيرجند
رئيس كميته تبليغات و اطلاع رساني طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي خراسان جنوبي اجراي اين طرح را برنامه ريزي به منظور عملياتي شدن برنامه هاي دولت و توزيع متناسب و عادلانه امكانات براي همه خانواده هاي ايراني دانست.ابوالفضل نوفرستي در جمع خبرنگاران گفت: طرح نظام مند كردن يارانه ها از ساليان قبل در دستور كار دولتهاي گذشته نيز بوده، اما به مرحله اجرا درنيامده است.نوفرستي با بيان اينكه ارائه اطلاعات دقيق و شفاف در بهبود سطح كيفي زندگي مردم و توزيع عادلانه يارانه ها دولت را ياري مي كند، تصريح كرد: اجراي اين طرح بويژه براي اقشار كم درآمد و دهكهاي پايين جامعه بسيار مفيد است.
اسفراين
محمد جواد طيبي فرماندار و مدير اجرايي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار در مراسم افتتاحيه اين طرح به خبرنگار ما گفت: در راستاي تهيه مقدمات لازم به منظور اجراي سياستهاي تحول اقتصادي دولت براي ارتقاي سطح زندگي و توزيع هدفمند يارانه ها بين اقشار مختلف مردم طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها در اين شهرستان آغاز شده است.
وي گفت: در اين طرح اطلاعاتي در زمينه هاي ويژگيهاي اجتماعي - اقتصادي خانوار در قالب فرمهاي طراحي شده جمع آوري و در اختيار مركز آمار ايران قرار مي گيرد.
فرماندار اسفراين افزود: در اين طرح 30 هزار و 342 خانوار روستايي و شهري تحت پوشش قرار دارند.
اسماعيل خجسته معاون فني و اجرايي سرشماري نيز گفت: نيروهاي گزينش شده در اين طرح به مدت دو روز آموزشهاي مورد نياز را فرا گرفته اند.

تايباد
علي اكبر رمضاني در جمع عوامل اجرايي طرح سرشماري اقتصادي شهرستان تايباد گفت: 56 ايستگاه شهري و روستايي در چهار نقطه تايباد و با همكاري 79 نفر سرشماري بيش از 30 هزار خانوار را در اين شهرستان بر عهده دارند.وي فاقدين شناسنامه را يكي از مهمترين مشكلات فراروي اين طرح دانست و بر اطلاع رساني دقيق و به موقع و توجيه شهروندان براي ارائه اطلاعات درست و صحيح تأكيد كرد.

راپورت

* امير روحپرور
نقشه هاي جعلي براي خوره پول
مدتي است كه با فروكش كردن تب زمين و كاهش قيمتها، از بورس بازي زمين كاسته شده است.
اما جالب است كه بدانيد در ايام بازار داغي زمين و مسكن، بعضي كه گرفتار خوره ثروتهاي بادآورده شده بودند، همه چيز خود را از دست داده اند.
ماجرا از اين قرار است كه برخي از شهروندان در حالي سرمايه هنگفتي را صرف خريد زمين كرده اند كه اراضي آنها وجود خارجي ندارد!؟
اين شهروندان بيشتر طعمه دلالاني شده اند كه با نقشه هاي جعلي اقدام به عرضه زمين كرده بودند.
البته ناگفته نماند كه اين دام همچنان پهن است و فرصت طلبان همچنان به دنبال سركيسه كردن متقاضيان خريد زمين هستند.

دردسرهاي آغاز يك طرح
طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها همزمان با سراسر كشور ديروز در مشهد آغاز شد.
در اولين روز از آغاز اين طرح خيلي از شهروندان با مراجعه به مراكز آموزشي دولتي نسبت به تكميل فرمهاي مربوط اقدام كردند.
در حالي كه اعلام شده بود تكميل فرمها تنها 20 دقيقه زمان مي برد اما در برخي از پايگاهها تكميل هر فرم تا 1/5 ساعت زمان به خود اختصاص داد.
از سوي ديگر عدم اطلاعات كافي مردم در خصوص چگونگي پر كردن فرمها، وجود اشتباهها در تكميل فرمها، آموزش ناكافي آمارگيران، انتظار طولاني در پايگاههاي آمارگيري، همراه نداشتن مدارك يا كپي آنها از جمله مسائلي بود كه ديروز خودنمايي مي كرد.

روز خبرنگار و كادوي اداره تعاون
تابستان سال گذشته مسؤولان اداره تعاون خراسان رضوي به مناسبت روز خبرنگار از اعطاي سهام عدالت به اصحاب رسانه خبر دادند.
قرار بود اين وعده مردادماه سال گذشته اجرايي شود، اما اين كادو (!) به روز خبرنگار نرسيد.
اكنون نيز در حالي كه يك سال از اين وعده مي گذرد، شنيده شده است كه كادوي اصحاب رسانه امسال هم به روز خبرنگار نمي رسد.

اعتراض شهروندان صالح آباد به تأخير در تحويل كارت سوخت

صالح آباد - خبرنگار قدس: جمعي از فروشندگان و دارندگان موتور سيكلت در گفتگو با خبرنگار ما از تأخير بلند مدت در ارائه كارت سوخت اظهار گلايه كردند.
احمدي، يكي از خريداران موتور سيكلت گفت: 4 الي 5 ماه پيش خانواده ما سه دستگاه موتور از فروشگاههاي صالح آباد خريده است كه تاكنون هيچ يك از كارتهاي سوخت آنان دريافت نشده و در خصوص تهيه سوخت آنها واقعاً مشكل داريم.
يكي ازفروشندگان موتور سيكلت هم گفت: گرچه اقدام براي كارت سوخت، وظيفه ما نيست ولي براي سهولت كار و رفاه حال مشتريان براي كارت سوخت 160 دستگاه موتور اقدام كرده ايم كه از سال گذشته تاكنون خبري واصل نشده است.
علي رجبي اورگنجي افزود: در حالي كه اوايل سهميه بندي بنزين حداقل موعد تحويل كارت سوخت موتور 15 روز و حداكثر 45 روز بود ولي حالا انتظار به 5 الي 6 ماه كشيده شده است.
فروشنده ديگري هم گفت: من 200 كارت سوخت اقدامي دارم كه چندين ماه است از آنها خبري نشده است و فقط تا امروز 4 عدد بعد از 6 ماه دريافت كردم.

مدير كل تعاون خراسان شمالي خبر داد ؛ صادرات 600 هزار دلار كالا توسط يك شركت تعاوني

بجنورد - خبرنگار قدس: مدير كل تعاون استان خراسان شمالي گفت: در 3 ماهه اول سال جاري بيش از 600 هزار دلار كالا توسط يك شركت تعاوني در شهرستان اسفراين صادر شد.
مهندس بصيري افزود: كل صادرات در سال 86 بيش از 10 ميليون دلار و در 3 ماهه اول سال 86، 75 هزار دلار بوده است.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون 15 شركت تعاوني در استان در امر صادرات كالا به كشورهاي آسياي ميانه، افغانستان، تركمنستان و قزاقستان مشغول به فعاليت مي باشند.
وي عمده كالاهاي صادراتي را چسب چوب، رنگ و انواع محصولات پلاستيكي عنوان كرد و اظهار داشت: اغلب اين كالاها به كشورهاي آسياي ميانه صادر شده است.

اولين كارخانه توليد سيمان سفيد شرق كشور در گناباد ساخته مي شود

خراسان امروز: رئيس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: كارخانه سيمان فجر گناباد با ظرفيت 700 تن در روز تا سال 1390 افتتاح مي شود.حسين احمدي در حاشيه جلسه ستاد راهبردي سيمان در خراسان رضوي با بيان اين مطلب گفت: تنها كارخانه توليد كننده سيمان سفيد شرق كشور تا سال 1390 افتتاح مي شود. وي ادامه داد: مجتمع سيمان فجر گناباد در چهار فاز اجرا خواهد شد كه اولين فاز با ظرفيت توليد روزانه 700 تن سيمان سفيد با استفاده از فناوري مدرن و دومين فاز توليد سيمان نسوز با ظرفيت 500 تن در روز مي باشد.احمدي توليد سيمانهاي خاص صنعتي با ظرفيت 300 تن در روز و توليد سيمان خاكستري با ظرفيت 3 هزار و 500 تن در روز را فازهاي سوم و چهارم پروژه سيمان فجر گناباد اعلام كرد و گفت: اين پروژه براي يك بازه ده ساله برنامه ريزي گرديده است.در پنجمين جلسه ستاد راهبردي سيمان كه در محل استانداري خراسان رضوي برگزار شد، استاندار خراسان رضوي به دستگاههاي ذي ربط استان تأكيدهاي لازم در پيشبرد امور پروژه سيمان گناباد را يادآور شد.

توليدكنندگان: صنعت پرورش طيور و دام آسيب پذير است

خراسان امروز: معاون نمايشگاه بين المللي مشهد گفت: موفقيت در هر نمايشگاه، توسعه صنعتي ما را به دنبال دارد و اين پيشرفت، موفقيتي در توسعه كشورمان تلقي مي شود.
آل شيخ افزود: ما تمامي برنامه ريزيهايمان را با همكاري نخبگان انجام مي دهيم و اميدواريم با حضور هيأتهاي تجاري خارجي، عقد قراردادهاي مناسب در خصوص صنعت دامپروري، مرغداري و آبزيان را داشته باشيم و زمينه مساعد براي صادرات و بازارهاي صادراتي پايدار از طريق نمايشگاه فراهم شود.وي به تخصصي بودن اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: اين نمايشگاه با توجه به آمار بازديدكنندگان و نظر اكثريت مشاركت كنندگان بصورت كاملاً تخصصي برگزار شد و در نمايشگاههاي تخصصي فروش محصولات را نداريم چون اين فعاليتها مانع انجام كارهاي تخصصي و ارتقاي سطح كيفي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: مدت برگزاري نمايشگاههاي تخصصي در جهان بين 3 الي 4 روز است و ما نيز در نمايشگاه مشهد بدين سمت حركت مي كنيم.
همچنين در اين مراسم دكتر محسن دستور، مدير كل دامپزشكي استان خراسان رضوي نيز اظهار داشت: با توجه به بازديد از نمايشگاه و با وجود نگراني در بحثهاي فني دام و طيور، نمايشگاه در سطح خوبي برگزار شد.
در ادامه غرفه داران به اظهار نظر در خصوص اين نمايشگاه پرداختند و به مواردي نظير نبود تقويم نمايشگاهي مدون در سطح كشور اشاره كردند و برگزاري حدود 11 عنوان نمايشگاه در خصوص دام و طيور در كشور را براي حضور قوي و تخصصي مشاركت كنندگان مناسب ندانستند.
در اين مراسم همچنان برخي از توليدكنندگان دام و طيور، صنعت مرغداري و دامداري را، صنعتي آسيب پذيرتر نسبت به ساير صنايع خواندند و خواستار حمايت بيشتري از سوي مسؤولان شدند.

اجراي طرح بهبود روشنايي محدوده حرم مطهر

خراسان امروز: با توجه به لزوم آمادگي شهر مقدس مشهد براي پذيرايي از ميليونها زائر مشتاق بارگاه منور حضرت رضا(ع) در فصل تابستان سامانه روشنايي معابر خيابانهاي محدوده منتهي به حرم مطهر مورد بررسي قرار گرفت و با تلاش گسترده كاركنان روشنايي معابر ناحيه 8 مشهد طرح بهبود سيستم موجود به اجرا درآمد.
به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق مشهد، مهندس ناظر و مشاور اجرايي طرح فوق با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به وسعت 500 هكتار محدوده دايره اي شكل حرم مطهر، چراغهاي metal halid ضمن بهبود وضعيت روشنايي موجود، به اندازه قابل توجهي خيرگي ناشي از نور چراغهاي سديم را كاهش داده و سفيدي و ملايمت نور كنوني آرامش بيشتري را در ديدگاه عابران پياده و سواره ايجاد كرده است. به گونه اي كه علاوه بر چشم تردد كنندگان خيابانها، حتي مسافراني كه در هنگام شب با هواپيما وارد مشهد مي شوند از آسمان به راحتي بارگاه حضرت را همچون نگيني درخشان در ميان هاله اي از نور سفيد مشاهده مي كنند.
مدير امور برق ناحيه 8 مشهد نيز در اين ارتباط گفت: يكي از دلايل عمده اجراي اين طرح، تداخل نور چراغهاي سديم معابر خيابانهاي منتهي به حرم مطهر با نور زرد گنبد و بارگاه رضوي بود كه در شب هنگام، امكان تشخيص و تفكيك رنگ را در چشم عابران غيرممكن مي ساخت، بدين منظور براساس يك طرح اصلاحي، تبديل چراغهاي سديم به چراغهاي متال هاليد در دستور كار قرار گرفت.وي اضافه كرد: چراغهاي متال هاليد داراي حباب تخت بوده و از ويژگي پخش نور ملايم سفيد برخوردار هستند.گفتني است؛ حجم عمليات اجرايي اين طرح شامل تعويض 1260 دستگاه كله چراغ 400 و ات و 60 عدد پايه فلزي 8 متري بوده كه هزينه اي افزون بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت توزيع نيروي برق مشهد را به خود اختصاص داده است.

يك مسؤول : 30 درصد مزارع پرورش ماهي خراسان شمالي با كمبود آب مواجه است

بجنورد - خبرنگار قدس: مدير اداره شيلات سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: 30 درصد از مزارع و استخرهاي پرورش ماهي در اين استان با كمبود آب مواجه است.عليرضا توسلي نيا شمار مزارع پرورش ماهي اين استان را 34 مزرعه ويژه پرورش ماهيان گرمابي و 32 مزرعه ماهيان سردابي عنوان كرد.
وي گفت: كم آبي استخرهاي پرورش ماهي يقيناً ميانگين توليد ماهي را دستخوش نوسان خواهد كرد.
وي اظهار داشت: با اين حال با توجه به افزايش سه مزرعه ماهي در سال جاري و مكانيزه شدن برخي مزارع، انتظار مي رود توليد امسال نسبت به سال گذشته حتي افزايش يابد.وي ميزان توليد ماهي در سال گذشته را 532 تن عنوان و بيان كرد: با بهره وري از ظرفيتهاي موجود، پيش بيني مي شود توليد امسال به 600 تن برسد.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن