تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816138505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايكر كاسياس: به توپ طلاي اروپا فكر نمي‌كنم دفاع از آراگونس به معني تمديد قراردادش ‌بود!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ايكر كاسياس: به توپ طلاي اروپا فكر نمي‌كنم دفاع از "آراگونس" به معني تمديد قراردادش ‌بود!
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

بدون شك "ايكر كاسياس" ستاره بي قيد و شرط اسپانيا در رقابت هاي يورو 2008 بود. سنگربان 27 ساله رئال مادريد در گفت‌وگويي با پايگاه اينترنتي باشگاه اسپانيايي به يادآوري خاطره قهرماني در جام ملت‌هاي اروپا پرداخته و هم‌چنين در مورد بخت كسب توپ طلاي اروپا نيز صحبت كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كاكل اين گفت‌وگو در زير مي‌آيد:

* چند بار تصوير خودت را هنگام بالا بردن جام يورو 2008 نگاه كردي؟

بارها و بارها، هرگز آن را فراموش نمي‌كنم. اين تصوير در اينترنت و در روزنامه به چشم مي خورد. حتي حالا كه كارلوس ساترس قهرمان توردو فرانس شده است بازهم به چاپ رسيده است. قسمتي از آن تصوير بودن باعث خوشحالي است.

* هم‌تيمي‌هاي تو زماني كه از يورو 2008 برگشتي به تو چه گفتند؟

همه آنها به ما تبريك گفته و اظهار داشتند كه از تماشاي بازي زيباي اسپانيا لذت بردند. آنها از بابت قهرماني ما خيلي خوشحال شدند.

* آيا به كاناوارو طعنه‌اي در اين باره زدي؟

* آيا پس از قهرماني با رائول هم صحبتي كردي؟

بله، او به من تبريك گفت و اذعان داشت كه از تماشاي بازي اسپانيا لذت برده است. او نيز براي ما خيلي خوشحال شد.

* و با شوستر چطور؟

او با ما به شادي پرداخت. او آلماني است اما فكر مي كنم كمي احساس هم نسبت به اسپانيا داشته باشد بنابراين او نيز از بابت قهرماني ما خوشحال شد.

* آيا بازگشت به رئال مادريد و پاسخ به بسياري پرسش ها درمورد رئال مادريد خيلي دشوار است؟

نه، در واقع اينطور نيست. من چهار هفته در تعطيلات به سر مي بردم و از همه مواردي كه مردم به صحبت در مورد آن مي پردازند مطلع نيستم. درباره احتمال عقد قرارداد با كريستيانو رونالدو چيزهايي به گوشم رسيده است و هر روز تصوير او را در صفحه نخست روزنامه ها مي بينم اما چيز بيشتري درباره موقعيت موجود نمي دانم.

* بدون توجه به اينكه چه كسي به تيم خواهد پيوست، آيا هسته اصلي رئال مادريد همانند گذشته است؟

بله، همينطور است. ما سال گذشته فصل بسياري خوبي را سپري كرده و در اسپانيا به مقام قهرماني دست يافتيم. در اروپا به آنچه درخور نام رئال مادريد بود دست پيدا نكرديم بنابر اين در فصل پيش رو بايد يك گام ديگر به جلو برداريم. كسب مجدد مقام قهرماني در لاليگا فصل آينده دشوار خواهد بود اما تلاش خود را خواهيم كرد. همچنين در ليگ قهرمانان اروپا نيز براي راهيابي به مراحل پاياني و داشتن بخت قهرماني تلاش مضاعفي از خود نشان خواهيم داد. چندين بار در مرحله يك چهارم نهايي از دور رقابت ها خارج شديم و حالا فكر مي كنيم زمان دستيابي به مراحل بالاتر فرا رسيده است.

* فكر مي‌كني براي قوي تر ظاهر شدن در ليگ قهرمانان به بازيكنان جديد نياز داشته باشيد؟

نمي دانم. با آغاز فصل به اين موضوع پي خواهيم برد. تمامي تيم ها در فصل نقل و انتقالات نيروهاي جديدي به خدمت گرفتند و ما نيز بازيكنان قرضي خود را از ساير تيم ها پس گرفتيم.

* آيا لذت قهرماني در يورو 2008 به همراه تيم ملي از لذت قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا بيشتر بود؟

بايد اعتراف كنم كه قهرماني در يورو 2008 حس به مراتب متفاوت‌تري داشت. قهرماني در جام ملت‌هاي اروپا همانند قهرماني در ليگ قهرمانان اين قاره نيست. جام ملت‌هاي اروپا هر چهار سال يك بار برگزار مي شود در حالي كه ليگ قهرمانان اروپا هر سال برگزار مي شود. اين را هم نبايد فراموش كرد كه 44 سال بود اسپانيا به هيچ عنواني در عرصه ملي دست پيدا نكرده بود. بدون شك احساس قهرماني در يورو 2008 همانند كسب هفتمين مقام قهرماني رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا بود. كسب مقام قهرماني در يورو 2008 يكي از مهمترين رخدادهاي حرفه من بود.

* درباره كريستيانو رونالدو چه نظري داري؟

به عنوان يك هوادار فوتبال به نظر من او يك بازيكن بزرگ است. او اين مساله را در منچستر يونايتد ثابت كرده است و همه براي امضاي قرارداد با او در رئال مادريد لحظه شماري مي كنند. اما بازيكنان بزرگ ديگري هم به چشم مي خورند مانند ابراهيموويچ در اينتر، جرارد در ليورپول و يا لمپارد در چلسي و ... همه آنها بازيكنان بزرگي هستند اما اين روزها كريستيانو به موضوع اصلي مباحث فوتبال در مادريد مبدل شده است.

* راز موفقيت رئال مادريد درست همانند تيم ملي اسپانيا به اتحاد تيمي منتهي مي شود. در اين باره چه نظري داري؟

همه ما بايد به هم كمك كنيم و قهرماني نيز به ما كمك مي كند تا بهتر، با روحيه تر و خوشحال تر از گذشته باشيم اما تيم واقعي را بايد در دشواري ها شناخت. فصل گذشته ما با وجود لحظه هاي خوشحال كننده لحظه هاي كابوس وار بسياري را نيز پشت سر گذاشتيم و تيم با تكيه بر اتحاد خود توانست قهرماني در لاليگا را كسب كند. يك زماني تيم از وجود ستاره هاي بزرگ بسياري بهره مي برد اما، به هيچ مقامي دست پيدا نمي كرد. ما به هر بازيكني كه بتواند ذره‌اي به قدرت تيمي ما اضافه كند خوشامد مي‌گوييم.

* شايعه‌ها از عقد قراداد با "داويد ويا" خبر مي دهند، نظر تو راجع به اين موضوع چيست؟

من ويا را به خوبي مي شناسم. او از دوستان بسيار خوب من است و هرچيزي كه باعث خوشحالي او شود مرا نيز خوشحال مي كند. اما اين مساله به هيچ وجه به من و يا ساير اعضاي تيم مربوط نمي شود. ما مي خواهيم تيمي داشته باشيم كه در تمامي رقابت ها قدرتمند ظاهر شود و باشگاه و سرمربي همگي بايد به سمت همين هدف گام بردارند.

* تو مي‌تواني يكي از مدعيان اصلي كسب توپ طلاي اروپا باشي، درست است؟

خيلي وقت پيش با خود مي گفتم كه بدست آوردن توپ طلاي اروپا به دليل وابستگي همه جانبه آن به نظر شخصي افراد بسيار دشوار است. بسياري از بازيكنان در سال هاي گذشته شايسته كسب اين جايزه بودند اما هرگز به آن دست پيدا نكردند، بنابراين من هرگز راجع به اين موضوع فكر نمي كنم. تمامي آنچه نظر من را به خود جلب مي كند انجام وظيفه براي رئال مادريد و رساندن آن به بالاترين درجه ها و جايگاه اصلي اش است.

* سرمربيگري جديد تيم ملي اسپانيا تحت هدايت ويسنته دل بوسكه به چه معناست؟

نمي دانم. او يك سرمربي با روش هاي به مراتب متفاوت تري نسبت به آراگونس است. اين تغيير و تحول در اين مقطع زماني مي تواند شامل هر دو جنبه مثبت و منفي باشد چرا كه كسب يك عنوان بزرگ ديگر بسيار دشوار خواهد بود. تيم به همان ترتيب به فعاليت خود ادامه خواهد داد و ويسنته نيز دوستدار فوتبال است. او تلاش خواهد كرد تا زماني كه هدايت تيم ملي را بر عهده دارد فوتبال اسپانيا را به بالاترين رده هاي جهاني رسانده و همچنين در جام كنفدراسيون ها نيز عملكرد خوبي از خود نشان دهد.

* تو يكي از هواداران پر و پا قرص آراگونس بودي. آيا او موقعيت او را همراه با ضعف تشخيص مي دادي؟

دفاع ما از آراگونس بايد به معني تمديد قرارداد با او مي بود. موقعيت موجود در اينجا هم به همين شكل است، ما مي‌توانيم ساعت ها درباره قراردادهاي ممكن صحبت كنيم اما در نهايت همه چيز به سرمربي و باشگاه ختم مي شود. آراگونس با اتحاديه فوتبال اسپانيا به توافق رسيد و ما نمي توانستيم بيش از اين در اين باره اظهار نظر كنيم. وجود يك جو آرام تقاضاي طبيعي هر كس براي ادامه فعاليتش است. ما در يورو 2008 و طي سال هاي پيش از آن نيز زمان خوبي را در كنار آراگونس سپري كرديم.

* مساله روبينيو چگونه پيش مي رود؟

او مانند سابق پرجنب و جوش نيست اما من هيچ مشكلي در وي نمي بينم. يك رئال مادريدي هرگز تحت تاثير خبرها و شايعه ها قرار نمي گيرد. من سه سال است كه او را مي شناسم و او بازيكن بزرگي است. ما از بابت وجود او در تيم خوشحال هستيم. ما از هر بازيكني كه بتواند به تيم كمك كند استقبال به عمل مي آوريم، در غير اين صورت آنها مي توانند در خانه خود بمانند.

* آيا به "جنون ايكري" پس از رقابت هاي يورو 2008 پي برديد؟

زماني كه شما به چنين عنواني دست پيدا مي كنيد بيشتر در ياد و خاطره مردم باقي مي مانيد. تنها كاري كه مي توانم بكنم تقدير و تشكر از مردم و ساير اعضاي تيم به خاطر رفتارشان با من است.

* آيا فكر مي كني كه تيم به كريستيانو رونالدو نياز دارد؟

نمي دانم. من تنها مي توانم از بازيكنان كارساز در تيم خوشامدگويي به عمل بياورم. ما از بابت حضور هركسي كه بتواند به اتحاد تيمي ما براي كسب نتايج بهتر كمك كند خوشحال مي شويم. اما همه اينها باعث دغدغه خاطر من نمي‌شود. همه چيز در مورد اين تصميم به باشگاه بستگي دارد.

* آيا بر اين باور هستي كه عدم امضاي قرارداد با بازيكنان جديد براي هواداران عجيب به نظر مي رسد؟

به نظر من اين مساله آنقدرها هم نبايد عجيب به نظر برسد. تيم ما سال گذشته خوب كار كرد و به دليل وجود بازيكنان آسيب ديده برابر رم متزلزل ظاهر شد. فصل گذشته هشت بازيكن جديد وارد تيم شدند بنابراين درحال حاضر مساله مهم تلاش براي بدست آوردن اتحاد و كسب نتايج خوب است.

* تنها مقامي كه از دستيابي به آن بازمانده اي جام حذفي اسپانيا است. تو همواره قهرماني در جام ملت هاي اروپا را تجربه كرده اي.

اما من قصد دارم جام هاي بيشتري بدست بياورم جام جهاني، جام يوفا و ... .

من بسيار بلندپرواز هستم، هرچقدر جام هاي بيشتري بدست مي آورم به كسب مقام هاي بيشتري فكر مي كنم.

* آيا دستيابي به مقام قهرماني جام حذفي اسپانيا يكي از اهداف تو است؟

بدون شك همينطور است. تيم ما از سال 1993 به بعد به اين مقام دست پيدا نكرده است و بايد ثابت كنيم كه كسب اين عنوان براي ما از اهميت بالايي برخوردار است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن