تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوری المالکی نخست وزیر عراق ماند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: سخنگوی دولت عراق اعلام كرد بر اساس توافق همه رهبران فراكسیون های سیاسی پارلمان عراق نوری المالكی برای چهار سال دیگر نخست وزیری را برعهده خواهد داشت.







"علی الدباغ "، سخنگوی نخست وزیر عراق تاكید كرد ، رهبران فراكسیون های سیاسی عراق دیروز توافق كردند نوری المالكی برای چهار سال دیگر در مقام نخست وزیر عراق باقی بماند.

وی افزود: «بر اساس این توافق "جلال طالبانی" نیز در سمت ریاست جمهوری خود ابقا می شود و پست ریاست پارلمان به فهرست "العراقیه " به رهبری "ایاد علاوی " واگذار می شود كه باید نامزدی را برای تصدی این پست معرفی كند.»

پس از گذشت هشت ماه از برگزاری انتخابات عراق به دلیل مداخلات خارجی و نیز سهم خواهی گروه های سیاسی دولت جدید عراق شكل نگرفته كه این امر اعتراض مردم و مراجع این كشور را بر انگیخته است.

فهرست العراقیه به رهبری "ایاد علاوی " در انتخابات اخیر پارلمانی عراق كه در اسفند گذشته برگزار شد ۹۱ كرسی را به خود اختصاص داد. این فهرست كه شامل سنی ها، شیعیان و بعثی ها و نماینده بخش سنی جمعیت عراق محسوب می شود و "صالح مطلك " رهبر جبهه گفت وگوی ملی و طارق الهاشمی رهبر فهرست تجدد از مهمترین اعضای آن به شمار می روند.

بعد از العراقیه، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالكی با ۸۹ كرسی توانست دومین ائتلاف پیروز انتخابات پارلمانی عراق باشد. این ائتلاف هر چند یكی از دو ائتلاف منتخب جامعی شیعی است، با این حال شامل برخی از احزاب سنی مانند جبهه ملی نجات انبار نیز می باشد.

ائتلاف سوم پیروز، ائتلاف ملی عراق است كه در برگیرنده عمده احزاب شیعی از جمله مجلس اعلای اسلامی، جریان صدر، حزب فضیلت و جنبش اصلاح ملی تحت رهبری ابراهیم الجعفری است كه توانست در انتخابات ۷۰ كرسی را از آن خود كند.

در راستای رایزنی های پس از انتخابات دو ائتلاف ملی عراق و دولت قانون با یكدیگر ادغام شدند و همپیمانی ملی را بعنوان بزرگترین فراكسیون پارلمانی عراق تشكیل دادند و مالكی را نامزد واحد خود برای نخست وزیری عراق اعلام كردند.






خبرگزارى فارس (http://www.farsnews.com)





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن