تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن گفت و گوي شبكه ان بي‌سي آمريكا با رييس جمهوري ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: متن گفت و گوي شبكه ان بي‌سي آمريكا با رييس جمهوري ايران
سياسي. احمدي نژاد . ايران . آمريكا
نيويورك - شبكه تلويزيوني ان بي‌سي روز دوشنبه بخشهايي از گفت و گوي خبرنگار اين شبكه تلويزيوني آمريكايي با دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران را پخش كرد.

اين مصاحبه به صورت پرسش و پاسخ منتشر شد.

در ابتداي اين گفت و گو از رييس جمهوري سوال شد: پيام شما به جهان و آمريكا مقابله يا همكاري است ؟
رييس جمهوري :اين سوالي است كه من از دولتمردان آمريكا مي‌پرسم كه در رابطه با مردم ايران چه نقشي را در پيش گرفته اند؟ چه روش برخوردي را پيش گرفته اند؟
بيش از ‪ ۵۰‬سال است كه سياست دولتمردان آمريكايي مقابله با مردم ايران بوده و مردم ما به اين مسئله تا حد زيادي عادت كرده و ما سعي مي كنيم تا در كنار آن كار خود را انجام دهيم .

امروز مي‌بينيم كه رويه تازه‌اي از طرف آمريكا و مقامات آمريكايي نشان داده شده و سوال من اين است كه آيا اين رويه جديد ريشه در روش برخوردي تازه دارد.

به عبارت ديگر آيا احترام متقابل ، همكاري و عدالت است يا اين كه ادامه مقابله با مردم ايران اما با چهره‌اي جديد است .

اگر اين ادامه همان روند قبلي باشد، خوب مردم ايران نياز دارند كه از حق خود و منافعشان دفاع كنند اما اگر روش برخورد تغيير كرده باشد ما با وضعيتي تازه روبرو هستيم و پاسخ مردم ايران پاسخي مثبت است .

*ان بي‌سي : چند كشور در ژنو روز شنبه منتظر پاسخ شما در رابطه با فرآوري مواد هسته‌اي بودند، مي‌بينم كه شما لبخند مي‌زنيد، خيلي مايلم كه پاسخ شما را بدانم .

رييس جمهوري : آنها بسته‌اي به ما دادند و ما هم پاسخ آنها را با دادن بسته خودمان داديم ، آنها طرح كار ارائه دادند، ما هم طرح كار خودمان را ارائه داديم .

كاملا طبيعي است كه در مراحل اوليه تلاش مي‌كنيم تا مذاكره براي پيدا كردن زمينه مشترك بين دو بسته پيدا كنيم . اگر طرفين زمينه مشترك پيدا كنند، به حل تفاوتها و دستيابي به موافقت نامه كمك مي‌شود.

سوال اصلي اين است كه آيا آنها ادامه روش قبلي را دارند يا اين كه واقعا روشي تازه در پيش گرفته اند.

*سوال : آيا شما حاضر به تعليق غني‌سازي هستيد تا شاهد خوش آمد گويي جهاني گسترده تر باشيد؟
رييس جمهوري : درهاي جهان بزرگتر به روي ما بسته نيست . ايران كشوري بزرگ و قوي است ، ملتي بزرگ با اقتصادي بزرگ ، فرهنگي غني و هزاران سال تمدن و تاريخ و ما روابط اقتصادي و فرهنگي با كشورهاي جهان داريم .

خوب است كه شما در خيابانهاي تهران و شهرهاي ديگر راه برويد و درك بهتري از زندگي در اين قسمت از جهان پيدا كنيد. ما براي ادامه زندگي و پيشرفت نيازي به خدمات ، اگر بتوانم از اين واژه استفاده كنم ، چند كشور نداريم .
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن