تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821369548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايبندي علمي به اسلام از اصول اصلي حاكم بر فعاليتهاي تشكلهاست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پايبندي علمي به اسلام از اصول اصلي حاكم بر فعاليتهاي تشكلهاست
مشهد - خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در حوزه دانشجويي اروپاو آمريكا و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران گفت: پايبندي عملي به اسلام از اصول اصلي حاكم بر فعاليت تشكلهاست.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام جواد اژه اي عصر امروز در دومين گردهمايي دانشجويان فعال ايراني خارج از كشور در محل هتل پارس افزود: انجمن اسلامي در عمل به اعتقادات همه جانبه است يعني در قبول تلاش در صف مقدم و در گرفتن امكانات در آخر صف قرار دارد.

وي تاكيد كرد: وظيفه انجمن اسلامي در خارج از كشور گرفتن امكانات به نفع دانشجويان است و اگر خلاف اين عمل نمايد به نفع خود اقدام كرده و انجمن اسلامي نيست.

اژه اي با اشاره به اين مطلب كه تشكل ديني خودش نقاط ضعف و قوت خود را ارزيابي مي كند، اظهار داشت: اگر تشكليلاتي از لحاظ طول، عرض، ارتفاع و حجم افزايش يابد ولي از لحاظ رشد معنوي، روحي و تشكيلاتي عقب باشد در حركت دچار مشكل خواهد شد.

وي تصريح كرد: تكيه بر اعتقاد و عمل، عمل همه جانبه به اعتقاد است عدم واگذاري مسئوليتها به انسانهاي حراف و قدرت طلب، مبارزه با بي تقوايي، رعايت انضباط تشكيلاتي در هزينه ها و برنامه ها،‌ توجه به تقويت روحيه افراد، داشتن برنامه،‌ تفريحات سالم، تنظيم زندگي شخصي، تقارن و هم بستگي روحي، انتخاب افراد لايق، درستكار و پاسخگو و انتقال و تبادل تجارب در تشكيلات از عواملي هستند كه از بروز آسيب فوق جلوگيري مي نمايند.

اژه اي اسلام را پايه و اساس و زيربناي فكري و عملي در تمام فعاليتهاي انجمنهاي اسلامي خواند و افزود:‌ هر جا التقاطي بروز مي كند به خاطر اين است كه اسلام زيربناي همه فعاليتها نيست.

وي جهت گيري انجمنهاي اسلامي دانشجويان را اسلامي دانست و اذعان داشت: راه انجمن راه امام و راه سختي است كه لازمه پيمودن آن تحمل كردن محروميتها و چشيدن شيريني شيفتگي و عشق است.

وي هر گونه كوتاه آمدن در مقابل ارزشها را عامل عفوني كردن انجمن اسلامي خواند و افزود: صراحت و محبت از اصول اساسي است كه انجمنهاي اسلامي دانشجويي بايد در تعامل خود با دانشجويان در نظر داشته باشيدو البته اين صراحت بايد شيرين و از نوع صراحت هشداري ابوذري باشد.

نماينده ولي فقيه در حوزه دانشجويي اروپا و آمريكا در پايان شناسايي درست و كامل اسلام ناب، تطبيق همه ايدئولوژيهاي اسلامي در خصوص ايده هاي به وجود نيامده و شناخت صحيح و علمي جامعه خودمان را به عنوان اصولي كه در فعاليت تشكلهاي اسلامي نقش اساسي دارند، مطرح كرد و اظهار داشت: برگزاري جلسات فرهنگي جهت رسيدن به اهداف فوق لازم به بررسي عملكردها و راهكارها در اين راستا و تقويت ايمان و فضيلت و مبنا قرار دادن آن در انتخاب اعضاي انجمنهاي اسلامي امري ضروري است.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن