تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821271685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فرانس پرس از هما حسيني نخستين زن ايراني حاضر در رقابتهاي قايقراني المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:انتخاب: گزارش فرانس پرس از هما حسيني نخستين زن ايراني حاضر در رقابتهاي قايقراني المپيك
------------

خبرگزاري فرانسه در گزارشي از تهران به قلم فرهاد پولادي با اشاره به شركت يك زن ايراني در رقابتهاي قايقراني المپيك پكن نوشت ؛ هما حسيني ورزشكار زن ايراني در استان كرمانشاه در غرب ايران متولد شد و ارزو داشت روزي ستاره بسكتبال شود ولي هيچوقت فكر نمي كرد روزي تاريخ رقابتهاي المپيك را در كشورش رقم بزند و نخستين زن ايراني باشد كه در رشته مسابقات قايقراني تك نفره در قسمت زنان به مسابقات المپيك راه مي يابد .

بدين ترتيب هنگامي كه نخستين دور از رقابتهاي قايقراني تك نفره زنان در پكن اغاز شود ، هما حسيني نخستين زن ايراني خواهد بود كه به نمايندگي از كشورش در يكي از ورزشهاي قدرتي اين مسابقات شركت خواهد كرد .

خانم حسيني با پوشش اسلامي و حجاب كامل مطابق با قوانين جمهوري اسلامي ايران در اين رقابتها شركت مي كند ولي حضور وي در اين مسابقات ، بار ديگر از مشاركت فزاينده و بيسابقه زنان ايراني در مسابقات ورزشي در سطح بالا در ميادين بين المللي حكايت مي كند .

حسيني در مصاحبه با خبرنگار اين خبرگزاري در محل تمرين مسابقات قايقراني در تهران پيش از عزيمت به پكن مي گويد من عضو تيم بسكتبال استان كرمانشاه ، زادگاهم بودم تا اينكه يك روز مربي تيم به سراغمان امد و گفت فدراسيون كاياك و قايقراني كشور در جستجوي يك زن ورزشكار بلندقد است كه مايل باشد در اين رشته جديد براي تيم ملي فعاليت كند .

اين گزارش مي افزايد ايران طي چند سال اخير در صدد برامده است تا مسابقات قايقراني را در هر دو بخش زنان و مردان در كشور فعال كند . ورزشكاران انتخاب شده در بررسيهاي اوليه براي شركت در اين رقابتها ، بايد به منظور اثبات توانايي هاي بالقوه خود ، در يك رشته ازمايشهاي دشوار جسماني شركت كنند . از ميان حدود چهارصد زني كه براي شركت در اين رشته نام نويسي كردند ؛ تنها شمار اندكي از انها به تيم ملي قايقراني زنان ايران راه پيدا كردند .

هما حسيني در اين خصو ص مي گويد من فعاليت در رشته قايقراني را در حالي اغاز كردم كه هيچ اطلاعات قبلي يا مهارتي در اين ورزش نداشتم ولي حالا پس از دو سال اينجاهستم و به عنوان نماينده كشورم در يكي از مهمترين رقابتهاي بين المللي شركت مي كنم .

حسيني موفق شد يك ماه پيش در رقابتهاي مقدماتي اسيا در چين ، جواز شركت در مسابقات المپيك را در اين رشته براي ايران كسب كند . خانم حسيني بيست ساله ، با يك متر و هشتاد سانتيمتر قدو با پوشش كامل اسلامي ، متفاوت با ديگر ورزشكاران زن شركت كننده در اين رشته در مسابقات حاضر خواهد شد . وي مي گويد اين پوشش مانع از عملكرد وي در قايقراني نمي شود و مشكلي براي وي ايجاد نخواهد كرد .

در واقع تلاش زنان ايراني براي حضور در رقابتهاي ورزشي در ميادين بين المللي و در سطوح بالا ؛ ان هم در رشته هايي مثل قايقراني كه مستلزم داشتن توان جسماني و قدرتي بسيار بالاست ، نشانه اي از افزايش ضريب امادگي جمهوري اسلامي براي پذيرش حضور ورزشكاران زن در رشته هاي مختلف محسوب مي شود .

پس از انقلاب اسلامي سال هزار و نهصد و هفتاد و نه شركت زنان ورزشكار ايراين در رقابتهاي بين المللي امكان پذير نبود زيرا انها مجبور بودند در برابر تماشاگران يا داوران مرد مسابقه دهند . با اين حال از اوايل دهه هزار و نهصد و نود ، زنان ايراني به لطف تعديل مقررات سختگيرانه پوشش اسلامي و با كمكهاي فائزه هاشمي ؛‌دختر اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور وقت ايران ، بار ديگر در ميادين حاضر شدند . درابتدا زنان ايراني بيشتر در مسابقات ورزشي ساكن و بدون تحرك ، مانند تيراندازي با تفنگ يا تيرو كمان كه مقررات پوشش اسلامي بدون مشكل قابل رعايت بود ، شركت مي كردند .

در گروه ورزشكاران زن ايراني شركت كننده در رقابتهاي المپيك علاوه بر خانم حسيني ، دو زن ديگر به نامهاي نجمه ابتين در رشته تيراندازي با تير و كمان و سارا خوش جمال فكري در رشته تكواندو حضور دارند .

هما حسيني به كسب موفقيت در مسابقات المپيك و رقابت با قايقرانان رقيب و باتجربه از ديگر كشورهاي جهان همچون ورزشكاران معروف از بلغارستان و بلاروس در اين رشته خوشبين است .

وي مي گويد مي دانم كه صعود به مرحله بعد رقابتها از دور اول بسيار دشوار خواهد بود زيرا ديگر دختران شركت كننده در اين رشته طي پنج سال گذشته سرگرم اموزش و تمرين بوده اند در حاليكه از تشكيل تيم قايقراني زنان و اغاز اين رشته در ايران تنها دو سال مي گذرد .

حسيني خاطر نشان مي كند هدف من در اينده راهيابي به بازيهاي اسيايي گوانگ جو در سال دو هزار و ده و نيز رقابتهاي المپيك دو هزار و دوازده در لندن است . وي با لحني موقر و محزون در پاسخ به پرسش درباره اينكه اگر مدالي در مسابقات پكن بدست اورد،‌ ان را به چه كسي تقديم مي كند مي گويد من مدال خود را به دو برادرم تقديم مي كنم انها هر دو در جنگ هشت ساله با عراق شهيد شدند .

حسيني مي افزايد من از انها براي صعود به مراحل بعدي رقابتهاي قايقراني المپيك كمك مي خواهم و فكر كردن به انها به من اميد و ارامش مي دهد . من در واقع رسيدن به اين مرحله از جايگاه ورزشي و كسب مجوز شركت در المپيك را مديون برادران شهيدم هستم .
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: انتخاب]
[مشاهده در: www.entekhab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن