تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821279103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنديس حماسه مرصاد ساخته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تنديس حماسه مرصاد ساخته مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: فرهنگ و حماسه

در بيستمين سالگرد عمليات غرورآفرين مرصاد، مراسم بزرگداشت و تجليل از شهدا، ايثارگران و حماسه آفرينان اين عمليات در تالار شهرداري شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارش ايسنا، سردار ويسي، مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در اين مراسم گفت: صدام در روزهاي آغازين جنگ فقط 12 لشكر داشت كه ما در پايان جنگ شاهد بوديم اين تعداد لشكر علاوه بر تيپهاي مستقل به 50 لشكر ارتقا يافت.

وي افزود: در پايان جنگ و پس از پذيرش قطعنامه توسط امام (ره) كه ضربه سنگيني به صدام و مسعود رجوي وارد كرد، نيروهاي بعثي با همراهي استكبار جهاني با پنج هزار تانك، 4500 دستگاه نفربر، 300 فروندموشك، 800 فروند هواپيما و 420 فروند هليكوپتر از جنوب و غرب به خيال تصرف شهرهاي ايران وارد خاك كشور شوند كه با خواست خداوند متعال و رهبري پيامبر گونه امام (ره) همگي به خاك ذلت كشيده شدند.

صفوي فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب نيز در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره عمليات غرورآفرين مرصاد گفت: مرصاد برگ زريني در تاريخ دفاع مقدس ملت ايران و بيانگر سياستمداري، وحدت، ايمان و ايثار ملت رشيد ايران اسلامي و شهادت در راه پاسداري از دين خدا و استقلال و حراست از ميهن اسلامي است.

وي افزود: مرصاد فرصتي بود براي پر كشيدن خوبان جهت رسيدن به معبود و ياران آسمانيشان و نيز فرصتي بود براي بيمه كردن انقلاب و ميهن اسلامي و استمرار راه امام (ره) و شهداي عزيز كه امنيت و آسايش و عزت و پيشرفت و ترقي روز افزون ما را با رهبري پيامبر گونه امام (ره) به ارمغان آوردند.

صفوي با بيان اينكه مكر و حيله منافقين با همراهي استكبار جهاني و صدام جنايتكار كه داعيه دفاع از خلق را داشتند و در اين راه از حمله به مردم بي‌دفاع و مظلوم در خانه و بيمارستان، كوچه‌ها و خيابانهاي شهر و روستا دريغ نكردند، در مرصاد به دست رزمندگان اسلام به خودشان برگشت و به هلاكت و نابودي خودشان انجاميد، گفت: آنها خنجري را كه مي‌خواستند از پشت بر پيكر ملت عزيز ايران اسلامي بزنند بدست فرزندان برومند ميهن اسلامي بر قلب ناپاك آنان زده شد و عمليات به اصطلاح فروغ جاويدان منافقين به غروب بي پايان آنان بديل شد.

وي همچنين از برگزاري تئاتر استاني مرصاد طي روزهاي 9،8 و 10 مرداد ماه خبر داد و افزود: سال آينده تئاتر مرصاد به صورت كشوري برگزار خواهد شد.

در حاشيه اين مراسم به همت ستاد يادواره مرصاد نمايشگاهي از عكس و خاطرات آن روزها برپا شد و در ايستگاه صلواتي شربت بين مردم توزيع شد.

در پايان اين مراسم از محل ساخت تنديس حماسه مرصاد با حضور مسئولان توسط پدر گرانقدر يكي از شهداي عمليات مرصاد پرده‌برداري شد.

فلاحت‌پيشه نماينده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي نيز پس از پرده‌برداري از محل ساخت تنديس عمليات مرصاد گفت: ساخت اين تنديس نمايانگر هويت و شجاعت و غيرت مرصاد آفرينان است.

وي افزود: شهداي عزيز و گرانقدر ما كه با ايثار و از خودگذشتگي در راه اسلام و حفظ آرمانهاي نظام مقدس پا در ميدان جهاد نهادند يادشان هميشه با ماست و اين تنديس به منظور ارج نهادن و شناساندن اسلام آباد به عنوان ديار قهرمانان مرصاد ساخته خواهد شد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن