تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806364674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي:تقويت بُعد بين‌المللي زمينه‌ساز نشر مفاهيم زيربنايي قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي:تقويت بُعد بين‌المللي زمينه‌ساز نشر مفاهيم زيربنايي قرآن است
گروه بين‌الملل: تقويت بُعد بين‌المللي زمينه‌اي مناسب براي نشر و توسعه مفاهيم زير بنايي قرآن است و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به همراه سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور مي‌تواند نشست‌هاي پژوهشي و علمي قرآني برگزار‌كرده و از متخصصان برجسته در اين زمينه بهره‌ببرد.
«مهدي مصطفوي» رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و مشاور رييس‌جمهور امروز پنجم مردادماه طي نشستي با مسئولان خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: توجه و اهتمام به فعاليت‌هاي قرآني از نقاط قوت نظام جمهوري اسلامي ايران است و اميدواريم جنبه بين‌المللي اين برنامه‌ها پررنگ‌تر شود.

وي با اشاره به اين‌كه اين سازمان در پيش‌برد برنامه‌هاي فرهنگي در سطح بين‌المللي، قرآن كريم را محور قرار داده‌است، اين كتاب مقدس را عاملي كليدي براي ايجاد وحدت و انسجام بين مسلمانان خواند و افزود: ما در مباحث «گفت‌وگوي اديان» با تمسك به مفاهيم والاي قرآني با غيرمسلمان به تفاهم رسيديم و اين كتاب آسماني بسترهاي لازم را براي تقويت مشتركات بين اديان فراهم‌مي‌‌سازد.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: ما در تلاشيم تا دستگاه‌هاي فعال در زمينه قرآني را شناسايي و تحت يك تجمع گردهم ‌آوريم تا از توان هر كدام درست و اصولي بهره‌وري شود.

مصطفوي با اشاره به اين‌كه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از اين تشكل‌ها در سطح بين‌المللي نيز حمايت خواهدكرد، افزود: ضعف‌هايي همچون عدم آشنايي با كار جمعي اين روند را كند‌مي‌كند، اما سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور مي‌تواند نقطه ثقل اين تجمع باشد تا سازمان‌ها بتوانند در سال جاري گام عملي را طي‌كنند؛ چراكه نيازها شناسايي شده‌است.

مشاور رييس‌جمهور كه معتقد است «كارهاي فرهنگي خارج از كشور بدون داشتن برنامه بلند مدت معيوب است» ابرازداشت: در صورت گسترش همكاري‌ها اولويت‌هاي كاري نيز نمايان خواهندشد و پروژه‌هاي قرآني در سطح بين‌المللي شرايط را طبق فرمايشات مقام معظم رهبري آيت‌الله خامنه‌اي(مد ظله‌العالي) مساعدتر خواهدكرد.

دكتر مصطفوي در پايان از راه‌اندازي سايت‌هاي تخصصي توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با موضوعات اسلامي خبرداد و يادآورشد: مي‌توان از دست‌آوردهاي رسانه‌اي خبرگزاري قرآني ايران در اين زمينه بهره‌جست.

در اين نشست «محسن پاك‌آيين» مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و سفير سابق ايران در تايلند نيز از استفاده سامانه عربي اين سازمان از اخبار و مقالات بخش عربي سرويس بين‌الملل ايكنا خبرداد و گفت: ما در سايت خود، آموزش دروس ديني مراجع را نيز تعبيه‌كرده‌ايم.

همچنين «حميدرضا طيبي» رييس جهاد دانشگاهي نيز با عرض خير مقدم به حضور مصطفوي در ايكنا تصريح‌كرد: بيش‌تر فعاليت‌هاي قرآني سطح كشور ترويجي است و ما در نظرداريم جنبه پژوهشي، علمي و رسانه‌اي اين بخش را تقويت‌كنيم.

طيبي ارتقاي كيفي را اولويت كاري نهاد مربوطه اعلام‌كرد و افزود: در حوزه خبرگزاري ايكنا ما بهترين بستر را براي قرآني‌كردن شعار «اتحاد ملي؛ انسجام اسلامي» فراهم‌كرديم و اين امر حاصل ديد كاربردي مجموعه براي طرح مفاهيم قرآني بود.

طيبي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اين‌كه جهاد دانشگاهي داراي يك دانشگاه و 6 مؤسسه تخصصي است، خاطرنشان كرد: در زمينه رسانه‌اي دو خبرگزاري فعال ايكنا و ايسنا ـ دو سرمايه مهم در زمينه اطلاع‌رساني ـ را داريم و اميدواريم كه بخش بين‌الملل ايسنا همچون ايكنا جهت ارتباط با جهان گام بردارد.

وي همچنين با تأكيد بر اين‌كه «ما مصميم خدمات قرآني جهاددانشگاهي را به جهان اسلام صادركنيم»، گفت: حضور رياست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي مي‌تواند سرمنشأ همكاري‌هاي جديد و خير و بركت براي دو مجموعه باشد.

«رحيم خاكي» مدير عامل سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور نيز در اين نشست، ضمن تشكر از حضور مدعوين و بازديدكنندگان در اين مركز، به سابقه همكاري‌هاي مشترك بين دو سازمان اشاره‌كرد و افزود: با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي فعاليت‌هاي مشتركي داريم كه تا عقد تفاهم‌نامه پيش رفته‌است.

وي همچنين گفت: جهاد دانشگاهي در حوزه فعاليت‌هاي قرآني به صورت عملي و از لحاظ نيرو، برنامه‌ريزي، امكانات و فضا بزرگ‌ترين مركز تخصصي در كشور به شمارمي‌آيد.

خاكي در ادامه با مقايسه حجم كاري جهاد دانشگاهي در زمينه قرآني با ديگر نهاد‌هاي ذي‌ربط خاطرنشان كرد: جهاد دانشگاهي از سال 64 فعاليت‌هاي قرآني خود را آغاز كرد و برگزاري بيست‌و‌سه دوره جشنواره ملي قرآن دانشجويان در سال‌هاي گذشته، برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان سال جاري و راه‌اندازي شهر الكترونيكي قرآن از دست‌آوردهاي ارزشمند اين مركز به شمار مي‌رود.

وي درباره سير صعودي سطح كاري جهاد دانشگاهي در زمينه فعاليت‌هاي قرآني گفت: سال 82 ما شاهد راه‌اندازي خبرگزاري قرآني‌(ايكنا) بوديم و در سال 85 نيز مركز فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور به «سازمان» ارتقاء‌يافت.

رييس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور در ادامه از تدوين چشم‌انداز بيست ساله توسعه قرآني خبرداد و بر ادامه روند رو‌به‌ رشد سازمان در حوزه‌هاي داخلي و خارجي و گسترش همكاري‌هاي دو جانبه بين اين سازمان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در پرباركردن اين روند تأكيد‌كرد.

خاكي در پايان خطاب به مهدي مصطفوي، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: اگر اين سازمان، كمك جدي مبذول‌نمايد ما در كنار آيسسكو و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي مي‌توانيم اتحاديه قرآني دانشجويان جهان اسلام را به صورت سه جانبه راه‌اندازي‌كنيم.

در همين راستا، «مرتضي رضايي‌زاده» معاون خبرگزاري ايكنا با اشاره به برخي از فعاليت‌ها و همكاري‌هاي دو جانبه بر توسعه كمي و كيفي آن تأكيد‌كرد.

وي با اشاره به حمايت و پشيتباني سازمان فرهنگ و ارتباطات در زمينه راه‌اندازي زبان‌هاي اردو، روسي و بنگالي، برپايي نشست‌هاي مشترك جهت تحكيم فعاليت‌ها و همكاري‌ها را خواستارشد.

رضايي‌زاده اين نشست را در راستاي مرور فعاليت‌ها و چشم‌اندازي‌ براي عملي‌كردن طرح‌هاي قرآني در سطح بين‌المللي عنوان‌كرد.

معاون خبرگزاري ايكنا همچنين انجام رايزني‌هاي دو جانبه در زمينه راه‌اندازي شعبه‌اي متعلق به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي جهت پوشش اخبار و رويدادهاي قرآني آن سازمان را خواستارشد.

رضايي‌زاده در پايان با اشاره به برپايي كنفرانس بين‌المللي علمي با محوريت قرآن و رسانه، از سازمان فرهنگ و ارتباطات براي حضور پررنگ و شركت در اداره اين كنفرانس دعوت به عمل آورد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن