تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821330355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش تورم همچنان سلامت اقتصادي در كشورها را تهديد مي كند / افزايش بهاي مواد غذايي و انرژي تقريبا اصلي ترين علت افزايش اخير نرخ تورم در دنيا بشمار مي رود /


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش تورم همچنان سلامت اقتصادي در كشورها را تهديد مي كند / افزايش بهاي مواد غذايي و انرژي تقريبا اصلي ترين علت افزايش اخير نرخ تورم در دنيا بشمار مي رود /
افزايش قيمت مواد غذايي و سوخت موجب شد تا نرخ تورم اروپا طي ماه زوئن با ثبت ركوردي جديد به 5/4 درصد افزايش يابد .
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يورو نيوز ، افزايش قيمت مواد غذايي و سوخت موجب شد تا نرخ تورم اروپا طي ماه ژوئن با ثبت ركوردي جديد به 5/4 درصد افزايش يابد .

شاخص قيمت مصرف كننده طي ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن بيش از 4/0 درصد رشد داشته است .

آمارهاي ارائه شده از سوي موسسه آمار اروپا يورو استات نيز حاكي از بدتر شدن شرايط اقتصادي منطقه يورو طي ماههاي اخير است .

بر اساس اين گزارش قيمت انرژي در اروپا نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 16 درصد رشد داشته و اين رقم طي ماه ژوئن با رشد 5/2 درصدي روبرو شده است . رسيدن تورم در اروپا به 5/4 درصد نشانگر شكست سياستهاي بانك مركزي اروپا در زمينه كنترل تورم است .

بانك مركزي اروپا قصد داشت نرخ تورم منطقه يورو را امسال به كمتر از 2 درصد برساند . بانك مركزي اروپا طي ماه جاري نرخ بهره بانكي را با 25/0 درصد افزايش به 25/4 درصد رسانده است .

به اعتقاد كارشناسان اين اقدام بانك مركزي اروپا نه تنها موجب كاهش تورم نخواهد شد بلكه موجب كاهش چشمگير رشد اقتصادي منطقه يورو تا پايان سال 2008 مي شود .

****افزايش بيسابقه نرخ تورم در ژاپن

همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه افزايش بيسابقه نرخ تورم در ژاپن و افزايش قيمت كالاهاي مصرفي در اين كشور ، نگراني هايي را در خصوص سلامت اقتصاد ژاپن پديداورده است .

بنا بر اين گزارش، وزارت امور داخلي و ارتباطات ژاپن روز جمعه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد نرخ تورم در ماه ژوئن به رقم بي سابقه يك مميز نه دهم درصد رسيد كه اين رقم بيشترين نرخ تورم از ژانويه سال 1998 تاكنون در ژاپن به شمار مي ايد اين نهمين ماه متوالي است كه قيمت كالاهاي مصرفي در اين كشور افزايش مي يابد .

كارشناسان مي گويند افزايش بهاي مواد غذايي و انرژي تقريبا اصلي ترين علت افزايش اخير نرخ تورم در ژاپن بشمار مي رود . با وجود افزايش اخير نرخ تورم در ژاپن ، تحليلگران هرگونه اقدام بانك مركزي ژاپن را در افزايش نرخ بهره از سطح كنوني نيم درصد در اينده نزديك ، بعيد توصيف مي كنند .

به گفته كارشناسان شاخص ملي قيمت كالاهاي مصرفي در ژاپن به استثناي قيمت مواد غذايي تازه ، در ماه ژوئن يك مميز نه دهم درصد افزايش يافته اين در حاليست كه اين شاخص در مقايسه با ماه مه نيز حدود چهار دهم درصد افزايش نشان مي دهد .
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن