تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803824580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کسی می‌داند سرپرست گروه پاواروتی کیست؟/ صدیق تعریف: خواننده سالاری یک بحث حاشیه​ای است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > موسیقی  - صدیق تعریف معتقد است که بحث خواننده سالاری یک بحث هنری نیست و بیشتر در حاشیه موسیقی قرار دارد تا در متن آن. سمیه قاضی زاده: صدیق تعریف خواننده به نام موسیقی ردیف دستگاهی ایران که میهمان کافه خبر بود در بخشی از صحبت‌هایش درباره‌ی خواننده سالاری سخن گفت. صدیق تعریف گفت: سال‌هاست که بحث خواننده سالاری در ایران مطرح می‌شود و بحث تازه‌ای هم نیست، اما سوال این است که اساسا چرا باید خواننده در مرکز توجه باشد؟ جدای از استاد شجریان که استاد همه‌ی ما هستند و به نوعی در موسیقی برند محسوب می‌شوند این مساله درباره‌ی خوانندگان دیگر هم به نسبت وجود دارد. او افزود: بسیاری از نوازندگان و آهنگسازان در ایران خرده می‌گیرند که چرا از یک گروه تنها نام خواننده سر زبان ها می افتد و نام آهنگساز و نوازنده به اندازه‌ی آنها مطرح نمی​شود. بعد هم نتیجه می گیرند که این یعنی خواننده سالاری و چه و چه...این نگرش محترم است اما می‌شود درباره‌ی آن حرف زد. این خواننده که فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنر​های زیباست ادامه داد: در کجای جهان می‌گویند؛ رفتیم کنسرتی که به سرپرستی فلان آقا بود و حالا خواننده‌ای هم داشت به نام پاواروتی؟ بیشتر گفته می‌شود کنسرت پاواروتی، دومینگو، جان لنون، جان بایس و دیگران. کدام یک از ما می‌دانیم که سرپرست گروه پاواروتی چه کسی بوده؟این مساله به خصلت انسان برمی‌گردد چرا که پیش از آنکه ساز اختراع شود صوت انسانی وجود داشته است و همیشه و در همه جا هم مخاطب بیش از هرچیز با خواننده مواجه می شود و نسبت به صدای او جاذبه یا دافعه پیدا می کند و این دست کسی نیست. او افزود: این بحث که در 20-30 ساله‌ی اخیر صورت گرفته ریشه در منافع شخصی و شهرت و حتی مسائل مالی دارد. من در موضع خواننده صحبت نمی‌کنم بلکه تنها به عنوان یک فرد معمولی نظرم را می‌دهم. در این بحث خاص خواننده هیچ گناهی ندارد .مردم اینگونه نگاه می کنند. در واقع این خریدار است که به فروشنده می‌گوید:«من نواز تعریف را می‌خواهم» به جای اینکه بگوید کار فلان آهنگساز را می خواهم. بازخوانی تصنیف «افسانه» با صدای استاد صدیق تعریف در کافه خبر / فایل صوتی تعریف گفت:البته که مردم هم مقصر نیستند. خواننده یک گروه به واسطه‌ی صدا و شعر ارتباط اولیه را با مخاطب برقرار می‌کند.در جوامع پیشرفته‌تر هم که به فناوری روز مجهز هستند همین منوال وجود دارد. چه درباره‌ خوانندگان کلاسیک و چه درباره‌ خوانندگان پاپ. مگر اینکه شنونده‌ای خیلی جدی باشد که  بخواهد بداند سرپرست گروه موسیقی پاواروتی چه کسی بوده است وگرنه در حالت عادی آنها هم وقتی دنبال اثری می‌گردند یا می‌خواهند به کنسرتی بروند با عنوان خواننده‌اش از آن یاد می‌کنند. او که تابه حال با آهنگسازان مختلفی همکاری داشته افزود: در ایران دیده می‌شود که گاه صدای ارکستر را بیش از صدای خواننده بالا می‌آورند تا صدای خواننده  شنیده نشود، در حالی که زیبایی آثار کلاسیک خارجی یا اپرایی در این است که به خوبی می‌شود در آن این فراز و فرود را مشاهده کرد. زمانی که خواننده می‌خواند ارکستر با صدای پائین می‌نوازد و با قطع شدن صدای خواننده است که صدای ارکستر هم بلند می‌شود.  تعریف گفت:دوستان می‌پرسند که چرا باید نوازنده‌ای 30-40 سال کار کند و تازه شناخته شود ،اما یک خواننده بعد از 5 سال چنان شهرتی پیدا می کند که نمی‌شود به گرد پایش رسید. واقعیت این است که اینها همه به مسائل فطری انسان برمی‌گردد که به صوت بهایی دیگر می‌بخشد. البته در سینما هم همین است. تا می‌گویند «هامون» یش از آنکه یاد مهرجویی بیفتند یاد خسرو شکیبایی می‌افتند. او بحث خواننده سالاری را یک بحث هنری ندانست و افزود:در مجموع بحث خواننده سالاری بحثی است که کاملا در حاشیه‌ مسائل هنری قرار دارد  و نه در اصل آن. مشروح نشست با صدیق تعریف به زودی در خبر آنلاین منتشر می​شود. 52




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 501]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن