تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815679314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر بررسي كرد :طرح سالم سازي دريا ؛ مشكلات و راهكارها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر بررسي كرد :طرح سالم سازي دريا ؛ مشكلات و راهكارها
رشت - خبرگزاري مهر : يكي از مهمترين عوامل جذب توريست جاذبه هاي طبيعي هر منطقه است اما بي شك فراهم آوردن امكانات لازم در اين نقاط به اندازه همان جاذبه ها اهميت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، سرزمين دل انگيز گيلان از جمله جاذبه هاي شمالي كشور است كه به خاطر قرار گرفتن در بزرگترين ساحل درياچه جهان همه ساله در فصلهاي بهار و تابستان پذيراي نزديك به سه ميليون مسافر است كه به شور بهره گيري از طبيعت زيبا به اين استان سفر مي كنند.

از مجموع 700 كيلومترساحل قابل استفاده درياي خزر حدود 300 كيلومتر از آستارا تا چابكسر در محدوده جغرافيايي گيلان قرار گرفته و اين ديار برخوردار از چشم اندازهاي بي نظير را به يكي از قطبهاي گردشگري شمال ايران تبديل كرده است.

ناكافي بودن واحدهاي اقامتي و ظرفيت امكانات محدود 19 طرح سالم سازي دريا پاسخگوي نياز گردشگران نيست و بسياري از هموطنان شب را در خارج از هتلها در جوار پياده روها و حاشيه پارك ها سپري مي كنند.

اينك كه طرحهاي سالم سازي دريا 16 ساله شده اند به طور طبيعي بايد جايگاه خود را در صنعت گردشگري يافته باشند اما عليرغم تلاش مسئولان گردشگري و صرف هزينه هاي بسيار هنوز امكان پذيرش همه مسافران در طرح فراهم نيست را ندارند و عده اي از گردشگران كه فرصت استفاده از اين طرح را نمي يابند سواحل استان را به سوي سواحل همجوار ترك مي كنند.

در حاليكه صنعت گردشگري محور توسعه گردشگري در استانهاي شمالي تعيين شده است صاحبنظران معتقدند روشن شدن متولي اداره طرحهاي سالم سازي دريا، تامين اعتبارات لازم براي انواع هزينه هاي طرحها، تصويب هرساله اعتبار ازمنابع عمراني، جاري و اشتغال، پرداخت تسهيلات مناسب با بهره كم به متقاضيان بخش خصوصي، ايجاد انگيزه سرمايه گذاري بخش خصوصي، سياست گذاري، برنامه ريزي و نظارت از طريق كارگروه گردشگري استانهاي شمالي پيش از شروع فصل بهره برداري سواحل مي تواند توسعه، احياء و كارآمدي طرحهاي سالم سازي دريا در راستاي گسترش صنعت توريسم، ارتقاء و وضعيت اقتصادي و ايجاد فرصتهاي مناسب شغلي را تضمين كند.

معاون سياسي امنيتي استانداري گيلان در اين ارتباط گفت : طرحهاي سالم سازي با هدف حفظ جايگاه اخلاقي، جاني و ارتقاء امنيت اجتماعي مردم پس از انقلاب در سواحل استانهاي شمالي اجرامي شود.

اكبر درزي با اعلام اينكه طرحهاي سالم سازي دريا تاكنون متولي مشخص نداشته است، افزود: ايجاد و بهره برداري طرحهاي سالم سازي دريا به صورت ستادي از سالهاي قبل توسط استانداريها اداره مي شود.

وي همچنين اظهار داشت: امكانات مورد نيازي همچون آب آشاميدني، توالت، مراكز اقامتي، سوئيت و غيره در اين طرحها ايجاد شده و اطلاع رساني نسبي از قبيل نصب بنر، تابلو و انتشار بروشور نيز در اين زمينه انجام شده است.

درزي اعلام كرد: در حال حاضر 19طرح سالم سازي دريا در سواحل گيلان فعال است، هشت طرح در دست احداث و حدود 15طرح نيز پيش بيني شده است.

معاون عمراني استاندار گيلان نيز بيان داشت: مشكلي كه در استانهاي شمالي خصوصا در گيلان در زمينه طرحهاي سالم سازي وجود دارد اين است كه عمده طرحها توسط دستگاههاي دولتي يا نهادهاي عمومي و غير دولتي مثل شهرداريهاي اجرا مي شود. محمد جعفرعليزاده اظهار داشت: بخش خصوصي هنوز در بخش طرحهاي سالم سازي دريا به جزء چند طرح در شهرستان انزلي وارد نشده است.

اين مقام مسئول در استانداري گيلان، زمان استفاده از طرحهاي سالم سازي دريا را يكي ديگر از مشكلات در استانهاي شمالي اعلام كرد و افزود: اين طرحها در مدت محدود چند ماهه مورد استفاده قرار مي گيرند و در بقيه ايام فقط بايد براي نگهداري اين طرحها هزينه شود به همين خاطر بخش خصوصي تاكنون استقبال خوبي در ايجاد طرحهاي دريا نداشته است.

عليزاده با اشاره به اينكه وضعيت موجود طرحهاي سالم سازي دريا هر ساله توسعه مي يابند، گفت: امسال براي طرح دريا چمخاله بيش از يك ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

وي اظهارداشت: براي رونق بخش گردشگري يكي از پيشنهادات ما اين است كه ساماندهي تعطيلات به نحوي باشد كه در پاييز و زمستان نيز تعطيلات وجود داشته باشد.

اين مقام مسئول در استانداري گيلان در ادامه با بيان اينكه پنج درصد اعتبارات استان به بحث گردشگري اختصاص پيدا كرده است، گفت: از اين پنج درصد حدود 5/1 ميليارد تومان اعتباربه طرحهاي درياست اختصاص يافته است.

مدير طرحهاي سالم سازي دريا رشت هم اعلام كرد: در سواحل شهرستان رشت پنج طرح سالم سازي دريا اجرا شده است و از حداقل امكانات بهره مند هستند.

محمد عليپور يحيي ويشگايي با تاكيد بر اينكه مسافران حتما از طرحهاي سالم سازي استفاده كنند، افزود: مهمانان از زمان ورود تا خروج در طرحها بيمه كامل هستند.

سرپرست نجات غريق گيلان نيز با اعلام اينكه 300 ناجي غريق نقاط خطر آفرين سواحل دريايي خزر را پوشش مي دهند، بيان داشت: امسال 300 ناجي غريق 150نقطه خطرآفرين سواحل دريايي خزر را پوشش مي دهند.

عادل هادي پور افزود: نوار ساحلي حدود 300 كيلومتري آستارا تا چابكسر 150 نقطه خطر آفرين شناسايي شده است.

وي گفت: از مجموع اين نقاط 115 طرح توسط جمعيت هلال احمر استان پوشش داده مي شود و 35 طرح نيز توسط استانداي گيلان حمايت مي شود.

هادي پور با بيان اينكه امسال در هر منطقه‌ خطرآفرين دو ناجي حضور دارد، افزود: همه اين افراد از ناجيان باسابقه و باتجربه اي هستند كه پيش از آغاز فصل گرما آموزشهاي لازم را ديده و مهارت كسب كرده‌اند.

وي، سرعت عمل را در نجات غريق امري لازم و مهم دانست و گفت: به دليل عدم وجود وسايلي مانند جت اسكي و قايق، ناجيان نمي توانند كار خود را به درستي انجام دهند به اين معنا كه براي حركت به سمت غريق بايد فاصله ساحل تا غريق را شنا كنند و در اين مدت احتمال غرق شدن فرد، بالا رفته و ضريب مرگش افزايش مي يابد.

هادي پور با تاكيد بر لزوم اطلاع رساني وسايل ارتباط جمعي و رسانه ها از آنان خواست تا با آگاهي بخشي، مردم را بيش از گذشته با كار ناجيان غريق آشنا كنند و مسافران را از خطرات شنا در دريا مطلع سازند.
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن