تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837573965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طاغوت زمان خويش امير المومنين می گفتند ؟!!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: در مکتب شیعه آمده است : گفتن لقب « امیر المومنین » که از القاب خاصه ی علی می باشد ؛ به کسی غیر از ایشان حرام است .. مثلا حتی گفت امیر المومنین به هر یک از فرزندان ایشان نیز حرام می باشد ...

سوال من در اینجاست که چرا بارها و بارها از امامان شیعه شنیده ایم که به فراعنه ی زمان خویش امیر المومنین می گفتند ...

به عنوان مثال تاریخ بارها و بارها از جعفربن محمد (رضی الله عنهما ) کلمه امیر المومنین را خطاب به منصور دوانیقی ثبت و ضبظ کرده است ...

همچنین در احوال علی بن موسی الرضا نیز آمده است بارها و بارها به مامون لقب امیر المونین داد

و نیز دیگر ائمه ی شیعه مثل علی بن محمد الهادی و ...

اگر گفتن امیر المونین به کسی غیر از علی گفتن حرام می باشد پس چرا ایشان بارها و بارها به فراعنه زمان خویش لقب امیر المونین می دادند ؟؟!!



پاسخ به این سوال مقدمه ی فراوان و طولانی را می طلبد ....سعی می کنم برای اینکه مطلب خسته کننده نیز نباشد مقدمه را به کوتاهترین وجه ممکن بیان کنم

1 در جریانات پس از وفات رسول اکرم همانگونه که بر هر فردی پوشیده نیست خیانات عظیمی به اسلام و امت اسلامی توسط برخی به ظاهر مسلمان صورت گرفت فهرستی از این خیانات مختصر بیان می شود

الف : غصب حق مسلم اهل بیت در مسئله خلافت و نیز مسئله فدک

ب : به شهادت رسانیدن دخت نبی اکرم به رویات متعدد شیعه توسط غاصبین و همچنین جسارات فراوان به ایشان

ج: به شهادت رسانیدن محسن بن علی اولین شهید در راه ولایت توسط غاصبین

د: طرح ترور علی بن ابی طالب توسط غاصبین

ه : طرح جمع آوری کلیه سخنان پیامبر برای براندازی سنت ایشان

و: جعل سخنان رسول اکرم و ...

و موارد بسیار زیاد دیگری از این قبیل تعدیها، به حقوق اهل بیت در اندک زمانی بعد از پیامبر به وقوع پیوست .



عمق فاجعه به حدیست که در سخنی که ابن عباس از حضرت زهرا سلام الله علیها بیان می کند ؛ تعجب ما را به حد غایت می رساند که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :

اگر خلافت غصب نمی شد هیچ دو نفری با هم اختلاف نمی کردند و رفت و آمد شیعیان با مراکبی از نور صورت می گرفت . و دامنه اسلام ناب تا حدی گسترش پیدا می کرد که احدی گناه نمی کرد مگر شقی ترین افراد ....

آری! شاید این سخنان به گوش شیعه آشنا باشد اما منظورم از بیان این سخنان این بخش آن بود که حضرت فرمودند:

اگر خلافت غصب نمی شد رفت و آمد شیعیان با مراکبی از نور صورت می گرفت..

آری ! درک این مطلب برایم سخت است که عمق فاجعه تا چه حدی بوده است ؟!!!

از همه ی اینها که بگذریم میرسیم به حقوق شخصی علی بن ابی طالب و خاندانش که در جریانات مذکور حداقل یک قتل نفس صورت گرفته و آن هم شهادت محسن بن علی می باشد اما علی از این حق چشم پوشی کرده و در برابر جسارت به همسرش و نیز قصاص قتل نفس سکوت می کند ....

چرا ؟؟؟؟؟

مسلما خواهید گفت : به خاطر مصلبحت اسلام

منهم جواب شما را تائید خواهم کرد و می گویم : تکلیف شرعی علی علیه السلام ایجاب می کرد که به خاطر مصلحت اسلام سکوت کند ...

پس علی علیه السلام به خاطر عمل به تکلیف شرعی ( که همان سکوت به خاطر حفظ اسلام بود ) سکوت کرده و از حقوق مسلم و شرعی خویش چشم پوشی نمود و بیست و پنج سال خار در چشم و استخوان در گلو را تحمل نمود

در فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت عمل به تکلیف شرعی در راس امور قرار دارد... اگر هر کس در تحلیل روابط اهل بیت با طواغیت زمان خویش ؛ این مطلب را مد نظر قرار دهد مسلما دانش و سیاست اهل بیت برایش آشکار خواهد شد .

اگر علی علیه السلام در آنزمان به خاطر ادای حقوق حقه ی خویش قیام می کرد و اگر ادعای قصاص و .. می نمود مسلما نه خود بلکه بقیه ی اهل بیتش به دست غاصبین به شهادت می رسیدند، همانگونه که همسرش را به شهادت رسانیدند و بارها در صدد ترور علی علیه اسلام طراحی شد برآمدند...

وبعد از بیست و پنج سال می رسیم به حکومت علی علیه السلام که در آن سه جنگ با عظمت به وقوع پیوست و در هر سه جنگ با افراد لقبدار از پیامبر جنگید و در جنگ نهروان به گفته ی ابن عباس دو هزار حافظ کل قران را به درک واصل کرد ..ابن عباس می گوید وقتی از کنار خیمه اصحاب نهروان می گذشتم همانند صدائی که از کندوی زنبور عسل می آید ،از خیمه خوارج صدای تلاوت قران می آمد ...!!!!



چرا یکجا علی سکوت می کند و یکجا دو هزار حافظ کل قران می کشد ؟!!!!( برای آگاهی کامل از این سوال مطلبی در همین وبلاگ مورخ هفدهم اردیبهشت درج شده است )

اینجاست که تابلوی عمل به تکلیف شرعی عینیت می بخشد و عمل علی علیه السلام را مشخصا شرح می دهد و به این نتیجه می رسیم که تکلیف شرعی امام هر چه اقتضا کند ، امام بر مبنای آن پیش می رود ...مسلما اگر در جریانات سقیفه تکلیف شرعی امام علی کارزار با منافقان بود حتما چونان می کرد اما رسول اکرم قبل از وفات تکلیف شرعی امیر مومنان را برای ایشان معین نموده بودند و آن همانی بود که از علی دیدیم ودر نوشته های قبلی نیز خوانده شد که فقط از جانب رسول اکرم در 3 موضع اجازه برافراشتن شمشیر به ایشان داده شده بود .



2 برخور د حضرات امام حسن و امام حسین ( صلوة الله علیهما ) نیز دقیقا نشانگر همان عمل به تکلیف شرعیست که امام حسن در برخورد با طاغوت زمان خویش صلح می کند و امام حسین در مقابله با طاغوت خویش خون می دهد ...چرا یکی صلح و دیگری جنگ می کند ....؟؟!!

این دو امام همام طبق فرمایش رسول اکرم چه در صلح و چه در جنگ باشند واجب الاطاعه هستند چرا که هر کدام به تکلیف خویش عمل می کنند ....

آری وقتی پای عمل به تکلیف شرعی به میان می آید امام معصوم برای تحقق وظیفه ی خویش از هر ایثاری دریغ نمی کند ...

مگر کم دردناک است که مردی بایستد و ببیند که همسرش که طبق روایت وارده از رسول اکرم سیده زنان عالم است ؛ سیلی خورده و مگر کم دردناک است که ببیند فرزندش را به شهادت می رسانند ..؟؟؟

آری !

اینها دردناک است اما عمل به تکلیف شرعی از همه ی اینها مهمتر است

عمل به تکلیف شرعی تا حدی مهم است که اما حسین تمام اهل بیتش را به کربلا می آورد و برای عمل به تکلیف شرعی حتی از خون شش ماه ی خویش دریغ نمی کند



3 امام سجاد به عنوان حافظ قیام خونین کربلا و وارث امامان قبلی و نیز زمینه ساز قیام فرهنگی امامین باقر و صادق علیهما السلام ؛ بیشترین مدی امامت را نیاز دارد تا از این قیام محافظت کرده و زمینه را برای قیام فرهنگی آماده کند بهمین خاطر به عمل به تکلیف شرعی خویش که « گریه » برای رسوائی حکومت بنی امیه و نیز « دعا » برای زمینه سازی نشر فرهنگ ؛ پرداختند



4 نوبت میرسد به امام صادق و تکلیف شرعی ایشان که تربیت شاگردان بسیاریست برای مکتب شیعه و اسلام ناب.

پس می بایست در آن خفقان بگونه ای برخورد با طاغوت را در پیش بگیرد تا بتواند به نشر علوم دینی بطور کامل بپردازد ... و امام صادق در این مهم با شیوه برخورد صحیح با طاغوت زمان خویش بر اثر عمل به تکلیف شرعی به این موفقیت می رسد و طبق مقاله ی مرکز مطالعات اسلامی استراسبورگ فرانسه ( که عده ای مسیحی هستند ) ؛ از امام صادق به عنوان نابغه یاد شده است که در شدید ترین فضای خفقان سیاسی و در زمانی که طاغوت آن، منصور دوانیقی به دشمنی شیعه شهرت داشت ، توانستند 4000 هزار شاگرد تربیت کنند واین دلیلی ندارد مگر اینکه امام صادق تکلیف شرعی خویش را شناخته و به آن عمل کرد و همانگونه که گفتم اهل بیت حاضر بودند برای تحقق یافتن تکلیف شرعی خویش هر ایثاری انجام داده و هر قیمتی بپردازند چه اینکه این قیمت جسارت به بانوی دو عالم باشد و چه اینکه قربانی کردن شش ماه باشد

و در اینجا یک سوال دارم و آن اینست که :

آیا کار امیر مومنان در مقابله با طاغوت زمان خویش سخت تر بود یا کار امام صادق ؟!!

اگر ذره ای تامل داشته باشیم دیگر به فکر بهانه جوئی بیش از اندازه نخواهیم بود ...

امیدوارم در این اندک نوشته ، توانسته باشم حق مطلب را ادا کنم

اللهم صل علی محمد و آل محمد واجرجنا من ظلمات الوهم و اکرمنا بنور الفهم

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین الائمة المعصومین





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن