تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821102711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ وزارت ارشاد به توضيح اعتماد ملي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پاسخ وزارت ارشاد به توضيح اعتماد ملي
جناب آقاي محمدجواد حق‌شناس
مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد ملي
با سلا‌م

پيرو درج مطلبي تحت عنوان در صفحه 12 روزنامه مورخ 24/4/87 به پيوست پاسخ روابط عمومي معاونت امور فرهنگي ارسال مي‌شود. متاسفانه ظاهرا رويه آن روزنامه محترم پاسخ دادن به كليه جوابيه‌ها است. اگرچه چندان ارتباطي با اصل موضوع نداشته باشد و اتهامات جديدي مطرح شود. اميد است آن جريده محترم شيوه خود را اصلا‌ح كند و ضرورتي به پاسخ دادن به پاسخ‌هاي آن روزنامه احساس نشود. مقتضي است نسبت به درج جوابيه پيوست با عنوان به صورت يك مطلب مستقل و بر اساس قانون مطبوعات اقدام نماييد.

از اتهام زدن به مسوولا‌ن پرهيز كنيد

در صفحه 12 روزنامه اعتماد ملي مورخ 24/4/87 مطلبي تحت عنوان چاپ شده است كه مملو از تهمت و افترا به مسوولا‌ن معاونت امور فرهنگي است: ، ، ، ، ، اين همه اتهام براي چيست؟ توصيه كرده‌ايد متن‌هاي سخنراني مسوولا‌ن امروز با مديران قبلي وزارتخانه مقايسه شود. آيا بهتر نيست به جاي اتهام زدن مصاديق عيني ذكر شود؟ آيا بهتر نيست مثلا‌ در درجه اول (ضمن احترام به كليه مسوولا‌ن دوره‌هاي گذشته) حجم كلي سخنراني‌ها و ميزان پاسخگويي معاونان سابق و اسبق وزارتخانه در دوره مسووليت خود با معاونت فعلي مقايسه شود؟ دست‌اندركاران صفحه ادب و هنر روزنامه واقعا آمار سوالا‌ت پاسخ‌داده‌شده توسط مسوولا‌ن قديم و تعداد مصاحبه‌هاي مطبوعاتي و رودررويي مستقيم با خبرنگاران، حين و بعد از مراسم مختلف را با مسوول فعلي معاونت منتشر كنند تا مقايسه‌اي كه خواهان آن شده‌ايد شكل اجرايي‌تر به خود بگيرد. آيا بهتر نبود در ابتدا معلوم مي‌كرديد مسوولا‌ن مورد اشاره‌تان چند سخنراني در طي دوره مسووليت خود داشته و اساسا به چند پرسش خبرنگاران جواب داده‌اند تا مقايسه امكان‌پذير باشد؟

اين همه اتهام‌زني چرا؟ جايي كه به قول شما راهي براي گفت‌وگو وجود دارد و شما كه ديگران را متهم به اتهام‌زني مي‌كنيد، چرا اين همه اتهام پشت سر هم رديف كرده‌ايد؟ توصيه معاونت محترم امور فرهنگي به دست‌اندركاران امور فرهنگي از ابتداي مسووليت خود پرهيز از آميزش مسائل سياسي با مسائل فرهنگي بوده است. لذا اين توصيه را به معاونت امور فرهنگي برگرداندن چندان روا نيست. اگر جايي پرهيز از سياسي‌كاري توصيه مي‌‌شود، اتهام‌زني در كار نيست. شواهد آن نيز ذكر شده است. متاسفانه چون دست‌اندركاران روزنامه اعتماد ملي همواره و اهل فرهنگ و به‌عنوان داناي كل سعي مي‌كنند همه مسائل را در خدمت اهداف خود بگيرند در همين پاسخي كه به جوابيه وزارت ارشاد نوشته‌اند پاي بانك رفاه و اقداماتي كه برخي افراد براي لطمه زدن به خدمات دولت خدمتگزار پيش مي‌گيرند به وسط كشيده و از‌آن نيز نگذشته‌اند. البته جاي خوشحالي دارد كه رگه‌هايي از خوشبيني در پاسخ اعتماد ملي ديده مي‌شود و دست‌كم مديران بانك رفاه به عنوان بخشي از مديريت دولت خدمتگزار به صبوري و كمك به حل مسائل مفتخر شده‌اند، مساله‌اي كه از ابتدا نيز موضوعيت نداشت و در تكذيبيه روابط عمومي معاونت امور فرهنگي نيز به همين موضوع اشاره شده بود. پذيرش اين موضوع كه نويسندگان اصولگرا دغدغه اسلا‌م و ايران را دارند و كمك‌كار دشمنان ايران نيستند از سوي مسوولا‌ن صفحه ادب و هنر آن روزنامه نيز گامي به پيش است. همان‌طور كه پيش از اين نيز تاكيد شده است دستگاه‌هاي اجرايي مكلف به اجراي قوانين، ضوابط و دستورالعمل‌هاي صادره از سوي مراجع ذيصلا‌ح هستند و بحث‌هاي كارشناسي در خصوص انواع مميزي و راه‌هاي صيانت از امنيت عمومي كه در سخنراني‌ها و پاسخ‌هاي معاون محترم امور فرهنگي به خبرنگاران نيز مطرح مي‌شود محصول بيش از ربع قرن فعاليت در عرصه فرهنگ اين مرز و بوم است و اساسا مسوولا‌ن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا‌مي از شنيدن نظرات و ديدگاه‌هاي متفاوتي كه دلسوزانه و مبتني بر حقايق و واقعيت‌هاي موجود از سوي كارشناسان ابراز مي‌شود و راه‌حل‌هايي كه به‌منظور پيشبرد فرهنگ جامعه مطرح مي‌شود، كاملا‌ استقبال مي‌كنند.

توضيح اعتماد ملي:‌ پيش از هر سخني لا‌زم مي‌دانيم از تعديل لحن اين پاسخ و همچنين از اينكه به مسائل حاشيه‌اي مانند سياست پرداخته نشده است، تشكر كنيم و اميدوار باشيم كه چنين روندي ادامه داشته باشد. به‌نظر ما بين اتهام و توصيه تفاوت بسيار است و توصيه برادرانه‌مان به دوستان معاونت فرهنگي وزارت ارشاد كماكان اين است كه تحمل خود را در برابر منتقدان بالا‌تر ببرند و گاهي هم فكر كنند كه ممكن است خود اشتباه كنند و منتقدانشان درست بگويند. البته اين توصيه براي خود ما هم هست. (اين را هم نوشتيم كه دوستان پاسخ تازه‌اي ننويسند و همين توصيه‌ها را برايمان تكرار كنند.) و باز هم توصيه مي‌كنيم كه ادبيات مديران دوره قبل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا‌مي را با اين دوره مقايسه كنند و اتفاقا از زاويه به كار بردن اصطلا‌حات و مفاهيم دنياي سياست مقايسه كنند و ببينند در چه دوره‌اي ميزان اين اصطلا‌حات و مفاهيم سير صعودي داشته است.

اگرچه اصل پاسخگويي ارزشمند است و از اين بابت به دوستان وزارت ارشاد سپاس مي‌گوييم، اما قبول كنيد كه محتواي پاسخ‌ها هم مهم است.

مصداق خواسته‌ايد و يكي را مي‌گوييم. همان خبر بن‌هاي كتاب را در نظر بگيريد. ما وقتي مطلع شديم كه كتابفروشي‌هاي تهران از پذيرفتن بن‌هاي كتاب خودداري مي‌كنند، پيگير موضوع شديم و با چند كتابفروش و بانك رفاه كارگران تماس گرفتيم و خبر را نوشتيم، اما روابط عمومي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد تكذيب كرد، در حالي كه خبر كاملا‌ درست بود و كار ما هم از نظر حرفه‌اي قابل قبول. تازه دو روز پيش خبرگزاري فارس هم كه اگر جناحي نگاهش كنيم به شما نزديك‌تر است درباره اين موضوع گزارش رفته است.

با اينكه فكر مي‌كنيم اين بحث به تكرار انجاميده است، با اين حال چون نشان‌دهنده روحيه گروهي از دولتمردان ما است، چاپ و حتي ادامه آن را براي روشنگري و قضاوت عمومي مفيد مي‌دانيم.

------------

------------
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن