تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806364684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب - آغاز اولين روز مرگ


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: كتاب - آغاز اولين روز مرگ
كتاب - آغاز اولين روز مرگ

جان كاتزن باخ نويسنده معروف داستان‌هاي علمي و تخيلي است و نخستين كتاب خود را با نام «در قلب تابستان» در سال 1982 به چاپ رسانيد. كاتزن متولد 1950 در آمريكاست و فرزند نيكولاس كاتزن باخ معروف است كه وكيل دادسراي عالي آمريكا و استاد دانشگاه ييل در رشته حقوق بوده است. انتشارات روشنگران و مطالعات زنان به تازگي كتابي چاپ كرده است از اين نويسنده با نام «روانكاو» كه در واقع مطرح‌ترين كار اوست.

اين كتاب در سه فصل (نامه تلخ، مردي كه هرگز نبود، حتي شاعران بد نيز مرگ را دوست دارند) به زندگي دكتر استارك مي‌پردازد.
روانكاوي كه در روز تولد 53 سالگي‌اش نامه‌اي از يك شخص ناشناس دريافت مي‌كند كه در آن او را متهم به نابود كردن زندگي‌اش كرده است. به او گفته مي‌شود كه بايد اين معما را حل كند. او بايد ظرف دو هفته شخصي را پيدا كند كه در نامه ادعا كرده زندگي‌اش را نابود كرده است و اگر پيدا نكند بايد خودش را بكشد و اگر اين كار را نكند نزديك‌ترين و عزيزترين فرد به او كشته خواهد شد.
نامه به امضاي «رامپل استليت اسكين» (نام يك شخصيت افسانه‌اي) رسيده است. استارك در ابتدا موضوع را جدي نمي‌گيرد، اما يك به يك به اطرافيان نزديكش زنگ مي‌زند تا از صحت و سلامت آنها مطمئن شوند، آنها سالم‌اند اما نه همه‌شان، وقتي استارك مي‌بيند نوه بزرگ خواهرش در روز تولد 14سالگي‌اش دچار سانحه‌اي عجيب و عمدي شده وارد ماجرا مي‌شود.
هيچ چيز شخصي‌اي براي استارك باقي نمي‌ماند، نويسنده نامه به همه گوشه‌ها و زواياي زندگي او سرك كشيده است: كارت‌هاي عابر بانك‌هايش، بيماران‌اش، خانه‌هايش در منهتن و ماساچوست... زمان براي استارك به سرعت مي‌گذرد و اين‌گونه تريلري خوشخوان و عجيب شكل مي‌گيرد كه تا به انتها خواننده‌اش را نگه مي‌دارد.
كاتزن باخ عمده شهرت خود را مديون رمان «نبرد گوزن نر» است و پس از اين رمان است كه موفقيت چشمگيري دست پيدا مي‌كند (اين رمان در سال 1999 منتشر شده است.) كتابي كه بر اساس آن فيلمي موفق با بازي «بروس ويليس» نيز ساخته مي‌شود و همين امر رمان كاتزن باخ و ود او را به شهرت قابل ملاحظه‌اي مي‌رساند.
آنچه رمان «روانكاو» را از جهات بسياري در نزد خوانندگان محبوب مي‌كند، قابليت رمان در خلق شخصيت‌ها و پيرنگي باورپذير است. دكتر استارك مردي است كه همسر خود را از دست داده و زندگي‌اش غرق روزمرگي و عادت‌هايي است كه شخصيت او را به عنوان يك شخصيت عادي و موجه و معمولي جلوه مي‌دهد. اما با رسيدن آن نامه ناشناس خللي در نظام عادي زندگي او وارد مي‌شود و كائوسي ايجاد مي‌كند كه بسيار شبيه يك بازي فكري است يا پازلي كه بايد چيده شود و همين امر است كه كتاب را از يك تريلر عادي و پرتعليق خارج مي‌كند و آن را بسيار به قاعده و نظام‌مند مي‌كند. از بسياري جهات مي‌توان اين رمان را مشابه فيلم «بازي» ديويد فينچر دانست كه در آن نيز شخصيت اصلي (مايكل داگلاس) زندگي آرام و پر از روتيني را سپري مي‌كند تا آنكه برادرش براي هديه تولدش كارت يكي از شركت‌هاي سرگرمي را به او مي‌دهد و از اين مرحله به بعد زندگي پر از رفاه و آسودگي او برهم مي‌خورد، خاطرات قديمي (كودكي) برايش تداعي مي‌شود تا آنكه در لحظات پاياني ماهيت تمام اتفاقات بد داستان تغيير كرده و همه چيز به بازي‌اي مفرح بدل مي‌شود كه البته كل زندگي شخصيت اصلي را تغيير مي‌دهد.
اما در آن فيلم از همان ابتدا سرنخ‌هايي وجود داشت كه بتوان پايان داستان را پيش‌بيني كرد، اما پايان‌بندي اين كتاب نيز چون خودش بي‌نظير و غافل‌گير‌كننده است، البته هيچ طنز و بازي‌اي در كار نيست و تمام آنچه داستان را مي‌سازد خود روانكاوي دكتر روانكاو است و اين‌گونه دكتر جاي خود را به بيمار مي‌دهد و با تغيير جاي اين دو تريلري خواندني شكل مي‌گيرد كه زمان‌گذاشتن‌اش كار آساني نيست.

روانكاو
جان كاتزن باخ
ترجمه: طاهره صديقيان
انتشارات روشنگران و مطالعات زنان
چاپ اول،1387
تعداد: 1500 نسخه
قيمت: 6000 تومان
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2074]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن