تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813047428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد ضمني روزنامه جمهوري اسلامي بر مواضع دولت نهم /مواضع شيفته وار در برابر آمريكا نگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: نقد ضمني روزنامه جمهوري اسلامي بر مواضع دولت نهم /مواضع شيفته وار در برابر آمريكا نگيريد
خبرگزاري آريا- روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله اي تحت عنوان"توهم دوستي با شيطان بزرگ !" مواضع خود را در قبال گفتگوهاي ايران و آمريكا اعلام و دولت نهم را نقد كرده است.

به گزارش سرويس اخبار ويژه آريا؛ در اين سرمقاله آمده است:

اين روزها مطالبي از بعضي دست اندركاران شنيده مي شود كه نشان ميدهد زمزمه رسانه هاي خارجي در مورد از سرگيري رابطه ميان ايران و آمريكا قند در دل آنها آب كرده است !

نويسنده سپس يادآوري كرده است:

مقوله برقراري رابطه با آمريكا و قبل از آن مذاكره با آمريكا در طول 30 سال گذشته همواره در محافل مختلف مطرح بوده و نشيب و فرازهائي را طي كرده است . در تمام اين مدت مواضع رهبري چه حضرت امام و چه آيت الله خامنه اي در برابر خواسته هاي آمريكا و نظرهائي كه در داخل يا خارج درباره اين مساله داده ميشد مواضعي پرصلابت و نشان دهنده بي نيازي و استغنا بود.

اقتضاي جايگاه نظام جمهوري اسلامي و آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي نيز همين است . مهمتر آنكه آمريكا نه تنها هرگز حاضر نشد از رفتارهاي گستاخانه گذشته خود نسبت به ايران عذرخواهي كند و آنرا جبران نمايد بلكه همواره به دخالت ها و تحريكات خود عليه نظام جمهوري اسلامي ادامه داد و هر كاري كه توانست عليه ملت ايران انجام داد. بطور طبيعي در برابر اين گستاخي هاي مستمر موضع جمهوري اسلامي ايران نمي توانست چيزي غير از نپذيرفتن مذاكره از سوي مسئولان نظام جمهوري اسلامي باشد.

سرمقاله نويس جمهوري اسلامي آنگاه نكاتي را متذكر شده است:

1 ـ جمهوري اسلامي ايران همواره براي از سرگيري رابطه با آمريكا سه شرط را مطرح كرده و اكنون نيز همين سه شرط پابرجاست كه عبارتند از :

عذرخواهي آمريكا از ايران به خاطر دخالت هاي گذشته

آزادسازي اموال و دارائي هاي ايران كه توسط آمريكا بلوكه شده

و دادن تعهد كتبي مبني بر خودداري از دخالت در امور داخلي ايران در آينده .

تاكنون آمريكا به هيچيك از اين سه شرط عمل نكرده و حتي به خصومت خود با جمهوي اسلامي ايران شدت نيز بخشيده است . بنابر اين راهي را كه تهران از ابتدا براي حل مشكل رابطه ميان دو كشور در نظر گرفته بود همچنان مسدود است و عامل اين انسداد نيز آمريكاست .

2 ـ طبق قانون اساسي تصميم گيري درباره مسائل كلان از اختيارات رهبري است . مذاكره با آمريكا و هر تصميمي درباره برقراري رابطه در هر سطحي با آن كشور با توجه به شرايط خاص فيمابين و سوابق استعماري آمريكا و دخالت هايش در ايران از مصاديق مسائل كلان است و لذا فقط رهبري مي تواند درباره آن تصميم بگيرد. موضع رهبري نيز تاكنون درباره مذاكره با آمريكا تغيير نكرده و همچنان منفي است .

3 ـ با توجه به اين دو نكته اظهارنظرهائي كه در روزهاي اخير درباره مذاكره و رابطه با آمريكا صورت گرفته و مي گيرد نه تنها از نظر قانوني غيرموجه است بلكه اصولا به زيان اقتدار نظام جمهوري اسلامي است . يكي مي گويد ما آماده بررسي پيشنهاد آمريكا براي تاسيس كنسولگري در تهران هستيم آن ديگري مي گويد ما آمادگي داريم امنيت ديپلمات هاي آمريكائي را در ايران تامين كنيم و سومي اظهارنظر مي كند كه ما مردم آمريكا را برترين ملت دنيا مي دانيم !

حتي اگر آمريكا دشمن آشكار ما نبود و در مساله هسته اي اينهمه با ما خصومت نمي كرد و هر روز خبر تازه اي از توطئه آمريكا براي براندازي نظام جمهوري اسلامي نمي شنيديم باز هم جا نداشت اينهمه خودرا شيفته و تشنه برقراري رابطه با آمريكا نشان دهيم .

در انتها نوشته اند:

اين اظهارات نشان مي دهد آمريكا همچنان موضع خصمانه خود نسبت به ايران را حفظ كرده و كساني كه فكر مي كنند بوش و ساير حاكمان كاخ سفيد دست از خصومت با ملت ايران برداشته اند و آماده نشان دادن انعطاف هستند دچار توهم شده اند. دولتمردان آمريكا همچنان دچار خوي استكباري هستند و قابل اصلاح نيستند. آمريكا هنوز هم همانطور كه امام خميني گفتند « شيطان بزرگ » و « ام الفساد قرن » است و اينكه كساني فكر كنند با ام الفساد قرن و شيطان بزرگ مي توانند نرد دوستي ببازند سخت در اشتباهند.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن