تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815190099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Nokia 3120 Classic رو به جلو با حداقل سرعت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: Nokia 3120 Classic رو به جلو با حداقل سرعت


رده ارزان قيمت بازار يكي از كم فروغ‌ترين بخش‌هاي نوكيا محسوب مي‌شود به طوريكه تعداد گوشي‌هاي نوكيا كه از امكانات حداقل ارتباطي نظير بلوتوث و كارت حافظه برخور دارند و در عين حال از لحاظ قيمتي قابل رقابت با برندهاي موفقي نظير سامسونگ و سوني‌اريكسون در اين رده باشد، تنها شامل چند عنوان محدود مي‌شود. يكي از معدود نمونه‌هاي اين كلاس كه اتفاقا از بهترين‌هاي نوكيا در رده پايين قيمت محسوب مي‌شود 3110 Classic است كه به علت موفقيت فوق‌العاده‌اي كه در جذب مخاطب اين رده به دست آورد نوكيا اقدام به ارائه ادامه‌اي از اين گوشي زير نام 3120 Classic كرده است.

ظاهر گوشي با اينكه در نگاه اول شباهت فراواني را با 3110 Classic نشان مي‌دهد اما تغييرات فراواني در آن رخ داده كه استفاده از چهار رنگ قرمز، قهوه‌اي، سفيد و خاكستري به همراه استفاده از لبه‌هاي گرد در پايين گوشي از تغييرات اصلي در آن است. ابعاد دستگاه اما نسبت به قبل تغيير چنداني نكرده است. ابعاد گوشي عبارت است از 13×45×111 ميلي‌متر با وزني معادل 85 گرم كه بزرگترين تغيير در آن كاهش قطر دستگاه به ميزان 6/2 ميلي‌متر است.
صفحه نمايش دستگاه يكي از بزرگترين تغييرات در ساختار گوشي محسوب مي‌شود چرا كه در اينجا از يك نمونه 2 اينچي با كيفيت كه از رزولوشن 320×240 بهره گرفته و قادر به نمايش 16 ميليون رنگ نيز است استفاده شده كه خاطره رزولوشن بسيار پايين 3110 با مشكلات فراوان آن در اين قسمت را يكسره به فراموشي مي‌سپارد. خوانايي اين صفحه نمايش در نور مستقيم خورشيد امري است كه براي دستگاهي در اين كلاس شايسته ستايش است. بالاي صفحه نمايش يكي از غير قابل انتظارترين اجزاي دستگاه يعني دوربين دوم تماس‌هاي ويدئويي قرار دارد كه اشاره غير مستقيمي ‌به 3G بودن گوشي دارد. صفحه كليد دستگاه يكي از بهترين قسمت‌هاي گوشي محسوب مي‌شود در اينجا با يك نمونه بسيار بزرگ با Feedback كامل و مناسب روبه‌رو مي‌شويم كه در قياس با 3110 از لحاظ كيفيت ساخت و لرزش در زير دست بهبود چشمگيري را تجربه كرده است. تفكيك كامل و مناسب بين كليدهاي صفحه كليد عددي از ديگر نقاط مثبت اين قسمت محسوب مي‌شود. قسمت كنترلي در اين بخش شامل دو Soft-Key در بالا به همراه كليدهاي سبز و قرمز برقراري تماس است كه كليد برجسته ولي نسبتا باريك D-Pad را احاطه كرده‌اند. نور پس زمينه تمامي‌كليدهاي اين قسمت نور سفيد يكنواختي است كه كمي‌كم نور به نظر مي‌رسد.
دور تا دور دستگاه را نوار سفيد رنگي فرا گرفته و المان‌هاي معدود كنترلي گوشي در درون اين نوار جاي گرفته اند. در سمت چپ دستگاه هيچ الماني وجود ندارد و در سمت راست آن نيز تنها جزو مشهود Rocker تغيير صداي گوشي است. بالاي گوشي محل دكمه كاملا بزرگ Power است و در قسمت پايين نيز مواردي چون پورت Micro USB گوشي به همراه پورت 5/2 ميلي‌متري هدست، محل اتصال شارژر و ميكروفون برقراري تماس ديده مي‌شود.
قسمت پشت دستگاه به نسبت 3110 دو تغيير عمده كرده كه شامل استفاده از يك دوربين 2 مگاپيكسلي به همراه بهره‌گيري از يك فلش LED كوچك است كه با اينكه همچنان در ساختار دوربين خبري از فوكوس اتوماتيك و قابليت‌هاي بالا نيست اما براي دستگاهي در اين كلاس نمونه بدي نيز محسوب نمي‌شود. اين دوربين كه در ساختار آن از دكمه اختصاصي دوربين نيز خبري نيست قادر به ثبت تصاويري با حداكثر رزولوشن 1200×1600 پيكسل بوده و در تنظيمات نچندان پرشمار موجود در منوهاي آن مي‌توان به مواردي همچون تنظيمات نور، تنظيمات كيفيت تصوير، افكت‌هاي رنگي، عكاسي پي در پي و امكان عكاسي در هر دو حالت افقي و عمودي اشاره كرد.
كيفيت تصاوير به ثبت رسيده توسط اين دوربين در محيط‌هاي با نور كافي، كاملا رضايت بخش است كه اين امر در مورد محيط‌هاي با نور كمتر به هيچ عنوان مصداق ندارد و ايجاد نويز فراواني در تصوير مي‌كند و فلش كاملا ضعيف آن نيز كمك چنداني به حل اين ماجرا نمي‌كند. از ديگر نكات منفي قابل ذكر در ساختار اين دوربين سرعت بسيار پايين دستگاه در ثبت تصاوير است. در رده فيلمبرداري نيز انتظار چنداني از اين دستگاه نبايد داشت امري كه در عمل نيز كاملا به اثبات مي‌رسد چرا كه حداكثر رزولوشن در اين قسمت به CIF و با 15 فريم در ثانيه محدود شده است.
كاور باتري يكي از نكات منفي عمده در ساختار 3120 محسوب مي‌شود چرا كه براي گشودن آن و دسترسي به باتري احتياج به ابتكار فراوان به همراه فشاري در حد شكستن، است. در زير اين كاور باتري نسبتا بزرگ BL-4U با ظرفيت 1000mAh قرار دارد كه گذشته از زمان‌هاي 20 ساعت در حالت Stand-by و 3 ساعت و 30 دقيقه در هنگام مكالمه، در يك استفاده متوسط به راحتي تا 6 روز پاسخگوي كاربران است. در زير باتري محل قرارگيري كارت حافظه Micro SD گوشي است كه به راحتي تا 8 گيگابايت را پشتيباني مي‌كند و نگفته پيداست كه در ساختار آن خبري از Hot Swap نيست. حافظه داخلي دستگاه رقمي‌در حدود 24 مگابايت است.
اينترفيس به كار گرفته شده در 3120 همانند ديگر نمونه‌هاي اين كلاس اينترفيس سري 40 نوكيا است كه با اينكه از لحاظ راحتي استفاده يكي از بهترين‌هاي اين رده محسوب مي‌شود اما به شدت تكراري و خسته‌كننده شده است. در صفحه Stand-by هيچ تغيير قابل ذكري ديده نمي‌شود و چون هميشه امكان استفاده از Active Stand-by براي كاربران فراهم شده است. منوي اصلي دستگاه نيز چون قبل در حالت پيش فرض داراي 9 آيكون به فرم ماتريسي 3×3 كه امكان نمايش به فرم ليست نيز براي آن پيش‌بيني شده است. يكي از نكات مثبت هميشگي گوشي‌هاي سري 40 يعني امكان كاركرد بدون سيم‌كارت در حالت Flight در اينجا نيز پيش‌بيني شده است.
دفترجه تلفن گوشي امكان ذخيره تا 2هزار عنوان را داشته و براي هر كدام نيز حداكثر تا 5 شماره مي‌توان اختصاص داد، علاوه بر اين قابليت اختصاص زنگ، عكس و ويدئويي دلخواه براي هر كاربر نيز در اين قسمت در نظر گرفته شده است. اين دفترچه تلفن امكان نمايش كانتكت‌هاي موجود در سيم‌كارت، حافظه داخلي و يا هر دو را به صورت همزمان داشته و كانتكت‌هاي موجود در اين قسمت مي‌توانند بر اساس نام يا فاميل مرتب شوند. منوي ذخيره تماس‌ها نيز تغيير خاصي كرده است و در سه قسمت هميشگي اين بخش يعني تماس‌هاي دريافتي، تماس‌هاي برقرار شده و تماس‌هاي از دست رفته مي‌توان تا 20 عنوان را ذخيره كرد.
پلير به كار گرفته شده در دستگاه يك نمونه بسيار مناسب براي اين كلاس محسوب مي‌شود اين پلير داراي ظاهري پيشرفته و قابليت‌هاي قابل قبول است در اينجا از فرمت‌هاي MP3 و خانواده AAC پشتيباني كاملي شده و امكان استفاده از Playlist‌هاي پيش فرض و همچنين 8 اكولايزر جداگانه براي كاربر وجود دارد. پلير ويدئويي دستگاه نيز قادر به پخش فرمت‌هاي 3GP و MP4 است. راديوي FM از ديگر موارد موجود در اين بخش است.
در رده ارتباطات با گزينه‌هاي مناسبي روبه‌رو هستيم در اينجا از باندهاي چهار گانه GSM همراه با فركانس‌هاي اصلي UMTS براي برقراري ارتباطات استفاده شده و ارتباطات پر سرعت تحت شبكه نيز از طريق GPRS، EDGE و 3G تامين مي‌شود. بلوتوث نسخه 2.0 با پشتيباني از A2DP و پورت Micro USB از ديگر گزينه‌هاي ارتباطي 3120 محسوب مي‌شوند.
Nokia 3120 Classic مدتي است در بازارهاي جهاني حضور دارد و هنور خبري از توزيع اين محصول 169 دلاري در بازارهاي داخلي به گوش نرسيده است.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن