تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهتمام اتحاديه بين‌المجالس به دموكراسي‌ زمينه ساز حل مشكلات جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اهتمام اتحاديه بين‌المجالس به دموكراسي‌ زمينه ساز حل مشكلات جهاني است
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار دبيركل اتحاديه بين المجالس اهتمام اين اتحاديه به موضوعات مشتركي همچون دموكراسي،مبارزه با تروريسم و انرژي را زمينه ساز تسيهل روند يافتن راه حلي براي مشكلات موجود در جهان و منطقه خاورميانه برشمرد.
به گزاش باشگاه خبرنگاران، آندرز بي جانسون دبير كل اتحاديه جهاني بين المللي (IPU) بعد از ظهر امروز با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.

لاريجاني در اين ديدار اتحاديه بين المجالس را سازماني مهم و تاثيرگذار خواند و با اشاره به رسالت اصلي اين نهاد پارلماني يعني تقويت صلح و دموكراسي در جهان گفت : مجلس شوراي اسلامي از رويكرد اتحاديه بين المجالس در ارتباط با صلح و دموكراسي در جهان حمايت مي كند و همكاري و مشاركت خود را در فعاليتهاي اين اتحاديه همچنان ادامه خواهد داد.

رئيس مجلس در ادامه به آسيب شناسي فرآيند معطوف به صلح و دموكراسي در منطقه خاورميانه پرداخت و اظهار داشت : ايران در حالي به طور متوسط سالي يك انتخابات برگزار مي كند كه برخي از كشورهاي منطقه يا با دموكراسي ميانه خوبي ندارند يا برخي قدرتهاي بزرگ با برخورد دو گانه نسبت به اين آرمان بزرگ آن را ازانتفاع خارج ساخته اند.

وي با انتقاد از رويكردهاي آمريكا نسبت به گسترش دموكراسي در منطقه خاروميانه به ويژه در عراق و افغانستان خاطرنشان كرد : آمريكا با شعار گسترش دموكراسي و مبارزه با تروريسم به منطقه خاورميانه وارد شد اما با رويكردي نادرست اوضاع منطقه را به ويژه در اين دو كشور همسايه ايران متشنج كرده است و اين روند معلول سياستهاي غلط و عدم شناخت صحيح اين كشور از اوضاع منطقه اي است.

لاريجاني عدم احترام غرب به فرهنگ و باورهاي ديني مردم منطقه را از ديگر مشكلات نام برد و گفت : با فشار نظامي و نظاميگري نمي توان فرهنگ نهادينه شده يك منطقه را عوض كرد و نفرت مردم منطقه از سياستهاي دو گانه معلول همين تفكر است.

رئيس مجلس در ادامه با اشاره به مسئله تروريسم نيز گفت : آمريكا و غرب در حالي شعار مقابله با تروريسم را سر مي دهند كه در پشت پرده از تروريستها در عراق و افغانستان حمايت مي كنند و اين چيزي جز برخورد ابزاري با پديده شوم تروريسم نيست.

لاريجاني در ادامه با اشاره به نقش مهم اتحاديه بين المجالس در يافتن راه حلهاي مناسب براي مشكلات و معضلات جهاني به ويژه مشكل فلسطين گفت : اتحاديه بين المجالس مي تواند به عنوان عاملي تسهيل كننده در فرآيند حل مشكل مردم فلسطين وارد شود .

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موضوع هسته اي كشورمان و مذاكرات جاري در اين خصوص ابراز عقيده كرد : مسئله هسته اي ايران با مذاكره قابل حل است و در مذاكرات هسته اي با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا هر گاه حصول به نتيجه ملموسي قابل انتظار بود ظهور ناگهاني يك عامل بيروني مانع تحقق اين امر مي شد.

لاريجاني در پايان سخنانش با اشاره به ظرفيتهاي فراوان موجود در ساختار اتحاديه بين المجالس براي توسعه صلح و دموكراسي در جهان اهتمام اين اتحاديه به موضوعات مشتركي همچون دموكراسي، مبارزه با تروريسم و انرژي را باعث تسيهل روند يافتن راه حلي براي مشكلات موجود در جهان و منطقه خاورميانه دانست و بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي همكاري بيشتر با اتحاديه بين المجالس در اين زمينه تاكيد كرد.

در ادامه اين ديدار اندرز بي جانسون دبير كل اتحاديه جهاني بين المجالس نيز ضمن تبريك به لاريجاني به مناسبت انتخاب وي به رياست مجلس شوراي اسلامي، گروههاي پارلماني جمهوري اسلامي را همواره يكي از اعضاي فعال اتحاديه برشمرد و با ابراز خرسندي از روند همكاريها و مشاركت مجلس شوراي اسلامي فعاليتهاي اين اتحاديه ابراز اميدواري كرد اين همكاريها و تعاملات در مجلس هشتم نيز استمرار يابد.

وي با اشاره به تلاشهاي اتحاديه بين المجالس در زمينه گسترش دموكراسي و كمك به گسترش صلح در جهان به ويژه منطقه خاورميانه گفت : بارها علنا اعلام كرده ام كه انتخابات پارلماني اخير در فلسطين دموكراتيك بوده و جامعه بين المللي بايد به انتخاب مردم فلسطين احترام بگذارد.

جانسون گفت : اتحاديه بين المجالس با تغيير كرسي ناظر فلسطين به دائم در اين نهاد قصد دارد در جهت استقرار صلح در سرزمينهاي اشغالي گام بردارد.

اتحاديه بين المجالس يك نهاد پارلماني مهم غير دولتي با قدمتي بيش از 110 سال است كه بيش از 150 عضو متشكل از پارلمانهاي كشورهاي مختلف دنيا دارد و مقر دائمي آن در ژنو سوئيس است و جمهوري اسلامي ايران همواره يكي از اعضاي فعال آن بوده است.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن